herkennen backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Mijn pc slaat elke zondag een backup op naar mijn externe schijf.Hoe herken ik deze ?Ik zie allerlei codes in cijfers maar kan niet herkennen welke de backup is.
groeten Sytske

Ik kom welEIGENAAR-PC tegen van 25-4-2010 met daarin of the backup terug geplaatst moet worden.Maar die is dus wel van haast twee jaar geleden.Heb ik dus aangenomen dat er elke zondag een backup gemaakt werd !

Laatst bewerkt:
Hoi,
ga via het configscherm>systeembeheer naar de taakplanner en kijk welke taken er allemaal gepland en uitgevoerd zijn (alle actieve taken weergeven).

Bedankt voor nu, configuratiescherm is te vinden maarrrrrr de rest niet.Kan u wat duidelijker zijn?
groet Sytske

Klik op start en typ in het zoekvak "taak". Dan krijg je verschillende opties die met taak te maken hebben, kies taakplanner en klik dat aan.
In het scherm dat nu opent ga je naar het rechterdeelvenster, hier klik je op "alle actieve taken weergeven".

-herkennen-backup

Dank je wel.Volgens jouw advies kom ik inderdaad in verschillende taken terecht.Maar een backup wordt niet genoemd.Help mij nog eens een stap verder,b.v. door de kolom te noemen waar ik moet zijn.
groeten Sytske

Uit de stad van Erasmus.

Klik op "geschiedenis van alle taken weergeven" en zoek naar "Windows Backup Monitor" en dubbelklik daar op.

Ik kom er nu even niet uit,maar laat van me horen.Bedankt zo ver.
Sytske

Ik kom welEIGENAAR-PC tegen van 25-4-2010

Dat zou best kunnen, immers er is een 'eerste' map aangemaakt en mogelijk is aan die map, maar ook aan de back-upfiles automatisch de computernaam toegevoegd. Echter het is dan onmogelijk dat de back-upfile die datum heeft. Maar een automatische back-up moet ook aangemaakt zijn (definitie).

Echter, ik voorzie ook een ander probleem. Want aan back-ups heb je niets als je ze niet herstellen kunt. Dus kijk even naar andere mogelijkheden om van belangrijke mappen reservekopiën te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan