Hoe check ik of mijn moederbord kapot is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar dan even tussendoor , wat als hij een nieuw moederbord koopt en de PC blijft het probleem voortdoen? Dat wilde ik namelijk voorkomen. Als er echt niets anders opzit moet hij maar een nieuw ( of zij ) gaan kopen.
 
@djartistic met gevolg dat ie ook nieuw geheugen moet kopen en een nieuwe videokaart.wellicht ook een nieuwe voeding.

waarom wachten we gewoon niet op de ts voordat we weer van alles gaan zeggen of aanbevelen???:confused:
 
Je bios reset je door het " Batterijtje " van je moederbord te klikken en 10 / 15 minuten uit de kast te houden.


Wat een reacties zeg! Bedankt allen. :thumb:

Maar kan je mij misschien uitleggen waar het batterijtje precies zitten en hoe die eruit ziet? En moet ik dan de pc die 15 aanzetten? (misschien beetje domme vraag)
Ik heb een ultimate boot cd gemaakt, kan ik dat niet proberen?
En hoe start je die pc dan in veilige modus?

Vriendelijke groet, VdW
 
hoi

die batterij zit op je moederbord en is een grote knoopcel(zo een die in horloges zitten bijv)
pc uitzetten en batterij eruit halen voor kwartiertje
je zou het kunnen proberen.

als je opstart zie waarschijnlijk herhaaldelijk op f8 drukken.
kijk eens in je boekje als je nog hebt.
 
ps:

Als je het goed doet niet. Als er DDR2 Geheugen in zit hoef je die niet te vervangen. De rest kan je er gewoon opgooien. Wat jij zei is niet helemaal waar.
Harde schijf heb je aansluiting voor. Sowiezo 1 IDE.
Floppy hetzelfde.
Zitten SATA aansluitingen op.
Geheugen plaatsen genoeg.
2 x 16PCI-e
PCI etc.
Alles kan er gewoon op als het een ATX moederbord is. Als het een zeer oude kast is, AT.. Dan kan het niet nee, dan moet je gelijk ook een nieuwe kast hebben...
Maar goed.
 
www.tweakers.net, staat een paar advertenties met een socket 478 moederbord MET CPU.
3.2 Ghz.
ALs je nou mijn bericht goed gelezen had.

AGP videokaart wordt dan vervangen door onboard videokaart.
Geheugen moet je inderdaad erbij kopen, maar 2 Gigabyte voor 35 euro is dan wel even genoeg, zijn zat plekken waar je ze goedkoop kan halen. Geheugen wordt dan veel beter, DDR2, Snelheid veel hoger, CPU kan hij verkopen, zat mensen die die dingen willen hebben.
Denk eigenlijk dat zijn CPU naar de ***** is...
 
Laatst bewerkt:
@vanderwhite
Hoe kom ik erachter of mijn moederbord nog goed is?
Hoe kom je op het idee dat het aan het moederbord zal liggen?
wanneer ik een bijv windows install cd erin doe gaat die gewoon draaien, maar verder niks.
Wat is dat voor een cd,een echte installatie cd of een z.g.n. recovery cd.

Kun je nog wel in het bios komen,waarschijnlijk met de Del-toets,om te zien of de CDRom wel als 1e boot staat.

Wat voor besturing staat er nu op?

Greetz
 
Dan gewoon een socket LGA775 moederbord met processor uit te zoeken. 200 euro en je bent daarmee klaar en je hebt een aardig goed pc'tje. Denk dat je voor dat geld als je een beetje zoekt een dual of misschien wel quad core kan krijgen. 110 euro Q6600 quadcore en 100 euro een P5K Pro moederbord. Dan heb je zeker een leuk setje voor weinig m8. Heb btw. dan precies hetzelfde lol...
ps: makkelijk overclockbaar.
Snel en prima voor dagelijks gebruik.


ik had hem goed gelezen.
ja je begon over een s478 bord.
maardaarna dit verhaal!!
waarom niet eerst is oplossingen denken voordat men weer adviseerd om de geldbuidel te trekken.
lijkt wel een trend hier op helpmij.alles moet maar nieuw en beterrrrr

en dat is laatste wat ik over zeg.
ik trek mij terug uit dit topic
 
@vanderwhite

Hoe kom je op het idee dat het aan het moederbord zal liggen?
Omdat hij niet meer opstart, geen enkel sein meer geeft aan monitor
Wat is dat voor een cd,een echte installatie cd of een z.g.n. recovery cd.
dat is een windows installatie cd, ik heb nog een ultimate boot cd (allebei gebrand)[/l]
Kun je nog wel in het bios komen,waarschijnlijk met de Del-toets,om te zien of de CDRom wel als 1e boot staat.

ik kan niet meer in mijn boot komen, ik had ps2 toetsenbord aangesloten en f8 f2 del etc geprobeerd maar daar reageert hij niet op

Wat voor besturing staat er nu op?

windows xp

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...en indirect dus ik :D VdW
 
dat is een windows installatie cd, ik heb nog een ultimate boot cd (allebei gebrand)
Heb je deze beide CD's op de PC waarvan je nu werkt getest of ze daar wel opstarten (booten).

M.a.w. cd er in en dan de PC opnieuw opstarten.

Zit er een floppy-drive in de probleem PC?

Greetz
 
Heb je deze beide CD's op de PC waarvan je nu werkt getest of ze daar wel opstarten (booten).

M.a.w. cd er in en dan de PC opnieuw opstarten.

Zit er een floppy-drive in de probleem PC?

Greetz

Ja, dat gaat wel. werk op een laptop nu en allebei de cd's werken goed.

nee, ik heb wel drive's voor sd-kaartje etc. 4 verschillende soorten gleuven.

maar niet zo'n oude floppy drive

Snap t echt niet meer. Hoe kan het nou zijn dat een virus dit voor elkaar krijgt?
Ik dacht echt dat t aan de c-schijf lag, maar die is geformatteerd. Maar geen format die heel lang duurde. Via de mac, daar was hij even aangesloten, duurde het niet zo lang. Dus misschien nog geen harde format gedaan. Misschien dat dat helpt? Wat kan het anders zijn? Voeding doet t naar mijn idee, alles draait. videokaart eruit gehaald, maar hoe kan dat het probleem zijn?
 
Kun je wel een bootmenu oproepen,als je tijdens het opstarten op F8 bijft drukken?

Het is soms lastig het juiste moment te vinden om op F8 te drukken,tijdens het opstarten blijven "tappen" wil wel eens helpen.
 
Kun je wel een bootmenu oproepen,als je tijdens het opstarten op F8 bijft drukken?

Het is soms lastig het juiste moment te vinden om op F8 te drukken,tijdens het opstarten blijven "tappen" wil wel eens helpen.

nee lukt ook niet, f8 f2 del f10, ik heb vanalles geprobeerd. :confused:
 
Bootmenu is ESC bij sommige computers.

En even ter duidelijkheid trap niet in die mensen die snel alles aanbieden een nieuw te kopen! :shocked:

Problemen die kunnen vaak opgelost worden zonder iets nieuws te gaan kopen.
 
Bootmenu is ESC bij sommige computers.

En even ter duidelijkheid trap niet in die mensen die snel alles aanbieden een nieuw te kopen! :shocked:

Problemen die kunnen vaak opgelost worden zonder iets nieuws te gaan kopen.

Maar wat kan het nu precies zijn dan?
- Staan de bootinstellingen niet goed meer?
- Zonder videokaart zou hij toch evengoed normaal moeten opstarten? (alleen dan zonder scherm)
- De enige manier om erachter te komen of je moederbord kapot is, is als al het andere wat je kan proberen niet meer werkt?
- En nomaals het was gewoon een virus, dus het zal waarschijnlijk toch wel iets met instellingen/software etc zijn?
 
Ja, als het een virus is, is het niet nodig een nieuwe board te gaan kopen.

Probeer je boot-instellingen een keer te resetten. Anders ; kun je vertellen wat voor een computer je precies hebt?
 
ik had hem goed gelezen.
ja je begon over een s478 bord.
maardaarna dit verhaal!!
waarom niet eerst is oplossingen denken voordat men weer adviseerd om de geldbuidel te trekken.
lijkt wel een trend hier op helpmij.alles moet maar nieuw en beterrrrr

en dat is laatste wat ik over zeg.
ik trek mij terug uit dit topic

omdat je het niet kan oplossen en weer wat moet zeuren.lol
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan