hoe bios update?

Status
Niet open voor verdere reacties.
die vn nvidia hebben tot nu toe alleen nog maar een blauw scherm opgeleverd. en die updater vind ook niks.

Wat in die BSOD's staat is wel van belang, het 0x00000000 nummer en het sys of dll bestand wat het probleem veroorzaakt.
ook via de logboeken, eventvwr in uitvoeren/zoeken, bij systeem kan er wat over staan.
Als de laptop opnieuw opstart is dat uit te zetten bij systeem dat hij niet opnieuw opstart bij een systeemfout, dan blijft het scherm staan, ook te doen via F8 in het geavanceerde opstartmenu.

Tevens zou je in veilige modus met Revo uninstaller de drivers eerst kunnen wissen als gevorderde, dan ook alle registersleutels en dan een reboot die MCP67 driver kunnen proberen.

Vraag mij af of die chipsetdriver is geïnstalleerd, staat die goed in apparaatbeheer?

steeds als ik die drivers installeer staat er windows vista en niet windows 7 terwijl ik die wel geselecteerd had. heeft dit er mee te maken of niet?

- waar bij logboeken moet ik kijken?

- hoe heet de chipsetdriver in apparaatbeheer?

Hallo

Het zwakke punt van dit model laptop "Aspire 5520" , is stofophoping in de heatpipe radiator.

Indien deze niet op regelmatige basis zuiver (stofvrij) wordt gemaakt , loopt de temperatuur van de c.p.u. , alsook g.p.u/chipset al zeer snel (te) hoog op.

Indien deze situatie te lang blijft aanslepen , komt de g.p.u./chipset zelfs (gedeeltelijk) los van het motherboard.

Controleer de temperaturen van deze laptop , alsook of er stofophoping is in de heatpipe radiator.

Dit " beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld .. " kan een indikatie zijn dat het hier al goed verkeerd aan het gaan is ....

Hopelijk voor u heb ik het bij het verkeerde eind.

Peter

waar kan ik de temperaturen controleren? ..
en wat als u gelijk heeft?

Hoi,

Ja en dat wil best een problemen geven, weet niet of je het zelf aandurft om hem open te maken en stof vrij te maken anders even naar de pc winkel.

uhm nouja, mijn broer zou t kunnen doen.. maar je hoeft hem dan toch alleen open te maken en dan stof vrij te maken, je hoeft geen onderdelen te verplaatsen of iets? stomme vraag misschien maar ik ben bang dat als je hem open schroeft, mijn laptop gesloopt word ofzo..
en hoe kan je hem dan stof vrij maken? ik zoog hem hiervoor namelijk altijd uit met een stofzuiger, kan dat ook als hij open is?

en, zou het stof vrij maken van mijn laptop mijn probleem verhelpen? aangezien het kan zijn dat mijn chipset van mijn moederbord is losgeraakt..

Hoi,

Het is in ieder geval een poging waard;) je zou als je hmem open het voorzichtig met een kwastje en stofzuiger stof vrij kunnen maken.

ik heb toevallig een youtube filmpje gevonden van iemand die precies dezelfde laptop heeft als ik en voordoet hoe hij hem schoonmaakt.
dus ik ga zo maar eens een poging wagen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan