Hexacore systeempje, iemand opmerkingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrPsycho

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2009
'k heb eventjes gekeken hoeveel een leuk hexacore (6-cores) systeempje zou kosten, samen met goede grafische kaart(en) enzo.
op azerty te vinden: hier uitgebreid systeempje, hier basis systeempje.

Basis systeempje: (voor prijzen, zie link)
2x Gembird SATA kabel
1x OCZ StealthXtream 700Watt
1x AMD Phenom II X6 1055T
1x AsRock 890FX Deluxe3
1x Kingston ValueRam 4GB DDR3 1333Mhz (2x2GB)
1x Samsung SpinPoint F2EG Desktop Class 1TB
1x XFX Radeon 5750 512MB GDDR5
1x Samsung Super-WriteMaster SH-S223C SATA DVD-Writer
1x Cooler Master CM Storm Scout Miditower

Uitgebreid systeempje: (voor prijzen zie link)
2x Gembird SATA kabel
1x AsRock 890FX Deluxe3
2x Kingston ValueRam 4GB DDR3 1333Mhz (2x2GB)
2x XFX Radeon 5750 512MB GDDR5
1x Club3D ATI CrossFire Bridge

Herziene versie van uitgebreid systeempje:
link
2x Gembird SATA kabel
1x Gigabyte GA-890GPA-UD3H
2x Team Elite DDR3 1333Mhz (4x2GB)
2x ASUS EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5
misschien ook nog 1X LiteOn Blu-Ray disk reader
Heeft iemand opmerkingen over een bepaald onderdeel, iets dat nog mist, iets dat te kort is, ...?

Weet iemand ook hoe deze AMD Phenom II X6 staat tegenover de Intel Core i7 reeks processoren rond dezelfde prijs (niet de i7 hexacore

Laatst bewerkt:
Dure processosr, dubbele videokaarten en dan alles op een B-merk Asrock moederbordje...

Hoi,

Budget
Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?

Assemblage
Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Besturingssysteem
Welk besturingssysteem wil je gaan gebruiken? En heb je deze zelf al of moet erbij? Windows 7 Home Premium 64bit is voor de meeste particulieren een prima besturingssysteem.

Winkelkeuze
Heb je nog een voorkeur qua winkel? Vertel ook even in welke omgeving je woont zodat we kunnen kijken of er een goede shop in de buurt is!

Doel
Wat is het (hoofd)doel van de computer? Dus wat zal er hoofdzakelijk mee gedaan worden? Te denken aan:
- Gamen
- Multimedia doeleinden, streamen van films naar je console of de pc zelfs als mediacenter gebruiken. (stille pc gewenst!)
- Huis tuin en keukengebruik. De toepassingen, waarvoor je geen dikke pc nodig hebt, zoals: downloaden, office toepassingen, surfen etc etc.

Overclocken
Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet? Zo ja, ben je een hardcore overclocker die de hardware tot het uiterste wil drijven met waterkoeling of, nog extremer, met LN2 of droogijs? Of denk je meer aan een leuke overclock met luchtkoeling?

Hoe belangrijk is stilte?
Onbelangrijk – Enigszins belangrijk - Heel belangrijk.
Hou rekening met het hoofdgebruik van de pc. Een multimedia pc moet natuurlijk extreem stil zijn. Tijdens films kijken is niets vervelender dan het geraas van fans, dvd drives ed.

Randapparatuur
Heb je ook nieuwe randapparatuur nodig? Qua randapparatuur moet je denken aan muis/toetsenbord/monitor/speakers.
Als jij zelf al randapparatuur in huis hebt, geef dan ook even wat voor randapparatuur, met name het aantal inches van je monitor. Denk daarnaast aan het geluid. Wil je een simpele set zonder sub, een 2.1 set, een 5.1 set of een 7.1 set. Houd rekening met de grootte van je kamer als je voor een 5.1 of een 7.1 set gaat.

Heb je nog andere voorkeuren?
Denk bijvoorbeeld aan cardreaders, fancontrollers, specifiek gewenste software etc. etc.

AsRock wordt toch wel gezien als budgetmerk. Maar zie ook de link die ik gaf.

AsRock wordt toch wel gezien als budgetmerk. Maar zie ook de link die ik gaf.

die had ik al eens gelezen, en van de consumer-reviews die ik overal lees, zijn er niet echt minder klachten over de A-klasse merken dan over B-klasse merken als ASRock.

ps: ik heb het systeempje eventjes een klein beetje herzien, is Gigabyte wel een goed MoBo merk?
hier een link naar de herziene versie.

Asrock zit wat mij betreft bovenaan de B-markt: de laatste jaren zijn ze sterk verbeterd.
Maar, je kunt beter krijgen.

kan je eens kijken naar mijn "herziene versie" van de uitgebreide versie?

OCZ StealthXtream 700Watt -> Niet modulair, zonde! Kijk eens naar de Real Power of Silent Pro serie van CM, of de HX650 van Corsair.
Gigabyte GA-890GPA-UD3H -> http://www.overclockersclub.com/reviews/gigabyte_ga890gpa_ud3h/19.htm
Samsung SpinPoint F2EG Desktop Class 1TB -> Samsung F3 1TB is sneller (HD103SJ)
2x ASUS EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5 -> Beter neem je één videokaart, aangezien op het gekozen bord, de videokaarten beide op 8x zullen lopen, nou heeft de 5750 daar niet heel veel last van, maar voor het geld kan je in mijn ogen beter één HD5850 kopen, er zijn namelijk ook nog wel een aantal games die CF helemaal niet ondersteunen.
Samsung Super-WriteMaster SH-S223C SATA DVD-Writer -> Zou ik veranderen naar de Sony Optiarc AD-7241S
Cooler Master CM Storm Scout Miditower -> Zou ik veranderen naar de CM 690 II Advanced

OCZ StealthXtream 700Watt -> Niet modulair, zonde! Kijk eens naar de Real Power of Silent Pro serie van CM, of de HX650 van Corsair.
Gigabyte GA-890GPA-UD3H -> http://www.overclockersclub.com/reviews/gigabyte_ga890gpa_ud3h/19.htm
Samsung SpinPoint F2EG Desktop Class 1TB -> Samsung F3 1TB is sneller (HD103SJ)
2x ASUS EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5 -> Beter neem je één videokaart, aangezien op het gekozen bord, de videokaarten beide op 8x zullen lopen, nou heeft de 5750 daar niet heel veel last van, maar voor het geld kan je in mijn ogen beter één HD5850 kopen, er zijn namelijk ook nog wel een aantal games die CF helemaal niet ondersteunen.
Samsung Super-WriteMaster SH-S223C SATA DVD-Writer -> Zou ik veranderen naar de Sony Optiarc AD-7241S
Cooler Master CM Storm Scout Miditower -> Zou ik veranderen naar de CM 690 II Advanced

raoul, waarom die kast veranderen? de kast die jij zegt heeft trouwens een minder goede airflow,
de 1x 5850 zou overkill zijn, voor dezelfde prijs als die dual 5750, en die 5850 alleen zal trouwens maar even goede prestaties leveren als die dual 5750 in x8 modus ... dat moederbord kan veranderd worden.
een snellere HDD heb ik niet nodig.
de spellen die ik speel, ondersteunen wel CF of hebben daar een patch voor.
PSU niet modulair? wat is da nu weer voor iets? ietsje meer uitleg aub?
Wat is er trouwens beter aan die andere SPU's die jij voorstelt?
wat zijn de voordelen van die Sony tegenover die Samsung? ik ben trouwens ook meer favoriet van Samsung en LiteOn DVD/CD/BR driver dan van Sony drives, Sony is bij alle die ik heb gehad/die ik heb zien passeren ietsje minder goed van kwaliteit (meer aantal stukke per 5000 drives dan LiteOn en Samsung) of luider.

Beide Cooler Master kasten zijn in principe goed, is maar net wat jij mooier vindt, mijn voorkeur gaat naar de CM 690 II Advanced, en die heeft prima koelmogelijkheden hoor (10x 120mm..).

HD5850 zou overkill zijn? Ik snap dit niet helemaal geloof ik.
Voordelen HD5850:
- Ondersteund door alle games.
- Veel minder warmte.
- Minder hoog verbruik (watt) dan CF 5750.

Waarom zou je niet meteen de snelste HD kopen als die misschien net wat duurder en misschien ook wel goedkoper is (heb even geen zin om prijs van de hd van jou op te zoeken :cool:)

Modulaire voeding, typ maar is in bij google..

PSU niet modulair? wat is da nu weer voor iets? ietsje meer uitleg aub?
Modulaire voeding, typ maar is in bij google..

Nou nou...

Modulair betekent dat alle stekkers los van de voeding geleverd worden. Je hoeft dus alleen de stekkers aan te sluiten die je daadwerkelijk gebruikt, en bespaart dus ruimte (en dat verbetert de luchtdoorstroming).

Overigens waren voedingen tot een jaar of 3/4 geleden allemaal niet-modulair, dus het is geen vereiste.

als die misschien net wat duurder en misschien ook wel goedkoper is. heb even geen zin om prijs van de hd van jou op te zoeken
Lekker advies :rolleyes:.

Laatst bewerkt:
Een hd5850 is overal sneller dan de hd5750 in CF:
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5750-review-crossfirex/21

En zoals raoul al zei:
@ Voordelen HD5850:
- Ondersteund door alle games.
- Veel minder warmte.
- Minder hoog verbruik (watt) dan CF 5750.

en als je dat te duur vind kies dan voor een enkele hd5770.

In elke modern systeem is de hardeschijf de bottleneck. Waarom zou je dan voor een mindere hardeschijf gaan. De schijf die jij koos is wel iets goedkoper, maar een ''groene'' schijf en draait met 5400rmp en is daardoor een stuk minder snel.
Dus neem je een samsung spinpoint F3 1TB of 500GB

die dvd speler die wordt aanbevolen door raoul is de best getestde. Dus waarom niet de beste nemen.
En die sate kabels: als het goed is bij je moederbord 2 geleverd

Vergeet al die HD's .. Gewoon door stomen op volle kracht met een SSD !! :cool:

Zeker geen groene schijf nemen. Gewoon gaan voor de Spinpoint F3, is echt een van de betere schijven die nu te krijgen is, voor weinig geld.

Heb je budget, dan een SSD. Anders de F3 (of 2x in RAID0).

Waarom eigenlijk een hexacore systeem dan?

hehe futurefroof zijn ^^

en ps: dit is niet om binnenkort eens echt samen te stellen, maar om eens iets samen te stellen, wat in mijn ogen het beste is in een bepaald budget (in dit geval 1000 euro.

en Hoezo groene HDD??? de HDD die ik koos (de F2 kweeniewelk nr) is eentje die op 7200rpm draait hoor ... (staat zo op samsung site)

en ik ben tegen modulaire voeding, want je sluit dan een kabeltje verkeerd aan en opeens zegt dat knal... (gebeurd bij maat van me!)

ps: van die DVD-drive: samsung werd getest als stiller, en voor zover ik kan lezen kan je met die sony alleen single layer DVD's branden, met de samsung dual layer. ik kijk ook niet alleen naar 'best geteste', maar wat het beste is in gebruik (stilste dus). Ook kan het mij niet schelen of me pc enkele millisecondes vertraagd word door me HDD. ik werk hier nu al 5 jaar op een retetrage pc, en ik ben dat traag zijn van de pc al gewend ^^)

Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik gewoon voor de Intel i5 750 gaan dan. Die is eigenlijk nét iets beter behalve op de punten waar je écht wat aan 6 cores hebt ( en dat zijn er niet veel ). Vanzelfsprekend moet je dan ook een ander moederbord kiezen.
Verder zou ik ook gewoon de Samsung F3 van 1 TB halen, die heb ik ook en bevalt mij in ieder geval érg goed.
En over de voeding, een modulaire voeding is echt veel handiger. Dan heb je geen onnodige kabels in je kast en als je de handleiding(en) goed leest, kom je er echt wel uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan