Herhaal dag van de week in PhpMyAdmin - SQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenske123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hoi,

Ik heb een kalender script (dag weergave in tabellen van een gekozen maand) , hier kan ik uiteraard voor elke dag een gebeurtenis ed invullen.

Probleem is dat dit niet voorziet in herhalingen van dagen , bv elke zondag gesloten..

Ik kan via PhpMyAdmin zo een tabel copieren hier staat oa FromDate en ToDate.
(het invoeren gaat gewoonlijk via de admin van de kalender)

Nou zoek ik een manier om als ik een gebeurtenis ingeef deze te laten herhalen voor elke weekdag.

dus nou moet ik bv voor elke zondag gesloten , elke zondag ingeven voor 5 jan, voor 12 jan enz

Het was handig als dit gelijk voor elke zondag zou gelden.

Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat je dit in je database moet opslaan maar aan de kant waar het gepresenteerd wordt. Als het namelijk voor elke zondag geldt kun je in je applicatie toch kijken welke dag het is en dan een lijstje 'business rules' nalopen?

zoiets als:
heb hier voor het gemak even PHP gepakt aangezien je niet aangeeft welke taal je gebruikt.
Code:
$day = date('N');

$gesloten = false;

if($day == 'sunday'){
    $gesloten = true;
}

Dit kun je uitbreiden met je data in de tabel. Dan haal je die data op en controleer je voor de huidige datum of er een activiteit is die in de database voor komt.

Bedankt voor je reactie,

Is in php

Ik zal het eens nalopen allemaal, is nogal uitgebreid script al vallen de bestanden die hier op betrekking hebben wellicht mee, met helaas geen herhaalfunctie

http://www.maianevents.com/

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat je dit in je database moet opslaan maar aan de kant waar het gepresenteerd wordt. Als het namelijk voor elke zondag geldt kun je in je applicatie toch kijken welke dag het is en dan een lijstje 'business rules' nalopen?

Als het gaat om "elke zondag" welk, maar "elke 9 dagen vanaf 12-jan-2014" wordt al lastiger.

Een kritiek punt hier is dat je die businessrules dus moet nalopen voor *elke* dag die je toont. Dus als je in een overzicht een heel jaar toont dan moet je 365 keer de regels door.

Soms is het eenvoudiger om gewoon de agendapunten echt in de agenda te zetten, dat maakt het oproepen veel sneller en het veranderen van individuele punten eenvoudiger (want het is nooit "elke dinsdag", dinsdag valt wel eens op een feestdag en soms moet het door omstandigheden op woensdag gebeuren.

Elke zondag zou goed zijn , die enkelle zondag wat anders moet kan ik dan aanpassen, uitgaande dat er een record in de database komt van elke zondag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan