het syteem is hersteld van een ernstige fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
994
Heb een nieuwe pc, XP2600 amd, 2 schijven 30GB (oude) en 80 GB(nieuwe), 512 mb intern, chaintech moederbord CT-7VIF4

Windows XP prof geinstalleerd met de updates SP2 dus :confused:

Vanaf het begin problemen:

beeld gaat gewoon op zwart. Bij het verplaatsen van bestanden van de oude naar de nieuwe schijf -> heb zoveel mogelijk overgezet en vervolgens de oude schijf geformatteerd en geconverteerd naar ntfs

bij het gelijktijdig uitvoeren van progs bv. muziek luisteren en surfen of installeren van bv. printersoftware

zelfs als ik er alleen maar naar KIJK, houdt ie er mee op.
Geen blastervirus o.i.d., geen remote procedure call.

gewoon ZWART. Geen reactie meer. Groene lampje van de pc blijft wel gewoon branden . Moet hem handmatig uit en weer aanzetten (heel vreemd is dat ik de knop niet 7 secondeen ingedrukt hoef te houden maar pc gaat gelijk uit als ik hem indruk) en dan komt het bekende schermpje: het systeem is hersteld van een ernstige fout, voor technische gegevens klik hier:

(heb overigens in systeem uitgezet dat pc iedere keer opnieuw moet opstarten zodra er een foutje wordt gevonden)

dit is (een deel van) het foutrapport:
Foutrapport
29/9/ 19:28
BCCode : c2 BCP1 : 00000007 BCP2 : 00000CD4 BCP3 : 842B37B0
BCP4 : 83BF7210 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
De volgende fouten worden aan het rapport toegevoegd
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WERa978.dir00\Mini092904-02.dmp
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WERa978.dir00\sysdata.xml


20:00
BCCode : 100000d1 BCP1 : 00000019 BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000
BCP4 : F5BEFA64 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
De volgende fouten worden aan het rapport toegevoegd C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WER92da.dir00\Mini092904-03.dmp
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WER92da.dir00\sysdata.xml

21:25
BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : BF80645E BCP3 : F10A1C54
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
De volgende fouten worden aan het rapport toegevoegd
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WERbc60.dir00\Mini092904-04.dmp
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WERbc60.dir00\sysdata.xml

BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : 8054B534 BCP3 : F147FAF8
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WERa23a.dir00\Mini092904-06.dmp
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WERa23a.dir00\sysdata.xml
Kan iemand hier iets mee?
 
SP2

hoi ik heb niet zoveel verstand van pc's maar ik heb gelezen dat als iemand een illegale versie heeft van windows XP en dan SP2 download en installerd er problemen mee gaat krijgen het wewrkt dus alleen op originele widows XP software.:cool: succes:thumb:
 
Mooi, ben hier echt mee geholpen !:thumb:
Wat geeft jou trouwens het idee dat ik een illegale versie heb? :confused:
 
SP 2

uhm eigenlijk was het een gok omdat ik gelezen had dat sp2 problemen veroorzaakt op illegale versies had dit dus het probleem kunnen zijn je had net zo goed een legale versie kunnen hebben.

maar in dit geval geen sp2 meer installeren misschien later als iemand daar weer een oplossing voor heeft gevonden kan het misschien wel gebruikt worden.

net als SP1 die werkte in begin ook niet op illegale versies nu wel :):):):thumb: :cool: :thumb:
 
dit is het zelfde probleem als de jouwe ,en er staat een oplossing bij.
http://www.pcwereld.be/node/1934
bij meerdere site's kom ik de fout melding tegen ,en dan geven ze aan dat het de voeding is en het geheugen.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door vanschagen
dit is het zelfde probleem als de jouwe ,en er staat een oplossing bij.
http://www.pcwereld.be/node/1934
bij meerdere site's kom ik de fout melding tegen ,en dan geven ze aan dat het de voeding is en het geheugen.

Komt niet echt overeen. Bovendien is zowel voeding als geheugen spinternieuw en wordt er niet ingegaan op de laatste vraag hoe e.e.a. met dat geheugen dan aangepast moet worden. Schiet niet echt op.
Bedankt overigens voor het meedenken.
 
MargoNo; die meldingen verwijzen naar je Temp map in de directory Local Settings (staan verborgen). Bepaalde software die opgestart wordt tijdens de xp-opstart en rechts in je taakbalk komen te staan maken gebruik van die tijdelijke map. Ik zou proberen één voor één die programma's uit te zetten (of helemaal niet meer te laten opstarten> Misschien kun je er zo achterkomen welk programma verantwoordelijk is voor die foutmelding.

XP-SP2 draait hier probleemloos op een illegale versie:cool:
 
Zou het kunnen dat dat Norton is dan, want de andere progjes die daar in staan zijn allemaal geinstalleerd NADAT ik de foutmeldingen al kreeg.
Norton gaf bij de 1e keer installeren ook al een fout en die had ik dus verwijderd en nogmaals geinstalleerd.
 
Wat ik hier op dit forum over Norton lees: burp.

zou heel goed kunnen. Probeer een volledige de-installatie te doen en daarna een register schoonmaak. En als de fout niet terug komt na een reboot, weet je dat dat het is geweest.
Dat Norton al gelijk met een foutmelding komt tijdens een installatie vind ik al heel curieus, maar dat kan weer met SP2 te maken hebben als je tijdens de update Norton gewoon hebt laten draaien.
 
Ik denk, en ik zeg met nadruk denk! , dat het euvel is verholpen. Ik heb Norton volledig gedeinstalleeerd, heb met JV16tools de boel opgeschoond en Norton er opnieuw opgezet.
Achteraf realiseer ik me dat mét dat SP2 ook de uitgebreide firewallfunctie van SP2 actief was en wellicht dat die het conflict veroorzaakte. Die heb ik later uitgezet maar dan is het kwaad natuurlijk al geschied.

Op dit moment gaat het goed. Mocht het veranderen dan heb ik nog een update liggen voor de Bios maar daar begin ik liever niet gelijk mee.
 
Je hebt geen fatale foutmelding meer gehad dus dat is veel belovend :)

Had je Norton aanstaan tijdens de update? Zo ja probeer hem dan opnieuw te installeren. Komt er geen foutmelding tijdens de installatie dan moet het verder goed gaan. Heb je genoeg van Norton, raad ik je AVG-free edition virusscanner aan. werkt probleemloos.

Voor je Bios hoef je niet te vrezen. Dit probleem is geheel software matig.
 
Ik dacht dus dat het over was. Niet dus.

kreeg weer foutmeldingen , o.a. deze:

BCCode : c2 BCP1 : 00000007 BCP2 : 00000CD4 BCP3 : 842B37B0
BCP4 : 83BF7210 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
De volgende fouten worden aan het rapport toegevoegd
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WERa978.dir00\Mini092904-02.dmp
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WERa978.dir00\sysdata.xml


20:00
BCCode : 100000d1 BCP1 : 00000019 BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000
BCP4 : F5BEFA64 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
De volgende fouten worden aan het rapport toegevoegd C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WER92da.dir00\Mini092904-03.dmp
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WER92da.dir00\sysdata.xml

21:25
BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : BF80645E BCP3 : F10A1C54
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
De volgende fouten worden aan het rapport toegevoegd
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WERbc60.dir00\Mini092904-04.dmp
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WERbc60.dir00\sysdata.xml

BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : 8054B534 BCP3 : F147FAF8
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WERa23a.dir00\Mini092904-06.dmp
C:\DOCUME~1\Marga_dd\LOCALS~1\Temp\WERa23a.dir00\sysdata.xml



Na wat gegoogled te hebben vond ik als oplossing:
gooi de inhoud van de locals/minidump map weg + de map zelf en de WER... map
De minidump heb ik gedaan, de WER met de aangegeven nummers is niet te vinden.

Heb de XP cd erin gedaan, geboot vanaf cd , gekozen voor herstel en kwam in dos C:\windows terecht waar ik CHKDSK /p heb gedaan en na de melding dat er een of meer fouten gevonden waren, nog een keer CHKDSK /R gedaan. Na eindeloos wachten terug in C:\windows en pc opnieuw gestart.
En hier ben ik weer voor zolang als het duurt :(
 
wat een ellende :(

Kun je iets ondekken bij de logboeken registratie over die foutmeliding:

configuratiescherm/systeembeheer/logboeken ? Zo niet, zet alle opstart software programma's eens uit: uitvoeren: msconfig, Opstarten., vinkjes weghalen.

Reboot.
 
Laatst bewerkt:
Na een hoop gesnuffel via google op diverse fora waar overal sprake is van het zelfde probleem maar geen enkele bevredigende oplosing wordt aangedragen, stuitte ik op dit artikel van microsoft:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;317277

Kan iemand mij vertellen of er ook al een artikel beschikbaar is voor SP2, (en waar ik dat dan kan vinden) want dit artikel beschrijft e.e.a. voor SP1 voor zover ik dat kan zien
 
Laatst bewerkt:
Hier een printscreen van de logboekvermelding
 

Bijlagen

  • screenshot013.jpg
    screenshot013.jpg
    37,4 KB · Weergaven: 99
MargaNo, het is me duidelijk dat het o.a. een probleem is van het windowssysteem. Je kunt de pagefile uitzetten zoals beschreven in het laatste stukje van het artikel
:# Click Start.
# Right-click My Computer.
# Click Properties.
# On the Advanced tab, in the Performance section, click Settings.
# In the Virtual Memory section, click Change.
# For Paging file size for selected drive, click No Paging File, and then click Set.
# Click Yes after the following warning appears:
#

If the paging file on volume X: has an initial size of less than xx megabytes, then the system may not be able to create a debugging information file if a STOP error occurs. Continue anyway?

(X is the drive letter and xx is the amount of RAM installed on your computer minus 1 megabyte.)
# Click System Managed Size.
# Click OK four times, and then restart the computer when you are prompted.

hiermee zou het probleem definitief moeten zijn opgelost. Als dit niet het geval is adviseer ik je om de hele boel terug te zetten naar een situatie voor SP2 en dan maar even te wachten tot alle bugs uit SP2 zijn verwijderd.

Fraai is het niet.
 
Helpt ook al niet. Bij het in het buroblad terechtkomen ging het al weer mis. Instellingen maar weer teruggezet.
Herstellen naar ´voor sp2´lukt ook niet. Krijg dan de melding dat systeemherstel niet kan worden uitgevoerd.

Volgende vraag. Zou ik al mijn bestanden, incl. drivers modem, netwerkinstellingen e.d. kunnen verplaatsen / of (misschien veiliger omdat ie steeds wegvalt) kopieren naar mijn F schijf en dan mijn C schijf formatteren?

Dan begin ik daar gewoon opnieuw...maar alleen als ik de netwerk en modeminstellingen kan behouden want je wilt niet weten hoeveel problemen ik daar mee had voordat dat allemaal weer goed was.


ps: het was een nieuwe schijf en een schone installatie. Er was nl niks voorgeinstalleerd op deze pc.
 
In principe zou ik de map mijn documenten, Favorieten en andere belangrijke dingen: outlook express, enz allemaal copieren naar je ander partitie. Het copieren van drivers en netwerkinstellingen heeft geen zin, omdat windows die tijdens een nieuwe installatie er zelf inzet.
Onthoud echter wel bepaalde gegevens die je nodig hebt, als je je netwerkinstellingen opnieuw moet configureren.
Verder lijkt het me op dit moment de enige beste optie: XP opnieuw installeren. Het is wel een drama :(

Verder wil ik wel weten ;) wat voor problemen je hebt gehad met je netwerkinstellingen, want eigenlijk zou dat een fluitje van een cent moeten zijn. Windows detecteerd zelf de hardware en je hoeft alleen maar handmatig wat instellingen op te geven, zoals het TCP/IP protocol.

Een nieuwe installatie is vaak een schrikbeeld, maar uiteindelijk ben je er veel sneller mee klaar dan het dagenlang prutsen en zoeken naar allerlei oplossingen waar ogenschijnlijk geen oplossingen voor worden gevonden.
Ik heb een paar weken terug twee ochtenden met Microsoft Support aan de telefoon gehangen omdat na SP2 al mijn netwerkintsellingen waren verdwenen, zelfs in het configuratiescherm. Op de derde dag kwam Microsoft Support zelf met het voorstel om maar opnieuw te instaleren omdat ze het zelf ook niet meer wisten.
Het blijven heel ingewikkelde machines.

Veel succes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan