hoe 1 deel van totale backup register terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dougie

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2000
ik heb een backup van het hele register, een .reg bestand , nu wil ik dit openen en 1 deel terugzetten van een bepaalde sleutel , kan dat .....

Is het inmiddels gelukt?

Het enige wat ik zo kan bedenken is de file openen met een programma, zoals notepad, en dan het deel eruit halen wat je nodig hebt.

Regedit biedt hier geen mogelijkheden voor.

Misschien bestaan er 3th party programs die voor jou het bestand kunnen inlezen, waarna jij kunt bepalen wat je terug wilt zetten.

Waar gaat het precies om?

Uit een gehele back-up van het register één registersleutel terug zetten kan niet.

Het is geen gemakkelijke kost, maar hier is de Microsoft-site over dit onderwerp.

Uit een gehele back-up van het register één registersleutel terug zetten kan niet.

Het is geen gemakkelijke kost, maar hier is de Microsoft-site over dit onderwerp.

De registersleutels terugzetten
Als u geëxporteerde registersubsleutels wilt terugzetten, dubbelklikt u op het bestand met registervermeldingen (.REG) dat u in de sectie Subsleutels van het register exporteren hebt opgeslagen. Ook is het mogelijk het gehele register aan de hand van een back-up terug te zetten. Raadpleeg de sectie Het gehele register terugzetten van dit artikel voor aanvullende informatie over de wijze waarop u het gehele register kunt terugzetten.

Zij zijn lekker makelijk.

Maar regedit is niet de beste registertool. Daarom zeg ik, misschien 3th party programs die eea kunnen. Heb het nog nooit geprobeerd.

Stom eigenlijk.. Je kunt moeilijk alle sleutels los backuppen.

Als je "Windows Registry Editor Version 5.00" in een tekst bestand in de kopregel zet, en daaronder de sleutels die je in wilt voeren, en dit bestand als een reg extensie opslaat, en daarna dubbelklikt, dan wordt het in het register ingevoerd.
Wel met de juiste leestekens, anders werkt het niet.

B.v.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"ClearPageFileAtShutdown"=dword:00000000

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]
"AutoEndTasks"="0"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillServiceTimeout"="1000"

Stom eigenlijk.. Je kunt moeilijk alle sleutels los backuppen.
Precies, maar als je bedent dat Microsoft vanaf Windows 3.1 tot en met, ik meen Windows 2000, helemaal niets wilde loslaten over het register is dit al een hele verbetering. :D

(Beetje off-topic :cool: )
Ik vermoed dat het register als geheel het dichtst in de buurt komt van die vermaladijde broncode waarvoor de EU Microsoft achter de broek zit.

ik heb een backup van het hele register, een .reg bestand , nu wil ik dit openen en 1 deel terugzetten van een bepaalde sleutel , kan dat .....
@Lange Pier, beantwoordt jouw post nu de vraag van TS?
Ik heb je post aandachtig gelezen, maar volgens mij niet. Lees ik verkeerd?

Laatst bewerkt:
Die broncode is de vertaalsleutel naar de machinetaal, als je die niet hebt, weet je ook niet waar wat aan gekoppelt is.

het gaat om de site gegevens van dreamweaver,

If you are on Windows and you want to back up all of your site definitions in one single step, export the registry key that contains all of your site definitions and settings.

To export the registry key for your site definitions, follow these steps:

Caution: Do not to change, add, or delete anything in the Windows registry!

Select > Start > Execute.
Type regedit into the dialog box and click Execute to open the Registry editor.
In the left-side window navigate to:

Dreamweaver 4 users:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Macromedia\Dreamweaver 4\Sites

Dreamweaver MX users:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Macromedia\Dreamweaver 6\Sites

Dreamweaver MX 2004 users:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Macromedia\Common\2004\Sites

Dreamweaver 8 users:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Macromedia\Co

maar ik kan nix met regedit , want het register wat ik heb gekopieerd is van een gecrashte windows en dat deel van dreamweaver wil ik eruit halen en terugzetten

Snap ik. .Even die sleutel opzoeken zou ik zeggen?

maarwaarmee open ik dat totale reg bestand dan, anders kan ik die sleutel niet opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan