Hmail server wel interne mails geen externe

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
1.175
Hmail ik kan wel interne mails versturen en ontvangen maar kan geen extern mails sturen

dit zijn mijn instellingen:

SMPT: smtp.gmail.com 587 %USERNAME% %PASSWORD% use ssl=TRUE

TCP/IP ports
smtp 192.168.1.101:25
pop3 192.168.1.101:110
imap 192.168.1.101:143
er zijn teven ook firewall rules aangemaakt voor deze verbindingen

ik maak gerbuik van Hmail server met de verbinding van Sql server 2008 r2 voor de opslag van de account gegevens en instellingen
 
De smtp-server is correct, mits je verstuurt met als afzender xxxx@gmail.com (of, als ik me goed herinner, xxxx@googlemail.com)
Natuurlijk moet %USERNAME% en %PASSWORD% overeenkomen met wat hoort bij dat xxxx@gmail.com / xxxx@googlemail.com account.

Eenvoudige verbindingstest zou zijn om een telnet te doen naar poort 587 van smtp.gmail.com vanaf je Hmail server.
[Bij Vista, W7 en W2008 moet je eerst de telnet-client toevoegen via Windows onderdelen toevoegen en verwijderen (o.i.d.), anders is het telnet commando niet beschikbaar.]
Zodra telnet beschikbaar is zou je een basis-test kunnen doen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
telnet smtp.gmail.com 587

Krijg je dan zoiets als 220 mx.google.com ESMTP q50sm64572596eef.9 teruggemeld, dan lijkt me dat er qua verbinding/firewall er niets mis is. Evt. zet je uitgaand poort 587 TCP expliciet in je firewall(s) als toegestaan.
Zou dan nog kunnen liggen in (bijv.)
a. Verkeerde %USERNAME% en %PASSWORD% (zie eerste paragraaf).
b. Teveel geadresseerden tegelijk in je mail. Relatief veilige grens is een maximum van 20 geadresseerden tegelijk.
c. Je publieke ip-adres is wellicht geblacklist bij een of meerder Realtime Block Lists (=online spamlijsten).
d. Geblokkeerd gmail-account

Verder zou het kunnen zijn dat er in Hmail zelf wat verkeerd ingesteld, maar ik ken/gebruik Hmail niet.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat dus niet werken: Je authenticeert met een (gekoppeld) gmail account + wachtwoord bij de mail-server van gmail.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan