herstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Berichten
1.258
Ik heb per ongeluk Windows herstel uitgevoerd en ben nu veel bestanden kwijt!
Hoe kan ik dit ongedaan maken?
 
kan niet denk ik

alleen met een met een backup
 
Is voor een maat van mij, heeft geen back up
 
Moet je een systeemherstelpunt nemen van toen die bestanden er nog wel waren, van een later tijdstip.
Bestanden in systeemmappen kunnen inderdaad verdwijnen, het bureaublad is ook een systeemmap.
Bestanden van buiten de systeemmappen verdwijnen niet als het systeem hersteld wordt met systeemherstel.
Dus herstel je systeem met het allerlaatst gemaakte herstelpunt en kijk wat je nog kan redden.
 
Laatst bewerkt:
Nog zoon voorbeeld waarom ik systeem herstel afraad :)
Met het Programma > Zie link: http://plusmagazine.knack.be/nl/011-2664-Gewiste-bestanden-terughalen.html

Kan je je bestanden terug halen. Je kan zelf nog bestanden terug halen van de oude Windows. Die ooit geformateerd is. Ook als die een langzame format heeft gehad.
Je kan met de volgende commando's de volgende bestanden terug halen.

*.xls > Excel bestanden
*.doc > Wordbestanden
*.PDF > Adobe bestanden
*.GiF > Foto's
*.Mpeg > muziek
*.Avi > Video bestanden
En noem alle extensies maar op.

Waarschijnlijk heeft dit programma niet de volledige functionaliteit, omdat het gratis is.(Dus kan je niet alles vinden) Anders zou je AVG tune up moeten installeren. Dit is wel een betaalde versie.
 
Laatst bewerkt:
Hoe jij over systeemherstel typt Sander is niet de structuur die OK is.
Als die structuur op alles werd toegepast zouden na 1 verkeerde handeling door een bestuurder van een auto alle auto's van de weg gehaald zijn.
Niet alles kan je oplossen met systeemherstel en mensen maken fouten, het uitschakelen van systeemherstel zal daar geen snars aan veranderen.
En die link van je waar dan de reden zou staan waarom je systeemherstel zou uit moeten schakelen, daar is die reden helemaal niet te vinden.
Daar kan je over software lezen die bestanden kan terug vinden waar in het systeem op dat moment de koppelingen van zijn weg gehaald.
en pas als die ruimte op de schijf wordt overgeschreven ben je het echt kwijt.
Dat alles heeft helemaal niks met systeem herstel te maken. Snap je dat eigenlijk wel? of blijf je je hele leven als je op een topic reageerd er je voor ever bij zeggen tegen iedereen dat je systeem herstel moet uitschakelen, maar geen enkele onderbouwing met realiteit er bij kan typen?
Zonde van de moeite jongen.
Ik vind het trouwens standaard niet slim als je iets klakkeloos uitschakeld omdat er op een forum iemand dat steeds maar ongenuanceerd aan het beweren is.
Systeemherstel kan dus iets oplossen, en ook kan je iets tegen komen wat op die manier niet op te lossen is, zo zit dat nu eenmaal.
Verder is systeemherstel heel handig als je wil leren je systeem te beheren, en een systeemherstelpunt achter de hand hebt mocht er iets mis gaan.

Mensen die hun systeem aan het verkennen zijn in geavanceerde opties kunnen spijt krijgen van het uitschakelen van systeemherstel.
Was jij het dan die hen die tip gaf Sander, dan zullen ze in de toekomst jou niet meer echt serieus nemen, ook al zit je 100 jaar in de IT.
Misschien kan je beter naar dit forum gaan Sander, je weet zo veel.
Hier komen thuisgebruikers Sander.
Systeem beveiliging
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan