Herinstallatie xp lukt niet een fout!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurits33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Hallo ik wil mijn windows xp home edition opnieuw instaleren maar ik heb een probleempje.

Vanaf de cd start hij niet dus ik ga nu bios menu first boot device CD-ROM.
dan later als ik mijn pc opnieuw opstart laad hij alles en dan kom er boot from CD te staan.
Maar dan loop ik vast hij zegt dan klik op een toets om de pc van de cd-rom te starten dan druk ik een toets en reageert hij niet. probeer ik het nog een keer druk ik echt heel veel toetsen tegelijk dan gaat hij naar een volgend scherm en zegt kan windows niet normaal starten mogelijk hiervan software of hardware verandering bla bla bla.....
dan kan ik kiezen tussen normaal starten met opdrachtprompt en veilige modus etc etc maar ja dan reageert mijn toetstenbord niet en krijg mijn scherm niet om windows opnieuw te instaleren heel raar weet iemand raad?:thumb:

-Weet je zeker dat je toetsenbord goed is ingestoken?
-Probeer eens een ander toetsenbord?
-Gebruik je een PS/2 (groene, ronde stekker) of USB toetsenbord?

nja ik denk dat dat het niet is hij wil gewoon mijn windows xp cd pakken en tja heb al andere toestenbord etc etc geprobeerd hij pakt mijn xp cd niet

ik gebruik een usb toestenbord na die fouten enzo en daavoor reageert hij gewoon normaal

Oke, je gaf inderdaad al aan dat je in de BIOS instellingen kunt wijzigen en je toetsenbord daar dus ook al werkt. Zal dus niet aan je toetsenbord liggen.

-Je CDROM speler werkt verder wel nog goed?
-Je XP cd heeft geen krassen op?
-Misschien kun je eens proberen een back-up te maken van je XP cdrom, het schijnt dat cd's beter werken als er een nieuwe back-up van gemaakt is.

ok, hoe maak ik een back up van mij cd rom in wat voor opzicht bedoel je ??

btw ik had trouwens mijn schijf in 2 parities verdeel C en D ik heb D al helemaal geformatreed . alleen C staan nog bestanden op

De inhoud van de cd-rom kopieren op de D: schijf, in de nieuwe map D:\WinxpSP2
Dan SP2 integreren (als dat al niet in de cd-rom zat):
1. download SP2 voor XP NL naar de hoofdmap van D:\
2. Start -> Uitvoeren ->
Code:
D:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /Integrate:D:\WinxpSP2
Daarna setup.exe opstarten vanuit de D:\WinxpSP2 map, en kiezen voor Nieuwe installatie (dus niet voor Upgrade).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan