Hoe brand ik een DVD??

Status
Niet open voor verdere reacties.

faridalovely

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
hoe weet ik dat ik een brander heb op mijn computer? Misschien een domme fout. Maar ik zou het toch graag willen weten.

En bestaat er een gratis brand programma.??
Zo ja,? Hoe kan ik films op dvd zetten?
Ik weet niet zoveel van Computers. En het zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen.

Groetjes

faridalovely zei:
ik wil nero gratis downloaden. Is dat mogelijk?
Ik heb dit uitgeprobeerd maar het lukt niet
http://downloads.vnunet.nl/download/branden/nero+burning+rom/_240.html

Iemand die me kan helpen? ik weet niet of ik een brander heb, hoe kan ik daar achter komen??

heb je enig idee hoe oud de pc is? of hou oud de dvd-brander (volgens jouw) is... is deze ouder dan 2 jaar dan heb je kleine kans dat dit een brander is. ik heb ondertussen van je begrepen dat je niet zo handig bent met pc's, das niet erg want dat zijn heel veel mensen niet en daarom is dit Forum!

Kijk eerst ook even of er op de speler DVD staat aan de voorkant.
(als dit niet het geval is dan zal het waarschijnlijk gewoon een cd-rom speler zijn of cd-rombrander.)

Wouter.

ik weet niet of ik een brander heb, hoe kan ik daar achter komen??
Je hebt voor Bandit en mij een Everest rapport geplaatst.
Je weet nu dus hoe me je Everest even kunt zien of je een cd-rom/cd brander of dvd/rom brander hebt.

------[ EVEREST Home Edition (c) 2003-2005 Lavalys, Inc. ]------------------------------------------------------------

Versie EVEREST v2.20.405/nl
Startpagina http://www.lavalys.com/
Rapporttype Snelrapport
Computer DIYAR (Bashar Diyar Farida)
Maker Gebruiker
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition 5.1.2600 (WinXP Retail)
Datum 2006-02-17
Tijd 20:13

--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam DIYAR (Bashar Diyar Farida)
Naam gebruiker Gebruiker

Moederbord:
CPU Type Intel Celeron D 315, 2266 MHz (17 x 133)
Moederbordnaam ASRock P4i45GV
Moederbord Chipset Intel Brookdale-G i845GEV
Systeemgeheugen 247 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (06/01/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller (64 MB)
3D-Versneller Intel Extreme Graphics
Monitor Maxdata Belinea 10 15 30 [15" LCD] (9501150)

Multimedia:
Geluidskaart Intel 82801DB ICH4 - AC'97 Audio Controller [B-0]

Opslag:
IDE apparaat Intel(R) 82801DB Ultra ATA Storage Controller - 24CB
Harde schijf SAMSUNG SP0411N (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf Foxconn CF USB2.0 Reade USB Device
Harde schijf Foxconn SM USB2.0 Reade USB Device
Harde schijf Foxconn SD USB2.0 Reade USB Device
Harde schijf Foxconn MS USB2.0 Reade USB Device
Optische Station TSSTcorp CDW/DVD TS-H492A (DVD:16x, CD:52x/32x/52x DVD-ROM/CD-RW)
SMART Status harde schijf OK

Ik moet je teleur stellen maar je kunt alleen cd-roms branden. je hebt namelijk een combo-drive (dvd SPELER en cd-rombrander in 1) hiermee kun je geen dvd's branden sorry..

wouter

Woutertjuh88 zei:
Ik moet je teleur stellen maar je kunt alleen cd-roms branden. je hebt namelijk een combo-drive (dvd SPELER en cd-rombrander in 1) hiermee kun je geen dvd's branden sorry..

wouter
Inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat je nu geen filmpjes meer kan kijken!
Stel je voor... je hebt een dvd van een vriend, en je wil die ook hebben voor op je dvd-speler, dan kan je dit op gemakkelijke manier doen. Lees dat hier.

James :)

Oh wat jammer nou. Ik had echt gehoopt dat ik een dvd brander had. :confused: Maar jah.... jammer dan voor mij.
Ik bedank jullie hartelijk voor alle informatie. En wil hier bij zeggen dat alles opgelost is.

Groetjes Farida

wat nu

ik sleep mijn gedowloade bestand naar de video_TS file en dan krijg ik dit

Kan een of meer bestanden niet toevoegen aan een compilatie.

De volgende bestanden mogen niet worden geplaatst in de map VIDEO_TS van een dvd-videocompilatie. U kunt alleen de voor dvd-video geschikte bestanden
VIDEO_TS.IFO,
VIDEO_TS.VOB,
VIDEO_TS.BUP,
VTS_nn_0.IFO,
VTS_nn_0.VOB,
VTS_nn_0.BUP en
VTS_nn_m.VOB
toevoegen aan de map VIDEO_TS. Voeg bestanden toe uit een voltooide dvd-videotitel of gebruik schrijfsoftware zoals Nero Vision om dvd-videobestanden te maken, zoals *.avi en *.mpg.

C:\Documents and Settings\Youp van den Berg\Mijn documenten\Downloads\Sherlock Holmes (2009) DVDSCR DivXNL-Team\Sherlock Holmes (2009) DVDSCR DivXNL-Team.avi

kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen ?

Dit is eigenlijk wel een beetje erg offtopic. Maar toch. Misschien moet je eens een andere leverancier van films proberen, want ik heb met DivXNL-Team niet zulkse hele goede ervaringen. Probeer eens 2lions. DivXNL heeft als het goed is alleen een .avi file en niet de "echte" DVD (met menu etc.) Dus ik zou zeggen probeer eens met de leverancier 2lions en als het dan nog niet lukt kun je het altijd nog een proberen! :thumb:

Gr.

topic is van 2006.
Deze hoeft geen schop te krijgen.
kijk in het vervolg even naar de datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan