her installeren win 98 lukt niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanvdw

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Berichten
19
wij hebben een pc gekocht nieuw zo`n 6 jaar geleden.
daar zat toen win 98 in door een vast loper moest er win 98 er opnieuw
geinstalleerd worden en dat is nu het probleem vanaf die tijd wil win98 er niet meer in
wel kon win me geinstalleerd worden en xp maar door deze programma`s loopt de pc erg traag de pc word nu gebruikt als spelletjes en als huis werk pc en msn de kids lopen te klagen dat hij traag is erg traag op met win 98 hadden we daar geen last van.
win98 start wel op in de veilige modus. it er heeft er naar gekeken maar komt er ook niet uit de pc is van packerdbell. WIE WEET EEN OPLOSSING
 
Win 98 start wel in veilige modus maar niet gewoon?
Blijft die bij gewoon opstarten op een zwart scherm staan of wat?
 
jean42 zei:
Win 98 start wel in veilige modus maar niet gewoon?
Blijft die bij gewoon opstarten op een zwart scherm staan of wat?

er komt een fout melding kan de diskette niet schrijven in c.
programma of bestanden zijn verloren druk op een toets en ga verder.
als ik dat doe gaat hij over naar schijfcontrole maar kan niks vinden.
vervolgens komt het win98 in beeld een paar sec dan komt weer die fout melding.
 
Kan je me in het kort uitleggen hoe je de pc geïnstalleerd hebt met win98?
Ik denk dat er daar fouten lopen?
 
jean42 zei:
Kan je me in het kort uitleggen hoe je de pc geïnstalleerd hebt met win98?
Ik denk dat er daar fouten lopen?

pc schoon gemaakt via fdisk er zit niks meer in de pc geeft hij ook aan als we het nogmaals doen dan installeren via de win 98 setup vanaf de cd dan maken van een partisipatievervolgens gaat de setup draaien dan naam en serienum opnieuw opstarten en vervolgenskrijg je het win98 logo te zien en een paar sec later de fout melding.
maar via veilige modus start hij wel op we zijn hier al zo`n 5 jaar mee bezig win me pakt hij wel xp heeft er ook op gezeten maar win98 dat doet hij is net of packkerdbell iets gedaan heeft waardoor win98 niet werkt er is ook naar gekeken door een expert maar die kwam ook niet verder.
en zoals het beschreven staat in het forum over schone instalaltie dat hebben we ook gedaan
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat het voor ons allemaal nogal vaag is.
Ik dacht persoonlijk dat je bij packard bell een master cd en diskette had waar je mee naar fabrieks instellingen kon gaan bij mijn packard bell (pentium 1) was dit zo.
En die formateerd toch zelf en voert gooit windows vanuit een image er terug op.
En dat is een klik en run procedure waar je zelfs geen partitie moet maken.
 
Verwijder met fdisk je partitie en daarna opnieuw instellen.
Maak die partitie actief (activeren).
Kijk ook welk bestandssysteem het is fat 32 of ntfs, voor win98 moet het fat 32 zijn.
Sluit fdisk en format je schijf.
Start daarna met cdrom en installeer.
Zo zou het moeten zijn.
 
lamp zei:
Het probleem is dat het voor ons allemaal nogal vaag is.
Ik dacht persoonlijk dat je bij packard bell een master cd en diskette had waar je mee naar fabrieks instellingen kon gaan bij mijn packard bell (pentium 1) was dit zo.
En die formateerd toch zelf en voert gooit windows vanuit een image er terug op.
En dat is een klik en run procedure waar je zelfs geen partitie moet maken.

ik heb ook 2 master cd`s en ik weet hoe ze werken maar er zit nu win me op heb ze nog niet zelf geprobeerd in win me er is in de loop der jaren veel geprbeerd om win 98 erop tezetten maar dat lukte nooit toen is win me ervoor in de plaats gekomen . als ik opstart vanuit de veilige modus met win98 werken deze cd`s dan ook.( ik ben een leek op het gebied van de pc) dus ik gooi maar wat in de lucht.
 
jean42 zei:
Verwijder met fdisk je partitie en daarna opnieuw instellen.
Maak die partitie actief (activeren).
Kijk ook welk bestandssysteem het is fat 32 of ntfs, voor win98 moet het fat 32 zijn.
Sluit fdisk en format je schijf.
Start daarna met cdrom en installeer.
Zo zou het moeten zijn.

ik ga dit proberen.. dat fat32 waar kan ik dat vinden op de installatie cd??
 
Op een gegeven moment vraagt in welk bestandssysteem en dan kan je kiezen tussen: fat, fat16, fat32 en ntfs: neem dan fat32.
 
Kijk eens in je handleiding normaal moet je computer zelfs van die cd's opstarten, dus pc aanzetten master cd erin pc terug afzetten. En terug aanzetten.
Bij mij moest ik ook nog een diskette insteken omdat die pentium 1 nog niet van cd kon booten maar ik denk niet dat dit nog word gedaan bij jouw.
Normaal doen die master cd's alles zelf. installeren direct de drivers enzow. en partitionering brengen ze ook in orde
 
Lamp

Als ze die cd's nog hebben dan is het gemakkelijk.
Ik twijfel eraan dat ze die hebben.
 
jean42 zei:
Lamp

Als ze die cd's nog hebben dan is het gemakkelijk.
Ik twijfel eraan dat ze die hebben.

deze cd`s heb ik nog maar de boot cd ben ik kwijt of is ergens verdwenen in een laatje.
ik ga alles proberen wat ik gezien heb maar ga eerst even eten maken anders krijgen we niks op tafel vanavond reageer ik weer terug op de andwoorden in ieder geval alvast bedankt voor de info
 
daar ben ik weer geprobeerd met de master cd`s van packerdbel maar deze pakt hij niet meer vervolgens met de curcus zoals hier staat beschreven aan het begin schoone instal win98 met 1 partisipatie het hele proggramma doorlopen tot het moment van het maken van een opstart discette deze loopt door tot 60% en stopt er mee omdat de schijf is beschadigd weer opnieuw geprobeerd maar ging niet overgeslagen de hele volledige setup laten lopen opnieuw opstarten en dan komt het volgende bericht FOUT BIJ SCHRIJVEN NAAR DE SCHIJF kan niet schrijven naar de diskette in station c: gegevens of bestanden zijnmogelijk verloren gegaan druk toets om door te gaan als ik dit doe gebeurd er 20 sec niks en dan komt de zelfde melding weer diverse keren de procedure doorlopen maar krijg steeds de zelfde melding heeft packerdbell soms een beveiliging er in gemaakt :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
 
Van die opstartdiskette maken tijdens de installatie kan je annuleren en dan gaat setup gewoon verder.
Ik heb al op talrijke packerd bells gewoon win98 op gezet zonder probs, ik twijfel dus of er beveiliging opzit!!
Heb je de hd wel eens goed geformatteerd?
 
vandaag heb ik een schijfje gemaakt met win98SE en ga die eens proberen.
de opstartdiskette heb ik ook geanuleerd na 2 keer proberen en het formateren is bij elke setup gedaan ik heb nu 2 diskettes 1diskette van de schoone installatie afgehaalt en een lege en 1 nieuwe win 98 SE en ga het nog eens proberen. je heb het er over om de hd goed te formateren is het formateren tijdens de setup niet genoeg kan het ook op een andere manier ik doe dit voor de eerste keer normaal doet m`n zwager het maar die komt ook niet verder en ik wil toch proberen om win 98 erin te krijgen alleen de kids vinden dit niet leuk hun pc ligt eruitze kunnen niet op msn en geen spelletjes spelen moeten maar even gedult hebben
 
Als je de opstartdiskette gebruikt dan je kan ingeven van a:/format c:
Nu wordt die schijf leeggemaakt.
 
jean42 zei:
Als je de opstartdiskette gebruikt dan je kan ingeven van a:/format c:
Nu wordt die schijf leeggemaakt.

hij is nu bezig met formateren

setup klaar reg nr ingevuld is nu gegevens zoeken

nu hardware detectie
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan