het syteem is hersteld van een ernstige fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jah, kan hem woensdagmiddag brengen en dan wordt ie getest. Eventuele defecte hardware wordt vervangen.

Pfff, ben al weken aan het lezen, heb al van alles geprobeerd. Ben het spuugzat.
Soms gaat het de hele dag goed en zo valt ie 8x uit in een uur tijd. Om gek van te worden.

Hoop dat het nu in orde gaat komen.

Ik laat het nog weten.
 
De TVicHW32.DLL is een bestand die gebruikt wordt voor de koppeling tussen software en Hardware.

als je een complete uitleg wil (en van Engels houd)
lees dit even

kun je die leverancier ook weer wat leuks vertellen... namelijk dattie maar moet gaan uitzoeken welke hardware er stuk is.

Kun je zelf ook proberen maar dat kost natuurlijk even tijd.

Haal alle hardware uit je systeem die je niet nodig hebt om op te starten.
(je houd dus het volgende over: videokaart en zo min mogelijk geheugen een harde schijf en de floppydrive) al het andere haal je los van je moederbord je start op en kijkt wat er gebeurt.
Plaats dan 1 voor 1 alle onderdelen weer terug met telkens een herstart erna en kijken of het helpt.

Mijn vermoeden is het geheugen (ja is net vervangen maar onderdelen kunnen al stuk zijn voordat jij ze in de winkel hebt zien liggen. ze hebben er zelfs een naam en afkorting voor: DOA oftewel Death On Arrivel)
dus begin daarmee dan weet je het het snelst.

Als je daar geen zin meer in hebt laat je het de winkel doen.... :)
 
Vanuit het oogpunt van de garantie laat ik het fijn over aan de heren van de computerzaak. Maar bedankt voor je reactie.
 
Dat kun je aan margaNo na al die weken van ellende niet meer vragen. Het is trouwens maar de vraag of ze achter het probleem komen.

Zo, niet geld terug vragen wegens een ondeugelijk product en dat is langzamerhand wel hard te maken, of een nieuwe computer eisen. Ik zou er geen cent meer aan spenderen. het zou eerder andersom moeten zijn, plus genoegdoening voor alle ellende.
 
Om een lang verhaal kort te maken:

pc teruggebracht naar de dealer. Daar werd in 1e instantie gedacht dat het de voeding zou kunnen zijn of de koeler van de processor. Voeding 350 w is vervangen voor een 420 w. Processorkoeling was niks mis mee. Bij geheugentesten bleek het volgende: in de documentatie die de ´pc-bouwers´uitlazen in hun systeem stond vermeld dat in mijn pc een 266 geheugen zat. Echter dat bleek een 333 te zijn. Dus toen ik een extra dimm erbij bestelde hebben ze me en 266 (logisch) verkocht en die hebben we er toen ingezet. Verschillend geheugen dus hetgeen voor instabiliteit zou kunnen zorgen. Bij testen bleek echter ook dat een van beide dimms kapot was. Dus hebben ze het complete geheugen vervangen. PC heeft het hele weekend op de testbank gestaan en draaide probleemloos. Ik heb hem opgehaald dinsdagmiddag j.l.
Ben er mee gaan werken en geloof het of niet, bij het surfen dinsdagavond viel ie weer uit met dezelfde foutmeldingen.
Heb woensdag kontakt gezocht met dealer die het natuurlijk ook niet meer snapte.
Heb hem gisteren dus weer terug gebracht.
Op dit moment is de processor vervangen voor een XP2800 (had een XP2600) én het moederbord en is er een hele nieuwe schone installatie met een aantal additionele programma´s geinstalleerd op mijn ´oude ´D-schijf. Er is een aantal uren mee getest en alles zou nu goed werken. PC is nu opgestuurd met DHL (scheelt mij nog eens zo´n 140 km) en ik verwacht hem morgen.

Plan: eerst werken met de nieuwe installatie...daarna langzamerhand wat eigen data van de C schijf over gaan zetten naar de D-schijf. Als alles goed blijft werken dan uiteindelijk de C schijf formatteren en met Norton Ghost de hele boel weer van de D naar de C over zetten . Ik hou jullie op de hoogte van deze soap.
 
Heb dit verhaal niet eens helemaal gelezen (de fouten komen mij zeer bekend voor!) maar ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, vorig jaar, met een nieuwe pc, na vervanging en reparatie heb ik na veel stampvoeten (een maand lang zitten prutsen) mijn geld terug gekregen. Ik vermoed een pc uit een brakke partij die ze hoe dan ook willen slijten. Mijn conclusie: als je zoveel gedonder hebt met een nieuwe pc, dan óf een ander en indien ook rotzooi, je geld retour. Nieuwe spullen, any produkt, moeten het gewoon doen, punt! Heb mijn avontuur ook op Helpmij geplaatst maar kan het nu qua beperkt zoeken niet zo gauw vinden. Dit verhaaltje biedt geen oplossing voor je maar je bent echt niet de enige met deze ervaring, helaas.

(Wel een verse XP en NIS overgenomen, was een voorwaarde, dat vond ik niet erg, draaien inmiddels op een 2e hands pc van een maatje)
 
PC´s worden waar ik hem heb gekocht ter plekke geassembleerd. Op dit moment is dus zo ongeveer alles vernieuwd op de kast en de processorkoelling na.

Dus wat betreft service heb ik niet te klagen.

Heb bovendien de toezegging dat mocht het nu nog problemen geven dat ik dan een nieuw systeem krijg.
 
Het vervolg:

heb inmiddels mijn pc terug waarvan dus zo ongeveer alles vernieuwd is. Na een aantal dagen met de configuratie op de D-schijf gewerkt te hebben, die geen fouten gaf, ben ik gisteren overgestapt naar de C-schijf (de 80 GB) met mijn eigen XP SP2 en overige programma´s.

Ik heb besloten deze eerst maar eens uit te testen en de gegevens van de dealer op de D-schijf te laten voor wat het is. In noodgeval kan ik daar dan nog op terugvallen.

Ik heb nu sinds ik de pc terug heb geen enkele foutmelding meer gehad.

Ik denk dat het toch iets geweest moet zijn in het moederbord maar dat zullen we nooit weten denk ik.
(hoewel....men was wel van plan e.e.a. goed door te testen, dus wie weet vinden ze nog wat)

Ik ben in ieder geval erg blij met mijn vernieuwde systeem en de uitstekende service van Mark, die echt naar me luisterde en de tijd nam.

The end.
 
Ja inderdaad. Jij ook nog bedankt trouwens voor de aandacht hier.

Had een print gemaakt van dit hele verhaal en aan Mark laten zien. Wist niet van Helpmij. Kwam altijd op tweakers. Heb hem wat verteld over HM en hij vond het erg interessant en zou eens een keer komen kijken hier. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan