Hoe check ik of mijn moederbord kapot is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanderwhite

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Berichten
36
Hoe kom ik erachter of mijn moederbord nog goed is? Mijn pc (acer aspire t310, ip4, 3,2 GHz) start niet meer op nadat ik een virus gedownload had. Enige wat hij doet is, en dat zeg ik dan maar even in pc-leken-taal, heel hard nadenken. Dat blijft hij doen. Mijn monitor blijft in standby staan. wanneer ik een bijv windows install cd erin doe gaat die gewoon draaien, maar verder niks. Monitor getest op laptop. Videokaart eruit, opnieuw opstarten, ook niks. Bios gereset (pin verwisseld van 1/2 naar 2/3 pin terug, weet niet of hij nu wel gereset is, want ik weet niet hoe ik dat kan zien) Rood lampje gaat even branden en gaat daarna uit. Ventilatoren draaien gewoon. Meer info weet ik zo niet.

Wie kan mij helpen? :confused:

Groeten, VdW

Ik heb echt zo weinig zin om een nieuw moederbord aan te schaffen.
(en heeft dat nog wel nut? Wil vista gaan draaien op deze pc, intern 2 gb sdram)
 
Hoe kom ik erachter of mijn moederbord nog goed is? Mijn pc (acer aspire t310, ip4, 3,2 GHz) start niet meer op nadat ik een virus gedownload had. Enige wat hij doet is, en dat zeg ik dan maar even in pc-leken-taal, heel hard nadenken. Dat blijft hij doen. Mijn monitor blijft in standby staan. wanneer ik een bijv windows install cd erin doe gaat die gewoon draaien, maar verder niks. Monitor getest op laptop. Videokaart eruit, opnieuw opstarten, ook niks. Bios gereset (pin verwisseld van 1/2 naar 2/3 pin terug, weet niet of hij nu wel gereset is, want ik weet niet hoe ik dat kan zien) Rood lampje gaat even branden en gaat daarna uit. Ventilatoren draaien gewoon. Meer info weet ik zo niet.

Wie kan mij helpen? :confused:

Groeten, VdW

Ik heb echt zo weinig zin om een nieuw moederbord aan te schaffen.
(en heeft dat nog wel nut? Wil vista gaan draaien op deze pc, intern 2 gb sdram)


Je bios reset je door het " Batterijtje " van je moederbord te klikken en 10 / 15 minuten uit de kast te houden.
 
Als je de computer niet meer normaal kan starten ligt er denk ik gewoon een bestandje plat, dat je computer niet meer oplaadt en de monitor op standby blijft staan, of dat je zegt je moederbord kapot is.

Als je het kan, probeer dan eens een ander moederbord in de PC te gebruiken, bijvoorbeeld die van de laptop.
 
.

Als je het kan, probeer dan eens een ander moederbord in de PC te gebruiken, bijvoorbeeld die van de laptop.

je wilt dus dat ie de laptop uitelkaar haalt en het moederbord daarvan in de pc zet??
 
Als het probleem daarmee verholpen is weet hij dat het aan het moederbord ligt. Ik weet dat dat een karwei is maar als er geen andere PC in de buurt is...:shocked:
 
een hels karwei.....


en hoe moet ie de componenten aansluiten?
zoals de videokaart?
 
Laatst bewerkt:
Ach laat ook maar zitten. Is de boodschap dan niet duidelijk?
Een ander moederbord proberen?

De videokaart kun je denk ik toch wel zo aansluiten? Beetje handig zijn. :)
 
hoe kun je nou oa een videokaart aansluiten op een moederbord van een laptop??????????of een processor geheugen etc etc

oftewel wat jij voorstelde kan helemaal niet!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Chill, ik maak ook fouten. Laten we maar verder gaan om dit probleem op te lossen.:confused:
 
Staan er nergens uitroep- of vraagtekens in Apparaatbeheer?
 
Gaan we off-topic? :eek: Of hoe ze het ook willen noemen.
 
ik zie nergens in zijn verhaal dat ie wel in veilige modus beeld heeft.

maar nogmaals voordat fout gaat.

zullen we wachten dat de ts reageert?
er is een voorstel gedaan voor een bios reset dmv batterij.
 
Mb

Ga er maar vanuit dat je moederboard naar de knoppen is en hoogstwaarschijnlijk je CPU ook.
Voor +/- 45 euri heb je een MB voor een pentium 4 (socket 478) als je je PC wilt repareren natuurlijk.
Maar voor +/- 300 tot 400 euro heb je al een betere PC als dat je nu hebt.
Scheelt weer een hoop gekloot.
Succes!!
Oh ja en laat je laptop voor wat hij is en niet open slopen want dan zit je straks met 2 kapotte PC's !!:thumb:
 
We zijn er nog helemaal niet zeker van dat ie naar de knoppen is, dus dan kan hij mooi +/- 300 400 weggooien als het hier opgelost kan worden!
 
Moederbord...Is supergoedkoop man. Ga eens kijken op Tweakers.net, staan er een aantal voor 40 euro socket 478.
Maar als je toch gaat beginnen aan een ander moederbord....Ik raad aan ipv. 40 euro uit te geven aan de 'langzame' spullen.
Dan gewoon een socket LGA775 moederbord met processor uit te zoeken. 200 euro en je bent daarmee klaar en je hebt een aardig goed pc'tje. Denk dat je voor dat geld als je een beetje zoekt een dual of misschien wel quad core kan krijgen. 110 euro Q6600 quadcore en 100 euro een P5K Pro moederbord. Dan heb je zeker een leuk setje voor weinig m8. Heb btw. dan precies hetzelfde lol...
ps: makkelijk overclockbaar.
Snel en prima voor dagelijks gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan