hoe bios update?

Status
Niet open voor verdere reacties.
moet je trouwens alleen dat gedeelte bij je ventilator uitzuigen? dat deed die man op t filmpje wel namelijk

Hallo

Hoe te openen :

http://www.insidemylaptop.com/take-apart-acer-aspire-5520-laptop/

De c.p.u. fan is te verwijderen d.m.v. 3 schroefjes.(de connector van de fan dient niet te worden afgekoppeld)

Er zal zo goed als zeker een stoftapijt in de heatpipe radiator aanwezig zijn.

"ik zoog hem hiervoor namelijk altijd uit met een stofzuiger"

Dit is weinig of niet efficient.

Het eventueel aanwezige stof koekt samen tot een kompakt geheel , en het eindresultaat is meestal slechter dan voor de reinigingspoging.

De enige effektieve methode is d.m.v. perslucht.

Hoe heb ik hier al ettelijke malen vermeld , maar hier dus weerom:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

"en, zou het stof vrij maken van mijn laptop mijn probleem verhelpen? aangezien het kan zijn dat mijn chipset van mijn moederbord is losgeraakt.. "

Dit is moeilijk te bepalen vanop afstand , en zonder deze laptop te hebben gezien , hangt ook af , hoe lang deze laptop al in deze toestand verkeerd....

Een nee heb je .... een ja kun je krijgen...

De door u gemeten temperaturen zijn aan de hoge kant , zeker indien dit in rust werd gemeten.

Peter

Perslucht heb ik toevallig, het probleem is ontstaan in augustus. dus ik ga het zo even proberen. bedankt! ik hoop dat het werkt

Hallo

"ik hoop dat het werkt " --> ik ook voor u ...

Probeer geen snelheidsrecords te breken (neem uw tijd) , en verwijder zeker de heatsink niet v/d g.p.u./c.p.u.

Is momenteel niet nodig.

Controleer ook zeker Of er effektief veel/weinig stof aanwezig is .

Laat de fan niet op hol slaan , maar hou deze tegen met de hand.

Peter

nou, net met de perslucht schoongemaakt, zat echt een hoop stof bij de ventilator. nu maar weer die driver proberen..

Driver geinstalleerd, hij deed t even goed en liep daarna weer vast. Zucht..

Hallo

"Driver geinstalleerd, hij deed t even goed en liep daarna weer vast" ---> is dus zeker een gedeeltelijk losgekomen g.p.u./chipset.

"hangt ook af , hoe lang deze laptop al in deze toestand verkeerd...."

" het probleem is ontstaan in augustus." ---> dit is voorzichtig uitgedrukt ... HEEL LANG.

"zat echt een hoop stof bij de ventilator" ---> dacht (vreesde) ik al ... met deze symptomen.

Enkele mogelijkheden ...

Nieuw motherboard ---> duur , en volgens mij is deze laptop dit niet meer waard.

Een deftige reflow laten uitvoeren ---> indien je iemand kent in de relatiekring , kost dit zo goed als niets.

Een reflow laten uitvoeren ---> kostprijs ???

Persoonlijk doe ik dit altijd zelf (kennissenkring) , tot op heden is er nog geen enkele laptop teruggekeerd met deze symptomen.

Voorwaarde die ik stel , is dat mijn werk gerespecteerd wordt , en dat men de laptop in de toekomst wel op regelmatige basis zuiver maakt.

Laat dit zeker uitvoeren door iemand die weet met wat hij bezig is (ervaring) , want je kunt dit slechts 1 x deftig doen.

Echt heel veel werk is dit niet (alles is heel toegangkelijk bij dit model)

Peter

Okee.. Nouja ik ga dan toch maar sparen voor een nieuwe. Ik krijg waarschijnlijk zaterdag een laptop van iemand van 4 jaar oud, hopen dat die een beetje werkt. Bedankt in ieder geval :)

Hallo

" Ik krijg waarschijnlijk zaterdag een laptop van iemand van 4 jaar oud,"

Een gekregen paard kijkt men normaal niet in de bek.

Persoonlijk zou ik dit toch eens doen (kijken of deze stofvrij is);)

Toekomst gericht --> controleer op regelmatige basis de t° van de nieuwe aanwinst.

P.s. je kunt ook deze laptop verkopen (als defekt) (ruilondelen) op b.v.b. E-bay.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan