herrie geforce fx 5500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea van den Bos

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Ik zit met het volgende mijn nvidia geforce fx5500 maakt zo`n herrie dat de ventilator kapot is. Heb al van alles gedaan hem schoon gemaakt, maar hij blijft een herrie maken hij loopt nergens aan vast en er zit geen vuil in.
Waar kan ik zo`n ventilator los kopen???

Het dingetje kost ongeveer € 1,-- en is middels een "goede" pc boer te bestellen.

Misschien is een mailtje naar de fabrikant ook al voldoende om (gratis?) een nieuwe te krijgen ?

Ik zal morgen dan maar naar de stad gaan om te kijken of ze inderdaad los te krijgen zijn.
Bedankt voor de tip.

De sticker op het fannetje er voorzichtig afhalen en dan en heel klein drupje naaimachine olie op het asje doen!! (mag ook met slaolie)

Heb net zitten zoeken naar een ventilator maar ik zie alleen maar 40 x 40 x 10 staan en mijn ventilator is 45 x 45 x 9.

Hoe ga ik dat oplossen???

Geplaatst door theabuitenhuis
Heb net zitten zoeken naar een ventilator maar ik zie alleen maar 40 x 40 x 10 staan en mijn ventilator is 45 x 45 x 9.

Hoe ga ik dat oplossen???
Geplaatst door gast0225

Misschien is een mailtje naar de fabrikant ook al voldoende om (gratis?) een nieuwe te krijgen ?
Tis te proberen.:)

De fabrikant zit toch in het buitenland?? Weet iemand of ze in Nederland zitten en zoja wat is dan het email adres?

Dat kan, maar dat hoeft niet.............. (met fabrikant bedoel ik eigenlijk ook een importeur)

't is weliswaar een Nvidia chip die erop zit, maar is de kaart van Nvidia............. ???

Bedankt voor de goede tip. Ik krijg van de importeur een nieuwe toegestuurd dus je kan wel zeggen dat ik heel erg blij ben en het kost me niets wat een goede service.

Heb je meer geluk dan ik.

De kaart die ik heb, Nvidia Geforce FX 5600 XT wordt geïmporteerd door Asus.

Asus zegt dat er vanaf productiedatum een garantie op zit van twee jaar, wat voor mij betekend dat er tot december 2005 nog garantie op zou zitten.
Echter bij de verkoper staan ze te schokschouderen, en kunnen ze zogezegd niets voor me doen.

Dus wel herrie en beeld, maar nooit geen rust.:mad:

Ik had de verkoper ook een mailtje gestuurd en kreeg daar het antwoord dat ze er niets aan konden doen dus via jullie (Helpmij) heb ik de importeur gemaild en daar heb ik GRATIS een nieuwe koeler gekregen en het is nu weer rustig.

Misschien een tip voor je.

Hakar, een beetje druk uitoefenen op de detaillist wil soms nog wel eens wonderen doen verrichten.

Het BW (burgerlijk Wetboek) zegt namelijk dat een eindhandelaar -> winkelier dus, verantwoordelijk is voor de garantie. Dat die winkelier vervolgens de claim bij de importeur en / of fabrikant van het prodct neerlegt is ZIJN pakkie aan. Jij hoeft alleen maar zaken te doen met de winkelier.

Druk uitoefenen kan bijvoorbeeld door een mooie zelf opgestelde brief die je aan de winkelier stuurt waarin je hem bijvoorbeeld ook nog eens aansprakelijk stelt voor de extra kosten die je moet maken om het product gerepareerd te krijgen (telefoonkosten / porti / benzinekosten etc.)

Als 'ie dan nog niet wil, kun je mogelijk een beroep doen op de juridische afdeling van de consumentenbond (als je daar tenminste lid van bent?)

Er zijn diverse manieren om een gemiddelde winkelier op een correcte manier wat onder druk te zetten ;)

Ik weet nu waarom ze zo stonden te schokschouderen.

Ha d mijn complete pc gekocht inclusief de videokaart bij Acom, een klein al langer bestaand bedrijf.
Toen ik er de vorige keer kwam, herkende ik het merendeel van de personeelsleden al niet.

Wat blijkt, waarschijnlijk waren dat gasten van Vobis, want inmiddels is het bedrijf overgenomen.

Met de reactie van Pasja in gedachten, heb ik gisteren weer gebeld.
Werd ik op het oude nummer te woord gestaan door iemand van het bedrijf FTplus.
Dus, uitgelegd, en als antwoord: klopt, "wij hebben Acom overgenomen".

Lang verhaal kort maken,
FTplus heeft Acom overgenomen, en Vobis heeft de roerende goederen overgenomen, alsmede de garantieafhandeling van particulieren.
En dat wordt vechten krijg ik door, want volgens de medewerker die in het verleden bij Acom dit soort zaakjes regelde moet Vobis mij gewoon helpen.
Echter bij Vobis beginnen ze al met diverse muren op te werpen waar ik overheen moet klimmen.

Zo stellen ze dat het niet zeker is dat ik zonder meer met een weer goede en stille videokaart de toko verlaat, omdat zij misschien een andere leverancier hebben dan voorheen Acom.
Ook zou het twee weken kunnen duren, omdat ze de kaart op willen gaan sturen.
Zou ik dus minstens een aantal dagen, zo niet twee weken zonder pc zitten.
Ik kan dat ding niet missen, zit gemiddeld een uur of drie alle vacaturebanken af te struinen, in verband met werkloosheid.

Wordt een partijtje welles nietes helaas.

Heb je al overwogen om het dingetje gewon te kopen? Als het meezit kost het nog minder dan 3 pakken kiffie.

Heb ik inderdaad al overwogen, alleen de makke is dat het klteding een afwijkende maat heeft, en verrekte moeilijk te verkrijgen.
Tis ook een koeler van niks, plastic framepjemet drie heeeeele kleine schroefjes gemonteerd, (slappe)plasticfannetjes, alles op elkaar geperst.

Ben nog niet iets tegengekomen wat er ook maar op lijkt.

Nou er lijkt een beetje schot in de zaak te komen.

Na veel gebel, gezeur en welles nietes, ligt mijn kaart nu eindelijk bij een vestiging van de al eerder genoemde Vobis.

Kreeg ter tijdelijke vervanging zowaar een zij het ies minder krachtige videokaart mee.

Nu afwachten hoe het allemaal afloopt, ze blijven voorzichtig met toezeggingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan