Herstel cd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

grafikal

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2005
Berichten
66
Beste mensen

Mjn laptop kocht ik met Windwos XP reeds geinstalleerd.
Nu vraag ik me af hoe ik mijn computer opgestart en geinstalleerd krijg als hij eens mocht crashen?
Ik las over diverse mogelijkheden van opstartdiskettes, maar daar heb ik niets aan.
Bij de bureau accessoires heb ik gekeken maar daar zie ik geen mogelijkheden voor een boot CD ( heet dat zo?)

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
 
Als je een voorgeinstalleerde XP hebt dan heb je meestal 3 mogelijkheden.

1. Er zit een herstel-cd bij of XP cd. Soms levert een winkel dit er niet bij en dien je hierom te vragen mits de pc net gekocht is en er geen andere herstel mogelijkheid wordt geboden.
2. Je kunt in XP middels een programma herstel-cd's zelf aanmaken
3. Tijdens het aanzetten van de pc krijg je ergens een optie te zien om naar een herstelfunctie te gaan

Het kan ook zijn dat er een bepaalde toetscombinatie is die je moet indrukken om XP te herstellen. Kijks eens in de boekjes of bij de fabrikant op de website. Daar staat meestal wel een uitleg hoe je dit kunt doen.

Als niets lukt dan zou je nu een image kunnen maken van de pc. Mocht het dan fout gaan dan kun je terug naar het punt waar je nu bent.

Hier staat een uitleg hoe je dit kunt doen met een gratis programma

Deel 1
http://www.computeridee.nl/workshops.jsp?rubriek=1620361&id=1934257

Deel 2
http://www.computeridee.nl/workshops.jsp?rubriek=1620361&id=1934307
 
dank

Dank voor het snelle antwoord.

1:
ik ga toch nog eens zoeken in de doos of er iets bij zit.

2:
Die optie kan ik dus niet vinden

3:
hoop ik nooit nodig te hebben, maar bedankt voor de tip.

De links lijken me er nuttig, maar ingewikkeld. Daar ga ik eens rustig voor zitten.

Voorlopig lijkt me dat ik hiermee verder kan.

Dank nogmaals
 
Maar bedenk wel hoe langer je wacht met een image te maken hoe groter de kans straks is dat je een niet werkende pc hebt en ook niet meer kunt herstellen.

Dus als je niets hebt zo snel mogelijk een image maken.:)
 
Ik heb zojuist alle spullen nagekeken die ik heb. Er zit een mooie sticker van Windows op de achterkant. Maar geen CD, hoor.

Nu lees ik zojuist in de gebruiksaanwijzing dat Acer zelf een eenvoudige manier heeft om een back up te maken. dat ga ik maar eens proberen.
 
...en net mijn type - 3610 - heeft dat niet.....:confused:


Ga dus de linken volgen die Mikeo me gaf.
 
Ja, das mooi, dank je wel.
maar die e-recovery zit er dus niet op.....
 
Wat gebeurt er als je op de E drukt op je laptop.
 
Dan denk ik dat er al eens met de laptop aanpassingen zijn gedaan en dat iemand de partitie verwijderd heeft.

Je kunt dan niet veel meer doen dan toch een image maken. Je zou ook Acer een mailtje kunnen sturen misschien zijn ze redelijk en willen ze je helpen aan een set cd's
 
aan zoiets zit ik ook te denken..of de bestanden/drivers van Erecovery ofzo...
 
@mikeo
Hier staat een uitleg hoe je dit kunt doen met een gratis programma
Om een BartPE Live CD te kunnen maken,heb je een originele XP installatie cd nodig met SP1 of SP2.

Ook kan de i386 map,die normaal gesproken op de installatie cd staat,voldoen.

@grafikal

Mocht je overwegen de BartPE te willen gaan maken,kijk dan eens of je de i386 map ergens op de laptop kunt vinden.

Greetz
 
Dat had ik idd al geprobeerd en die map is niet aanwezig. Is die niet ergens te vinden/downloaden/kopieren?

Met het andere programma dat Mikeo adviseerde heb ik wel een image gemaakt, maar dat is geen bootable CD.
Die kan je wel maken...als je een Windows CD hebt.

Het probleem is er dus nog steeds...

Ik ga ook eens met de verkoper van de laptop contact opnemen.
 
Dat had ik idd al geprobeerd en die map is niet aanwezig.
Heb je de verborgen bestanden zichtbaar gemaakt via mapopties?

De map hoeft niet persé op de C: schijf te staat en kan misschien ook een andere naam hebben.

Geef eens door hoeveel partities er op de schijf staan en hoe deze heten.
Ik ga ook eens met de verkoper van de laptop contact opnemen.
Dat zou ik zeker doen,het is namelijk heel gewoon dat een laptop op een of andere manier naar de fabrieksinstellingen terug gezet kan worden.

Daartoe is soms een cd\dvd meegeleverd,of anders te doen door e.o.a F-toets te gebruiken tijdens het opstarten.

Greetz
 
Ik weet niet zeker of ik verborgen bestanden heb zichtbaar gemaakt...kan dat nu niet controleren omdat ik de laptop niet bij me heb.
Twee partities: de C schijf met Windows en de D schijf met mijn bestanden.

Ik heb de verkopers een mail gestuurd.
 
Daartoe is soms een cd\dvd meegeleverd,of anders te doen door e.o.a F-toets te gebruiken tijdens het opstarten.
Greetz

Die optie is er ook maar zoals je hebt kunnen lezen werkt dat niet meer. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan