Herken of oplosbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicewise100

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hallo,

Kan niet veel typen , moet snel zijn anders crasht dit ding weer.
PC gaat naar paar minuten vanzelf uit en krijg dan op blauw scherm te zien:

Driver_irql_not_less_or_equal ???????

Dan:

TCPIP.SYS etc of ATAPI.SYS of.. win32K.sys.... met diverse tekens.

Ligt eraan wat er mankeert.

Heeft vlgs mij iets met hardware te maken, maar wat????

iemand een idee???? Wett niet welke driver en heb niet de tijd om te zoeken als PC iedere keer uit gaat en ik tig keer weer aan knop moet indrukken.

Bedankt!:o

P.s.

Hallo...

Sorry, denk dat vraag opgelost is voorlopig, al komt het nog weleens terug...Heb CC cleaner laten draaien nadat ik nw software had gedownload en sindsdien gaat het beter(misschien resten oude of nw software ), heb wel gemerkt dat het meestal wel is als ik nieuwe software etc. download of erop zet. Dan gaat PC nog weleens op 'blauw' met die iedere keer weer andere 'error' message.

Maar goed, zoang m'n 'maatje' weer werkt...tot de vlgd HELPMIJ schreeuw.. ;-)

Laatst bewerkt:
Hoi :)

Eerste snelle advies , probeer met systeemherstel je systeem terug te zetten naar een moment dat dit nog niet gebeurde.

ED

Dat kan een hitte probleem zijn.
Is de pc stofvrij en draaien alle fans goed?

Doet de pc het wel goed in de veilige modus?
Zo ja dan is het mogelijk een driver probleem.

Ook een geheugen defect kan allerlei onvoorspelbare problemen geven.

Met memtest86 kun je het geheugen testen.
uitleg (dat zul w.s. op een andere pc moeten downloaden en installeren)
Draait ook dat niet dan heb je een serieus hardware probleem

Wanneer er twee geheugen bankjes in de pc zitten kun je die er ook één voor één uithalen. Zo kun je zien of er een defecte module bij zit.

Wanneer er bij opstarten meldingen van het bios komen en/of de pc vergeet de tijd wanneer deze langer uit heeft gestaan, kan het zinvol zijn om het cmos batterijtje te vervangen.

Helpt dit allemaal niet, laat dat dan hier weten.
Post dan ook wanneer en bij het probleem optrad en wat er allemaal in je systeem zit.

mvg leo

Laatst bewerkt:
Installeer netwerk driver opnieuw en/of update de driver.

EDIT: Hier nog een forum gevonden waar het e.e.a. bij mensen ook wordt opgelost. Misschien heb je er wat aan.

Laatst bewerkt:
Hoi :)

probeer met systeemherstel je systeem terug te zetten naar een moment dat dit nog niet gebeurde.

ED

Om heel eerlijk te zijn, nu ik er zo eens goed overnagedacht heb, heb ik dit de eerst keer gemerkt toen ik nw pc had gekocht en m'n Huyndai lcd schermpje heb aangesloten, toen kreeg ik voor de eerste keer zulk blauw scherm te zien met deze melding. Heb er verder echter niet over nagedacht, was immers nw pc, gewoon aan en uit knop aangezet en maar verder. Enigste wat ik dus nog in herrinnering heb. Dan zou het aan deze software c.q. drivers al moeten liggen. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan