Hetnet drama

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
375
:evil:Hallo allemaal ik ben een beetje zuur van het net ze zouden de snelheden omhoog doen maar het enigste wat bij mij al weken hoger is is mij n upload .
dit is de snelheid in mijn experiabox is het wel aangepast iemand suggesties?
 
Laatst bewerkt:
4 mb down
256 kb up
dit zijn de instellingen van mijn experiabox
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 8002 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)
Noise margin: 15 dB (downstream) / 11 dB (upstream)
Line attenuation: 11 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
wil hem eignlijk niet rebooten i.v.m. mijn instellingen:thumb:
 
Als jij een 4Mb abonnement hebt dan klopt deze snelheid die jij meet aardig hoor.
 
Zelfde probleem

Heb precies hetzelfde probleem. Verschillende tests gedaan (speedtest.nl, speedtest.net, nuria, op pc's met XP/Vista/Windows 7, met en zonder netwerk) en die gaven allemaal rond de 3500 Mbit/s aan. Helpdesk gebeld, die hebben de verbinding gemeten en kwamen wel op 8 Mbit/s. Ik las ergens dat dit probleem begin maart opgelost is, kan het alleen niet meer vinden.

Morgen hoor ik de testresultaten van een collega in de buurt, ben benieuwd hoe dat is gegaan.
 
Heb precies hetzelfde probleem. Verschillende tests gedaan (speedtest.nl, speedtest.net, nuria, op pc's met XP/Vista/Windows 7, met en zonder netwerk) en die gaven allemaal rond de 3500 Mbit/s aan. Helpdesk gebeld, die hebben de verbinding gemeten en kwamen wel op 8 Mbit/s. Ik las ergens dat dit probleem begin maart opgelost is, kan het alleen niet meer vinden.

Morgen hoor ik de testresultaten van een collega in de buurt, ben benieuwd hoe dat is gegaan.

Snelheidsverhogingen worden gefaseerd doorgevoerd, en zijn nog niet overal gedaan.

En je afstand tot de wijkcentrale is vaak de grootste invloedsfactor op je snelheid.

Test je snelheid op http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php

En als je modem op een te lage snelheid intraint kun je hem een keer resetten.
 
Snelheidsverhogingen worden gefaseerd doorgevoerd, en zijn nog niet overal gedaan.

En je afstand tot de wijkcentrale is vaak de grootste invloedsfactor op je snelheid.

Test je snelheid op http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php

En als je modem op een te lage snelheid intraint kun je hem een keer resetten.

Bedankt voor het antwoord. Downloaden via de site die je noemt gaat nog langzamer. Volgens de helpdesk van Hetnet meten ze 8 Mbit/s, afstand zou dus geen probleem moeten zijn (test bij Telfort geeft aan dat maximum zo'n 17 Mbit/s is). Had afgelopen zaterdag ook een snelheid van 15 Mbit/s (gemeten via diverse testsites). Kennelijk stond de DSLAM iets te ver open ....
 
Snelheidsverhoging komt later

Inmiddels reactie van HetNet gehad op een vraag per email. De snelheidsverhoging wordt pas begin maart van kracht. In het hogere netvlak zijn de 'kranen' nog niet opengezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan