Maximvdw
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 feb 2009
Hallo,
1 jaar 2 maanden 11 dagen heeft het geduurd om alle code te maken en helpmij te linken.
Dit programma is niet zomaar een programma dat userbars maakt.. nee het is een programma dat userbars maakt voor helpmij.nl.
In welke zin? Zeer eenvoudig, je logt gewoon in met je helpmij.nl account en al je info word geladen naar het programma (naam , hobbies ,status)
Deze methode laat je toe userbars te maken met je eigen tekst en status informatie, zonder dat je erover liegt. Stel dat ik zou zeggen dat je mag
typen wat je wilt, dan kan iedereen rondlopen met userbars "administrator , moderator ,...." en dat is zeker niet de bedoeling.
Ook kan je met dit programma makkelijk de userbars in je handtekening zetten zonder naar de site te gaan.
Het is een project waar ik al van vorig jaar mee bezig ben, maar omdat helpmij.nl de forum engine bleef updaten en de gui ook aanpaste. moest ik telkens terug alles uitzoeken. Maar nu heb ik een basis waarmee ik makkelijk verder kan. Het is niet volledig werkend. Maar het principe werkt wel.
Het programma bevat userbar styles van mijn userbar http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/650637-De-HelpMij-nl-Userbars
Maar dan zonder tekst zodat je deze zelf kan kiezen. Je kan deze dan ook opslagen en uploaden (uploaden zit momenteel kleine bug in)
En vervolgens de userbar in je handtekening zetten.
Omdat waarschijnlijk sommigen nog twijfels hebben over het inloggen leg ik het even uit:
als je inlogt zend je eigenlijk een do=login request naar een php file. deze bevat dan je username en ingegeven wachtwoord. Dit zend ik ook met mijn programma. Vervolgens komt het scherm tevoorschijn "Welkom ..." in de source van dit scherm staat ergens een VARIABEL met je userid
Elke hm gebruiker heeft een eigen userid. als deze variabel 0 is, dan is het inloggen mislukt. Als deze iets anders is dan is dit een ander getal (jouw ID)
Deze ID word vervolgens gebruikt o; naar je members pagina te gaan http://www.helpmij.nl/forum/member.php/137609 die 137609 is mijn ID
daar staat info over je status,je foto, en nog wat andere zaken.
Tijdens heel het programma word de verbinding niet gesloten waardoor ik met mijn programma naar pagina's kan gaan om bv. je signature te wijzigen.
Ook dat gebeurt met do=editsignature
Eigenlijk kan je het vergelijken met een minimalistisch webbrowser dat stukjes source code van een site ophaalt. Het moeilijkste was eigenlijk wel het tekenen van de userbar in het programma. Maar dat was maar slechts 1 keer te programmeren.
Dit is een foto van de pre pre pre pre pre alpha release (nog in 2011)
kwa uiterlijk is er wel wat verranderd
want nu kan je ook nog je handtekening wijzigen enzo.
Er is ook al gedacht aan de toekomst. Ik heb de styles in .ubs files gezet zodat bij nieuwe userbars deze kunnen worden bijgevoegd
Bugs:
-Vele functies werken nog neit
-De upload via imageshack geeft geen url meer (site gewijzigd 0_o gisteren...)
-De snelheid van signature creator is traag (laad traag)
-nog vele interne bugs
-Schrijffouten xD
Laat weten wat je er al van vind, en wat je erbij wil
SPECIFICATIES:
-.NET FRAMEWORK 4.0
-WINDOWS 2000/xp/vista/7 (8 nog niet getest *iemand proberen
)
-16MB video ram
-32 MB RAM
-512 MHZ Intel Pentium III of hoger
-Internet Verbinding (minimum 32kb download grote , 1kb upload grote)
Download de ZIP met alle benodigde files (officieele release word installer)
Download link verwijderd wegens onderhandeling beheer
ALLE FILES UITPAKKEN!!!
Hartelijk dank Nicj56 voor het pre testen op Windows 7!
Zie je bugs/ foute informatie of andere rare dingen (buiten knoppen die niet werken enz..
) meld het dan aub 
USERBAR STYLE MAKERS
Als je zelf een style wil maken moet je 2 files maken
1) de file van je userbar zonder tekst noem deze: UB_NaAm.png (32 bit kleurdiepte)
2) de file waar de info van je userbar instaat: UB_NaAm.txt
de inhoud van die file moet er als volgt uitzien:
<name>Classic Style</name> #De naam van je userbar
<file>UB_Classic.png</file> #De foto van je userbar (filenaam)
<color1_red>255</color1_red> #RGB (rood) kleur van de kleur IN de tekst
<color1_green>255</color1_green> #RGB (groen) kleur van de kleur IN de tekst
<color1_blue>255</color1_blue> #RGB (blauw) kleur van de kleur IN de tekst
<color2_red>0</color2_red> #RGB (rood) kleur van de kleur ROND de tekst
<color2_green>0</color2_green> #RGB (groen) kleur van de kleur ROND de tekst
<color2_blue>0</color2_blue> #RGB (blauw) kleur van de kleur ROND de tekst
<xpos>322</xpos> #De X positie van de ACHTERKANT van de tekst
<ypos>5</ypos> #De Y positie van de BOVENKANT van de tekst
3) gebruik vervolgens 7zip om de files in een ZIP archief te zetten. wijzig de naam .zip naar .ubs
4) zet dan de file in /Styles/ folder
Bovenstaande methode gaat niet meer met UB Creator 1.0.2 Alpha
BUGS gemerkt:
-bij het opslaan word de image niet meer terug gegenereerd waardoor je grijze balk krijgt als je naar file opslaagt
EDIT: ok probleem gevonden , enkel UB_ClassicDark kan worden gesaved omdat deze in 64bit kleuren is. de rest is allemaal 32bit,
dus moet ik dit nog aanpassen
©Maxim Van de Wynckel 2011-2012 Alle code en ideen behoren toe tot maximvdw. Het logo van HM en de logo's in de userbars behoren toe tot Helpmij.nl . De userbars zelf behoren ook toe tot Maxim Van de Wynckel (Maximvdw). De regels over je handtekening zijn ook bij dit programma van toepassing! De code die in dit project gebruikt word valt onder de Creative Commons Rechten voor software. De code voor het creeren van userbars, het inloggen op helpmij en het aanpassen van je handtekening hebben individuele kopierrechten en mogen onder geen enkel reden gebruikt worden zonder mijn toestemming.
Dit werk is gelicenseerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GeenAfgeleideWerken 3.0 Unported. Bezoek http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ om een kopie te zien van de licentie of stuur een brief naar Creative Commons, 444 Castro Street, Suite 900, Mountain View, California, 94041, USA.
M.v.g.
Maxim Van de Wynckel - Userbar Creator
1 jaar 2 maanden 11 dagen heeft het geduurd om alle code te maken en helpmij te linken.
Dit programma is niet zomaar een programma dat userbars maakt.. nee het is een programma dat userbars maakt voor helpmij.nl.
In welke zin? Zeer eenvoudig, je logt gewoon in met je helpmij.nl account en al je info word geladen naar het programma (naam , hobbies ,status)
Deze methode laat je toe userbars te maken met je eigen tekst en status informatie, zonder dat je erover liegt. Stel dat ik zou zeggen dat je mag
typen wat je wilt, dan kan iedereen rondlopen met userbars "administrator , moderator ,...." en dat is zeker niet de bedoeling.
Ook kan je met dit programma makkelijk de userbars in je handtekening zetten zonder naar de site te gaan.
Het is een project waar ik al van vorig jaar mee bezig ben, maar omdat helpmij.nl de forum engine bleef updaten en de gui ook aanpaste. moest ik telkens terug alles uitzoeken. Maar nu heb ik een basis waarmee ik makkelijk verder kan. Het is niet volledig werkend. Maar het principe werkt wel.
Het programma bevat userbar styles van mijn userbar http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/650637-De-HelpMij-nl-Userbars
Maar dan zonder tekst zodat je deze zelf kan kiezen. Je kan deze dan ook opslagen en uploaden (uploaden zit momenteel kleine bug in)
En vervolgens de userbar in je handtekening zetten.
Omdat waarschijnlijk sommigen nog twijfels hebben over het inloggen leg ik het even uit:
als je inlogt zend je eigenlijk een do=login request naar een php file. deze bevat dan je username en ingegeven wachtwoord. Dit zend ik ook met mijn programma. Vervolgens komt het scherm tevoorschijn "Welkom ..." in de source van dit scherm staat ergens een VARIABEL met je userid
Elke hm gebruiker heeft een eigen userid. als deze variabel 0 is, dan is het inloggen mislukt. Als deze iets anders is dan is dit een ander getal (jouw ID)
Deze ID word vervolgens gebruikt o; naar je members pagina te gaan http://www.helpmij.nl/forum/member.php/137609 die 137609 is mijn ID
daar staat info over je status,je foto, en nog wat andere zaken.
Tijdens heel het programma word de verbinding niet gesloten waardoor ik met mijn programma naar pagina's kan gaan om bv. je signature te wijzigen.
Ook dat gebeurt met do=editsignature
Eigenlijk kan je het vergelijken met een minimalistisch webbrowser dat stukjes source code van een site ophaalt. Het moeilijkste was eigenlijk wel het tekenen van de userbar in het programma. Maar dat was maar slechts 1 keer te programmeren.
Dit is een foto van de pre pre pre pre pre alpha release (nog in 2011)
kwa uiterlijk is er wel wat verranderd

Er is ook al gedacht aan de toekomst. Ik heb de styles in .ubs files gezet zodat bij nieuwe userbars deze kunnen worden bijgevoegd
Bugs:
-Vele functies werken nog neit
-De upload via imageshack geeft geen url meer (site gewijzigd 0_o gisteren...)
-De snelheid van signature creator is traag (laad traag)
-nog vele interne bugs
-Schrijffouten xD
Laat weten wat je er al van vind, en wat je erbij wil

SPECIFICATIES:
-.NET FRAMEWORK 4.0
-WINDOWS 2000/xp/vista/7 (8 nog niet getest *iemand proberen

-16MB video ram
-32 MB RAM
-512 MHZ Intel Pentium III of hoger
-Internet Verbinding (minimum 32kb download grote , 1kb upload grote)
Download de ZIP met alle benodigde files (officieele release word installer)
Download link verwijderd wegens onderhandeling beheer
ALLE FILES UITPAKKEN!!!
Hartelijk dank Nicj56 voor het pre testen op Windows 7!
Zie je bugs/ foute informatie of andere rare dingen (buiten knoppen die niet werken enz..

Als je zelf een style wil maken moet je 2 files maken
1) de file van je userbar zonder tekst noem deze: UB_NaAm.png (32 bit kleurdiepte)
2) de file waar de info van je userbar instaat: UB_NaAm.txt
de inhoud van die file moet er als volgt uitzien:
<name>Classic Style</name> #De naam van je userbar
<file>UB_Classic.png</file> #De foto van je userbar (filenaam)
<color1_red>255</color1_red> #RGB (rood) kleur van de kleur IN de tekst
<color1_green>255</color1_green> #RGB (groen) kleur van de kleur IN de tekst
<color1_blue>255</color1_blue> #RGB (blauw) kleur van de kleur IN de tekst
<color2_red>0</color2_red> #RGB (rood) kleur van de kleur ROND de tekst
<color2_green>0</color2_green> #RGB (groen) kleur van de kleur ROND de tekst
<color2_blue>0</color2_blue> #RGB (blauw) kleur van de kleur ROND de tekst
<xpos>322</xpos> #De X positie van de ACHTERKANT van de tekst
<ypos>5</ypos> #De Y positie van de BOVENKANT van de tekst
3) gebruik vervolgens 7zip om de files in een ZIP archief te zetten. wijzig de naam .zip naar .ubs
4) zet dan de file in /Styles/ folder
Bovenstaande methode gaat niet meer met UB Creator 1.0.2 Alpha
BUGS gemerkt:
-bij het opslaan word de image niet meer terug gegenereerd waardoor je grijze balk krijgt als je naar file opslaagt
EDIT: ok probleem gevonden , enkel UB_ClassicDark kan worden gesaved omdat deze in 64bit kleuren is. de rest is allemaal 32bit,
dus moet ik dit nog aanpassen
©Maxim Van de Wynckel 2011-2012 Alle code en ideen behoren toe tot maximvdw. Het logo van HM en de logo's in de userbars behoren toe tot Helpmij.nl . De userbars zelf behoren ook toe tot Maxim Van de Wynckel (Maximvdw). De regels over je handtekening zijn ook bij dit programma van toepassing! De code die in dit project gebruikt word valt onder de Creative Commons Rechten voor software. De code voor het creeren van userbars, het inloggen op helpmij en het aanpassen van je handtekening hebben individuele kopierrechten en mogen onder geen enkel reden gebruikt worden zonder mijn toestemming.

Dit werk is gelicenseerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GeenAfgeleideWerken 3.0 Unported. Bezoek http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ om een kopie te zien van de licentie of stuur een brief naar Creative Commons, 444 Castro Street, Suite 900, Mountain View, California, 94041, USA.
M.v.g.
Maxim Van de Wynckel - Userbar Creator
Laatst bewerkt: