herinstallaitie | setup windows 7 loopt vast, foutcode 0x80070002

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jamez
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamez

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
hoi,

tijdens een vastloper is mijn accu leeggeraakt en is mijn laptop uiteindelijk niet correct afgesloten. Op zich niet zo'n probleem enkel dat deze totaal niet meer wou opstarten, herstelpogingen mislukten, reparaties idem dito. Omdat ik een partitie heb gemaakt staan al mijn belangrijke bestanden niet op de C-schijf waardoor ik uiteindelijk heb gekozen om deze schijf middels de windows 7 cd te formarteren en opnieuw er op te zetten. Dit gaat totaal niet goed, ik krijg de bovengenoemde foutcode (welke volgens mij nog steeds iets te maken heeft met het eerste probleem). hij maakt de setup niet af.

ben ten einde raad.

hopelijk heeft iemand een idee, alvast dank

jamez

Volgens Microsoft is die foutmelding van een probleem bij de update. Het zou dus 2 dingen kunnen betekenen: 1. je hebt geen internet; 2. het is geen goede cd, waardoor het Windows Update bestand niet goed wordt geïnstalleerd.

Hallo jamez. En deze even lezen zit daar iets tussen wat je tot een oplossing kan brengen. klik

Wellicht zit er een fix bij.

En dan kom je hier dus terecht. klik

hoi manamana,

ik heb ze doorgelezen. het probleem zit hem in het feit dat ik niet meer in een windowsomgeving kom. De C-schijf is reeds geformateerd. de beschreven oplossingen gaan er van uit dat het nog mogelijk is om binnen het besturingssysteem acties te ondernemen.

gr. jamez

hoi AndreazZz,

die mogelijke oorzaken ben ik ook tegengekomen op het internet, bij andere fora. Echter is geen sprake geweest van een updat-procedure (althans niet bij mijn weten). De Cd is goed, deze ook gebruikt bij de installatie een jaar geleden.

gr. jamez

toch allemaal gedaan wat er staat. ik kan geen upgrade uitvoeren omdat er geen besturingsysteem op staat. sterker nog bij het opstarten kom ik niet verder (zonder cd) dan de melding dat de bootmgr ontbreekt. Ik kom dus alleen verder als ik de bootsequence naar de cd heb gezet, de installatie dan draai waarbij hij weer vast loopt. overigens nu met de code:0x80ff0000.

volgens mij gaat het meer in de richting naar een harddrive probleem

gr. jamez

Nou het gaat niet vlotjes begrijp ik, je hebt alles geformatteerd dus kennelijk iets met BIOS. klik voor meer problemen met bootmgr, wellicht kun je daar wat vinden.

klik hier BIOS

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan