Hoe boot instelling wijzigen

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik wil een thinkpad X250 met W10 via een usb-stick met iso voorzien van Linux Mint. Dus W10 eraf. In het startup scherm kan ik de boot instelling wijzigen via F12, maar hij ziet mij niet als superviser en dan werkt die knop niet. Hoe los ik dat op. Hij was van mijn dochter en die was 'admin' en er is niets gewijzigd dus ik dacht dan ben ik dat nu ookIMG_BOOT_11zon.webp.

Laat me raden, hij vraagt als je de bios opent om een wachtwoord?

Iemand heeft de bios zo ingesteld dat je alleen kan aanpassen als je een supervisor bent. Dat staat los van de windows rechten. Als dit een ex bedrijfsmachine is, dan hebben zij dat wachtwoord. En anders even aan je dochter dat wachtwoord vragen. Maar dit is iets wat thuisgebruikers eigenlijk nooit doen en wat je meer in het bedrijfsleven ziet.

Kan je dat wachtwoord niet krijgen, dan heb je een groot probleem. Dat wachtwoord is op een Thinkpad goed beveiligd en niet even te resetten. (denk aan het vervangen van de bios chip)

In het security gedeelte van de bios kan je het supervisor wachtwoord invoeren en wijzigen, maar dan moet je dat wel hebben.

Ding is in het verleden als occasion gekocht (ik heb er toen ook een gekocht) en altijd zo door haar gebruikt (werkt nog steeds perfect). Een wachtwoord heeft ze niet. Na opstarten kun je er meteen mee aan de slag. Dus ik heb geen supervisor wachtwoord.

Ik vind Windows helemaal sh... en gebruik al jaren Linux Mint.
Probeer nu met Rufus W11 te installeren. Heb Rufus en iso W11 gedownload. Rufus op een leeg en geformateerd usb-stickje van 16Gb gezet. Resteert ruim 15Gb vrije ruimte. Wil W11 iso er op zetten (is 7,8Gb) en krijg melding 'te weinig ruimte. bestand te groot'.

Het lijkt erop dat je het stickje FAT32 hebt geformatteerd.
Rufus moet je niet op een USB stickje zetten maar gewoon starten op een Windows PC.
Rufus regelt zelf de rest als je de gegevens hebt ingevuld.
Zie ook:

Laatst bewerkt:
Ding is in het verleden als occasion gekocht (ik heb er toen ook een gekocht) en altijd zo door haar gebruikt (werkt nog steeds perfect). Een wachtwoord heeft ze niet. Na opstarten kun je er meteen mee aan de slag. Dus ik heb geen supervisor wachtwoord.
Je zou contact kunnen opnemen met de verkoper. Dit soort laptops komen vaak in flinke partijen van een bedrijf, die allemaal op dezelfde manier zijn ingesteld. Dus de kans bestaat dat ze dat wachtwoord al een keer hebben opgevraagd voor een andere koper.

Terug
Bovenaan Onderaan