hersteld van ernstige fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateur

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Berichten
75
Ik heb al een ruime tijd last van een melding dat het systeem is hersteld van een ernstige fout, na het foutenrapport verzonden te hebben kom ik dan bij de online crash analyse van microsoft waar ik de volgende meldingen krijg (ik krijg dus maar 1 van onderstaande meldingen maar ze wisselen elkaar en melding nr 1 krijg ik het meest te zien):
1 apparaatstuurprogramma (oplossing niet bekend)
2 een foutmelding in het RAM-geheugen (oplossing is dan een ram check waar niets uitkomt)
3 grafische stuurprogramma
4 SP2 installeren

Apparaatbeheer geeft geen conflicten.
Ik heb ten einde raad alles opnieuw geformatteerd maar helaas het probleem blijft.
Nu weet ik het even niet meer. Ik wil nog proberen om de drivers van de grafische kaart te updaten maar moet eerlijk gezegd bekennen dat ik niet precies weet welke ik dan moet hebben.

Everest verteld mij het volgende (misschien kan iemand mij hier dan bij helpen)

Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 1
Internet Explorer 6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam ITWORKS (Wilma)
Naam gebruiker Wilma

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4A, 2666 MHz (20 x 133)
Moederbordnaam MSI MS-6533EG (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio, Video)
Moederbord Chipset SiS 651
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award (01/13/03)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart RADEON 9100 SERIES (128 MB)
Video kaart RADEON 9100 SERIES (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon 9100 (R200)
Monitor LG L1811S (Analog) [18" LCD] (130147021)

Multimedia
Geluidskaart SiS 7012 Audio Device

Opslag
IDE apparaat SiS PCI IDE-controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf IN-WIN iAPP MS USB Device
Harde schijf IN-WIN iAPP CF USB Device
Harde schijf IN-WIN iAPP SM USB Device
Harde schijf IN-WIN iAPP MMC/SD USB Device
Optische Station ATAPI CD-RW 52XMax
Optische Station SONY DVD-ROM DDU1612 (16x/40x DVD-ROM)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 78152 MB (66430 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis PS/2-compatibele muis

Netwerk
Netwerkkaart Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (192.168.0.3)
Modem Generic SoftK56

Peripherieapparaten
Printer EPSON Stylus Photo 915
USB1 apparaat SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB1 apparaat SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB1 apparaat SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB2 apparaat SiS 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag

Kan iemand hier wijs uit worden en mij helpen?
O ja, ik heb geen virus, spyware o.i.d. (volgens housecall, norton, adaware en spybot) dus dat kan het niet zijn.
 
Aangezien nog niemand heeft gereageerd wil ik wel een paar "gokjes" wagen :

Omdat OOK na een format het probleem zich voordoet EN omdat apparaatbeheer GEEN foutmeldingen laat zien :

1. heb je na de format (eventueel meegeleverde) moederbord stuurprogjes (bijv. voor de grafische weergave) geinstalleerd ?

2. ik heb nooit een Raedonkaart gehad, misschien dat een Raedonbezitter voor een nieuwer drivertje even een linkje kan plaatsen......?
 
Oke,

als je maar heel zeker weet dat je het stuurprogje van de eventueel meegeleverde cd bij het mobo ook hebt geinstalleerd.

Als je dat hebt gedaan, moet ik even passen........
 
Ben er behoorlijk zeker van dat ik de stuurprogr. heb geïnstalleerd. kan het kwaad om het nog een keer te doen?
 
Probeer het anders eens met een kaal systeem.
Maak de kabels los van alle dvd/cd rom drives > verwijder evt de geluidskaart als je deze hebt > koppel de floppy drive los.
Als je 2 geheugen reepjes in de pc hebt, verwijder hiervan een reepje.
Verwijder ook het inbelmodem en/of de ethernetkaart.
Dit alles wel spanningsloos doen :)

Start daarna de pc weer op met alleen de grafischekaart > hardeschijf > 1 reepje ram geheugen.

Kijk of het probleem is verholpen.
 
Dat is natuurlijk een optie, maar het gebeurd dus niet de hele dag door, zelfs niet dagelijks (wel meerdere keren per week en natuurlijk altijd op momenten dat het niet uitkomt)! Daarbij: als ik dit ga doen heb ik wel hulp nodig van iemand die meer verstand heeft van de binnenkant van een pc (het lijkt mij niet verstandig dat ik de kast openmaak en van alles los ga maken want ik weet niet zeker of ik dan ook alles weer op de goede plaats terugzet:eek: )
 
Ook ik had na het installeren van een nieuwe videokaart (zie systeem) vrij veel last van bsod.

netjes oude kaart verwijderd, nieuwe geinstalleerd met de nieuwste drivers van ati..
Ik heb nu de drivers van Omega genomen, nu geen centje pijn meer
De nieuwste omega drivers voor je videokaart staan hier
omega drivers voor ati radeon

BTW, ik heb wel fastwrite uit gezet, maar met de installatie van de omega drivers (zijn dezelfde als van ati radeon) krijg je keuze en word dit je aangeraden)

Succes ermee
 
vraag aan Stigter

Misschien een domme vraag Stigter maar welke drivers moet ik dan hebben er staan er nogal wat!?! Voordat ik de verkeerde download:D (Heb hier dus niet zo veel kaas van gegeten)
 
niet zo heel dom hoor, maar er staat bovenin een knopje win2k/xp
dan kom je dus op deze pagina uit
http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

Selecteer een mirror site (scroll effe naar beneden) en het downloaden kan beginnen..

Succes

[edit]
ik heb wel netjes de drivers van ati gedeinstalleerd, daarna opgestart, het e.e.a. genegeerd, hij vind bijv. nieuwe videokaart etc, en de omega drivers geinstallerd.

Als je verder nog vragen heb hoor ik het wel
[/edit]
 
Helaas het probleem is nog niet verholpen! Kreeg meteen (2x na elkaar) weer de foutmelding dat het systeem van een ernstige fout is hersteld.

De inhoud van het foutenrapport:
c:\windows\minidump\mini 102804.03.dmp
c:\DOCUME~1\wilma\LOCALS~1\temp\WERD.tmp.dir00\sysdata.xml

Na het verzenden van het foutrapport wederom de melding dat de fout is veroorzaakt door een apparaatstuurprogramma!

Heb je eventueel nog andere suggesties? Wordt er zo langzaamaan helemaal simpel van!

In ieder geval bedankt voor het meedenken
 
Je hebt wel je oude drivers eerst verwijderd? (via softwaremenu in het configuratiescherm?)
Daarna opgestart en toen pas je omega drivers geinstalleerd?

Nou ik zou haast zeggen..
wat is je exacte foutmelding?
of start je pc direkt op na zo'n fout?
dan moet je dat eerst uitzetten, dat doe je door naar configuratiescherm te gaan,
dan naar systeem,
klik op tabblad "geavanceerd"
daar kiezen voor "opstart en herstelinstellingen"
en haal daar het vinkje weg bij "de computer automatsch opnieuw opstarten"

Oja, even voor de duidelijkheid, hoe zijn je temperaturen van je pc? Dan kunnen we dat ook uitsluiten.
 
Zodra ik de foutmelding weer krijg schrijf ik het over.

Hoe kom ik achter de temperatuur? (heb het ooit wel eens gezien maar weet niet meer hoe of waar)

sorry kom er net achter dat het via everest gaat:

Temperaturen
Moederbord 36 °C (97 °F)
CPU 40 °C (104 °F)
Maxtor 6Y080L0 40 °C (104 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 4821 RPM
Chassis 2312 RPM

Kun je hier iets mee?
 
Laatst bewerkt:
Bijvoorbeeld door het progje speedfan (clickable) te downloaden of als je echt alles van je computer wil weten het programma Lavalyst Everest
(hier o.a. te downloaden)

[edit]
oke, ik zit lekker te zoeken voor je om het te kunnen downloaden... heb je everest al:D

Maar temperatuur ziet er redelijk uit, ik neem aan dat dit is als de pc "in ruste" is?
Weet je welke temperatuur hij is als die fully stressed is? Bijvoorbeeld als je een virusscan doet?
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
de temperatuur bij virusscan (volgens Speedfan):
HDO: loopt op naar 47 gr.
Temp2: gaat naar 50 gr. en dan weer terug naar 45
Temp1: 36 gr
Temp: -1grC

Kreeg net weer de foutmelding en heb er een fotootje van gemaakt maar ik weet niet hoe ik die hier moet neerzetten. In ieder geval was het dit keer een fout inh et grafische stuurprogramma. Ik kreeg dit toen ik het rapport had verzonden:

http://oca.microsoft.com/nl/Response.asp?SID=11
 
Ik begin ook wel ene beetje met een mond vol tanden te staan..

heb je bij eigenschappen van je beeldscherm, tabblad instellingen, geavanceerd de opties bij Smartgard snel schrijven uit gezet?

Zo staat hij tenminste bij mij wel.

[edit]
heb je bij het installeren voor opengl gekozen? of voor 3d of zoiets?
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
oja, even googled op je foutmelding
Stop 0x000000EA or THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
A device driver problem is causing the system to pause indefinitely. Typically, this problem is caused by a display driver waiting for the video hardware to enter an idle state. This might indicate a hardware problem with the video adapter or a faulty video driver.

Possible Resolutions:

Stop 0xD1 messages can occur after installing faulty drivers (especially video drivers) or system services. If a driver is listed by name, disable, remove, or roll back that driver to confirm that this resolves the error. If so, contact the manufacturer about a possible update. Using updated software is especially important for backup programs, multimedia applications, antivirus scanners, DVD playback, and CD mastering tools.

heb je ook vpu recover aanstaan? vink dat eens aan als het uitstaat, of uit als het aanstaat?

[edit]
neem dit ook eens door

Error message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
Het is wel in het engels, maar wellicht dat je er uit komt
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar ik zie bij geavanceerd helemaal geen optie Smartgard staan.

Bij het installeren heb ik alleen gekozen voor datgene wat al aangevinkt (aanbevolen) was.

Voor wat betreft je eerdere vraag:
De pc valt dus gewoon uit, start opnieuw op en daarna krijg ik de melding dat het systeem is hersteld van een ernstige fout. (nu dagelijks en vaak meerdere keren per dag; dit gebeurd overigens ook gewoon als de pc stand-by staat)
Je kan dan kiezen tussen rapport verzenden en niet verzenden.
Als ik kies voor verzenden kom ik op een inline crash site van microsoft waarop staat dat het óf een apparaatstuurprogramma fout is, óf een fout in het grafische stuurprogramma, óf (deze komt niet zo vaak voor) een fout in het ram geheugen waarna verwezen wordt naar een programma om het geheugen te testen, dat heb ik al gedaan en daar komt dus niks uit.
de eerste 2 meldingen hebben ze geen oplossing voor.

Heb de pc al opnieuw geformatteerd maar het probleem blijft. Misschien moet ik nog een keer formatteren en dan alles één voor één weer opnieuw erop zetten (krijg net een ingeving: zou het aan norton kunnen liggen?)
 
Geplaatst door amateur
(krijg net een ingeving: zou het aan norton kunnen liggen?)

This Stop error message may also occur in video adapter drivers that do not represent a physical device. For example, this Stop error message may occur in the virtual video adapter driver that is used by Symantec PCAnywhere. If PCAnywhere is installed on a computer where this error message occurs, visit the Symantec Web site to determine if there are any available fixes for your version of PCAnywhere.
Ja, dus het zou aan Norton kunnen liggen, mits je PCAnywhere heb geinstalleerd..

OJa, hoop dat het plaatje duidelijk is waar je smartgart kan vinden


[edit]
je moet bijlage even aanklikken, krijg hem niet rechtstreeks in het bericht
[/edit]
 

Bijlagen

  • smartgart.jpg
    smartgart.jpg
    53,2 KB · Weergaven: 102
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan