Hergebruik HDD zonder te wissen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beliji

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2011
Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en vond het toch jammer dat zoveel van mijn oude bestanden niet op mijn nieuwe pc staan. Nu heb ik de HDD uit de vorige pc in mijn nieuwe pc gestoken en nu vraagt ie of ik hem wil formatteren (waarmee alles weer gewist wordt..). Is er een manier om hem niet te wissen? en gewoon in gebruik te nemen?

Groeten Jimmy.

Hoi Jimmy.

Meestal zit dat in jezelf met de keuze van wil en kan.
Op de computer alleen al zonder er ook maar iets voor op te sluiten kon al erg veel ,nu ze internet er bij hebben kan je zo erg veel dat het gevaarlijk is geworden.
P.S denk maar eens aan security problemen die voor het internet niet eens bestonden. :d:d

Nou zeg maar wat er nieuw op je computer en oud bij je oude bestanden.
Oké als moet kan het ook wel zonder ,op welk besturings systeem draaite die HDD mee ,en zet dat besturings systeen als een dual boot op je nieuwe pc.

Groetjes.

@Ragdoll ???? ik begrijp geen snars van wat je zegt.

@Beliji > zie je geen schijfletter? Ga dan eens naar:

configuratiescherm>systeem en beveiliging>systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer.

Kun je daar de bewuste schijf wel zien? Probeer dan eens 'stationsletter en paden wijzigen' kun je daar een stationsletter toewijzen?
Dan kun je daarna in ieder geval je schijf weer zien in verkenner.

@Petje11
Waarom niet ?
Was verkeerd om van een compatibiliteits probleem van op de nieuwe met Windows 7 ntfs.
Een oude met een Windows versie de een schijf met een 32bit bestand systeem gebruikte.

Ik vroeg er wel om wat het verschil is.
"Nou zeg maar wat er nieuw op je computer en oud bij je oude bestanden."

Dus ook een probleem van controler kan als antwoord op die vraag.

Ik heb op zolder nog een MSX2 en comodore c16 liggen dus vlak is nogal breed.

Maar ga als u blief niet zo onnozel tegen me zitten doen door maar eens luk raak zonder enige onderbouw gaan verkondigen dat er helemaal niks begrijpt van ik post.
En antwoord gaat geven aan de starter en die om hulp vraag ,en daarmee de hele posting van me over neemt ,en even duideljk op het forum loopt maken dat ik hier de grote idioot ben en dat jij het wel even zal doen.

Dan begrijp jij wel iets meer.

Veel plezier er mee jong.

Ik begrijp weer niet wat je zegt, maar dat ligt meer aan je taal. Begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat je wil helpen.

Het komt bij mij heel raar over, net alsof het is vertaald.

Maar zullen we verder even een reactie van TS afwachten?

Mod edit

Discussie berichten opgeschoond.
Verzoek aan Ragdoll:Zou je wel even duidelijk willen uitleggen wat dan de handelingen zouden moeten zijn voor de ts'r.Voor iemand met een dergelijk probleen en zoekend naar een oplossing komen jou antwoorden idd onduidelijk over.

@Ragdoll; Ik begrijp ook niet echt wat je bedoelt.
@petje11; Ik heb gedaan wat je zei, en het station heeft inderdaad een letter en kan hem ook zien, maar als ik in de verkenner wil gaan, zegt ie dat ie eerst moet formateren. Bij bestandssysteem staat alles als NTFS en de schijf die ik wil toevoegen als Raw.

Pfoe, ik heb geen idee of het kan maar misschien kun je je schijf converteren naar ntfs. Dan blijven je bestanden (als het goed is) staan. Ik weet alleen niet of dat kan vanaf raw.

ga naar "uitvoeren", tik in het venster: cmd
Tik in het "DOS" scherm: convert (hier de letter van de drive, bijvoorbeeld "E"): /fs:ntfs
Dus: convert E: /fs:ntfs

Nee dit lukt inderdaad niet.
Er staat dat ik niet gemachtigd ben, terwijl ik toch de eenigste gebruiker ben op deze pc.
"U dient dit hulpprogramma met de benodigde bevoegdheden uit te voeren."

Denk dat ik dan de hdd maar terug in men vorige pc zwier, en dan alles via het netwerk overzetten..

Toch hartelijk bedankt,
Jimmy

En de enigste goede oplossing wordt niet vernoemd.
Leg je oude hdd in een lege hdd behuizing en sluit hem aan als externe schijf.
De eventuele windows die daar op staat is dan niet actief.
Als het vista of windows 7 is,dan wel de hdd eerst rechten vrij maken.

Je kunt nog proberen om het 'dos' venster te openen via bureau-accessoires>systeemwerkset. Daar rechtsklikken op 'opdrachtprompt' en dan uitvoeren als administrator.
Maar wat Palomino zegt is ook een heel goed idee.

@ frankwannet.

Maar natuurlijk zou ik dat wel willen. :thumb:
De reactie is meschien wat aan de laate maar ik nu pas emails door op het acount waar ook die deze binnen komen.

Het niks anders dan vragen gaan stellen ,zo in de zin van wat bedoel je hiermee en wat bedoel je daarmee.
Dan zou ik er op kunnen antwoorden het kan dit of het kan dat zijn om zo inzicht te krijgen in die computer met alles wat er in en er op zit en dat ook met de harde schijf ,wat vaak van belang is zijn de dingen waar nog niet aan gedacht is (anders was het waarschijnlijk al door hem zelf opgelost).

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.

@ Beliji.

Je hoef ook niet te begrijpen alleen maar te beseffen dat techniek en informatie op en door het internet razend snel gaat.
Dus wat voor jou een nieuwe computer is kan voor mij een oude computer zijn omdat ik het met andere hard en software en met andere technieken gebruikt en er anders mee omgaat of het is net anders om.
Vertel zo veel mogelijk waar het om gaat.

De oplossing is in feite heel simpel.
Als die schijf op de oude pc wel werkt en op de nieuwe niet ,dan vergelijk je de oude pc met de nieuwe pc en zoek je naar het verschil tussen die twee.
Want daar zit probleem en dus ook de oplossing.

Om deze manier van probleem oplossing toe te passen kan ik je alleen bij helpen als je veteld wat er nieuw bij de ene pc is en oud of helemaal niet aanwezig bij de andere oude pc is (het verschil tussen die twee).

Naja meschien is er zo een verder in goede richting.

Groetjes van Ragdoll.

De meest makkelijke manier is gewoon je bestanden via je netwerk overzetten van je oude naar je nieuwe pc. Geen gedoe met externe kastjes etc etc of gooi ze op een usb schijf of geheugenstickje.

@Raggdol: volhardendheid is ook een deugd ;)

@ Riess.

Daar kun je gewoon geen voorstelling meer van maken hoeveel moeite me dat kost.
En dan ben ik nog al in vorige eeuw bij Microsoft TechNet en MSDN bekent en aangemeld als IT- professional en dan gaat het hier zo voor zoiets wat zo simpel is dat er nog geen dom woord bekent is om het te kunnen omschrijven.
En dat is nou mijn probleem ik kan absoluut geen dom gedrag begrijpen maar ik heb in ieder geval moeite gedaan al zit me dit niet lekker.

Bedankt voor je opmerking lees ik in deze postings toch nog iets verstandigs ,helemaal te gek gewoon. :thumb::thumb::thumb:

@petje11; als ik rechterklik gebruik, zie ik enkel uitvoeren staan. En niet uitvoeren als..

@Palomino; Dit is ook wat ik heb gedaan. En de HDD kwam van XP af.

@Ragdoll; Alles is nieuw aan deze pc, ben van een of andere intel duo core naar de i7 gegaan en van xp naar 7

@Riess; heb er nog geen tijd voor gehad.. Maar ga het morgen wel doen denk ik hehe

Groeten Jimmy

Dat is al iets en je heb xp op die schijf geinstalleerd staan neem ik aan ja dat gaat inderdaad niet altijd goed.

Maar zo lang je een drive letter heb is de schijf te benaderen en kun je de bestanden over zetten.

Wat ook handig kan zijn om te hebben is deze cd.
http://www.paragon-software.com/home/rk-express/
Je kan eventueel proberen de boot te fixen om xp als twee besturing te starten.
Maar het gaat om de file transfer wizard om je bestanden over te zetten.

Kan eventueel ook met een live cd ,linux mint live cd of zo.
http://www.linuxmint.com/download.php

Van uit windows gebruikte ik ooit wel eens een andere file browser daarvoor maar ben de naam kwijt meschien dat iemand op het forum dat wel weet.
Of ik gebruik de partitie manager daarvoor.

Via het netwerk gebruikte ik zelf fastlinx maar ik begrijp dat via het netwerk geen enkel probleem is.

In ieder geval veel succes dat komt vast wel goed.

Kan zijn dat dat lukt, maar het is niet meer nodig omdat ik alles al over heb gezet nu (alles naar boot station, en dan weer terug naar geformateerde schijf hehe). Toch bedankt voor alle hulp.

Als je ook wat over geluid weet - 5.1 op pc - dan kun je me hier helpen.

Groeten, Jimmy

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan