hoe backup alvorens dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

rednas16

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
Geachte,

ik wil graag mijn laptop dualbooten
ik heb op deze moment 2 partities waarvan op 1 partitie windows vista staat.
nu moet ik eerst mijn hele schijf formateren om dan mijn ander os te installeren en dan terug windows te installeren.

nu zou ik graag mijn hele 1e partitie willen backuppen zodat dat ik na het instaleren gewoon maar die partitiebackup moet terug zette en ik terug een helemaal werkende windows heb. zonder opnieuw te moeten instaleren en drivers en programma's te installeren enzo.

kan dit en hoe ?

Hoi,
geef ff aan welk ander OS je erbij wilt installeren, als je n.l. een hogere versie (b.v. Win 7) wilt installeren op de 2e partitie, dan is het niet nodig om de schijf te formatteren. Je bootrecord van Vista wordt dan door Win 7 automatisch overschreven en je hebt zo een perfecte dualbootsituatie.
De makkelijke situatie is: eerst het oudste systeem en dan de hogere versie.
De moeilijke situatie is die jij wss wil gaan doen, ervan uitgaande dat je Win 7 wil installeren.

Nee ik wil osx erop installeren maar dan moet ik eerst osx installeren en de schijf formateren om er dan windows op te zetten. Maar ik wil niet weer alle programma's, drivers enzo installeren omdat ik dat onlangs pas gedaan heb. Dus daarom wil ik een backup maken waar alles op staat om dan terug te zetten zodat het lijkt alsof er nix gebeurt is.

Groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat wordt een beetje een probleem, dan kun je m.i. beter met een 2e fysieke schijf werken.
Als je n.l. een image of een backup zou maken van je schijf dan verwijst alles naar C:, dus dan zou die backup e/o image niet gaan werken als je eerst een ander OS installeert.
Maar aangezien we het hier over een laptop hebben is dat sowieso geen optie.
In dat geval zou ik virtualisatie gaan overwegen anders wordt het niks.

Of die osx er nu is of niet ik kan de windows partitie nogaltijd naar c: verwijzen windows herkent tog geen schijven van mac

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan