hoe dvd te branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

amice

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Berichten
12
hoi,
ik ben maar een leek en heb nu een nieuwe pc met dvd brander.
met de pc heb ik ook record now meegeinstallerd gekregen en ook al opgewaardeerd.
Toch kan ik nog steeds geen dvd branden.
OOk heb ik Intervideo dvd creator en HT burn geprobeerd geen van alle lukt het de dvd te branden.
foutmelding is: "deze schijf is niet leeg ,plaats een lege schijf"
Na 10 schijven verwisseld te hebben ligt het dus niet aan een volle schijf ,deze waren allen leeg?
Kan het zijn dat de programma's niet werken?
Welk programma is eventueel te downlaoden die wel werkt?
Wat kan/moet ik nog meer doen?
 
Hier een handige site met veel informatie over DVD's branden en tools DVD
 
Kijk ff op www.download.com , daar zoek je naar 'dvd' dan krijg je vanzelf een aantal programmas, (zat er ook een bij was gratis) ik weet niet of het hieraan ligt maar er zijn dan iniedergeval een aantal andere proggies die je kan testen ;)
 
Gebruik Nero. Simpel en krachtig prog om dvd's en cd's te branden. Nero 6 is al voor €6,- te koop op de pc discount. (www.interexpo.nl)
 
Kijk eens op de site van de fabrikant van je dvdbrander.
Daar staat vaak een lijst van de schijfjes die door de brander kan worden herkent/beschreven.
Niet in alle branders kan je namelijk een willekeurige merk aan schijfjes branden.
Vaak levert de fabrikant nog wel nieuwe firmware uit om deze lijst verder uit te breiden.

Kijk anders ook even op www.dvdrhelp.com.
Hier wordt ook een lijst met testen van diverse merken schijfjes en de nodige commentaar in combinatie met jouw brander.
Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan