Hoe een back-up te maken met een niet startende Windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schijnt dat Windows zelf ook een progje heeft om ISO te branden maar weet dus niet of een extern progje beter is? Ga ondertussen ff kijken bij je link.
Thanks

Zo heb hem toch maar via Windows 7 gebrand. En hij geeft nu aan dat ut schijfkopiebestand op de dvd is gebrand ;) Nu nog ff kijken hoe ik ut verder moet doen bij mijn eigen lappy, ik neem aan eerst in de Bios de opstart veranderen naar dvd speler dan opnieuw laten opstarten en dan hopen dat alles werkt en ik een repair van Windows kan doen of moet ik ut anders doen?

Laatst bewerkt:
In het bios veranderen kan, maar is meestal niet nodig.
Als bij het booten op esc drukt of F8 kom je vaak in het bootmenu
Misschien staat er even op de onderste regel welke toets je moet gebruiken.
Dan natuurlijk voor de cd rom kiezen.
Opstarten van dvd en taal kiezen.
Daarna kun je voor opstartherstel kiezen.
Even goed lezen en realiseren wat de opties zijn.
Succes ermee.

Gelukt om de dvd aan de praat te krijgen en voor repair gekozen eindelijk na 20 min krijg ik een schermpje met System Recovery Options met daarbij 2keuzes oftewel Use recovery tools that can help fix problems starting Windows. Select an operating System to repair. If your operating System isn't listed, click Load Drivers and then install drivers for your harddisks.
Operating System: Windows 7 Partition Size: 0 MB Location: (D: ) local Disk
2e optie Restore your computer using a System image that you creatief earlier. En dan een knop: Load Drivers en een knop: Next> nu is er een schermpje searching for Windows installations...... Gekomen pffffff wat nu???

Zit te denken om op Load Drivers te klikken maar welke drivers komen er dan wil liever mijn systeem niet naar zijn grootje helpen ;) btw heeft er iemand ooit van Spotmau BootSuite gehoord? Zou dat misschien een optie zijn?

Oeps weer een nieuw keuzescherm zonder dat ik ergens op klikte: Startup Repair- System Restore- System Image Recovery- Windows Memory Diagnostic- Command Prompt. Welke keuze is het best? Denk de 1e of de 2e. Owh ja en dan zitten er weer 2 knoppen Shut Down of Restart?
Optie 2 gekozen maar die werkt niet omdat er geen herstelpunt zou zijn terwijl ik zeker weet dat die er wel waren :( Dus nu optie 1 gekozen en maar weer wachten ;)

Laatst bewerkt:
Thanks voor jullie hulp en reacties. Mijn lappy werkt weer ;) ;) ;) :love: Ga van de week wel ff een systeem back-up maken zodat ik de gegevens tot op heden terug kan zetten mocht er weer eens iets fout gaan!
Btw met een systeem back-up kan ik dan ook alle progjes terugzetten of heb ik dan toch weer installatie cd's daarvoor nodig?
Heb bv. een uitgebreide oudere office maar geen cd ervan deze is legaal maar heb de cd met key uitgeleend en nooit meer teruggezien omdat de hond deze kapot gebeten zou hebben :( dus wil deze niet verliezen

Een systeem-backup is bedoeld om een defect systeem te herstellen, zodat het weer kan opstarten. Kan best handig zijn, maar is geen volledige backup. Op de meeste laptops staat een programma van de leverancier (in jouw geval Acer) waarmee een echte backup gemaakt kan worden. Eigenlijk had dat direct moeten gebeuren toen hij nieuw uit de doos kwam, maar het is nog niet te laat...
Als dat er niet op staat, dan zijn er meer dan genoeg backup programma's op het internet te vinden. Windows kan het ook, maar is geen echte aanrader.

Ok thanks Binary. Je bedoelt waarschijnlijk die eerste cd's voor recovery die heb ik toendertyd wel gemaakt maar nog nooit hoeven gebruiken en na al die jaren zijn ze ergens beland waar ik ze niet kon vinden ;) gelukkig heb ik nu die ISO dvd en die werkt ook ;) maar kan dus beter een systeem back-up en een gewone back-up dvd branden en die hier bij mun lappy in de buurt weg leggen.

Coolgirl1000, ik heb hier plezier in.
Je bent een echte doorzetter en volhouder.
Proficiat met het herstel van je laptop:thumb:
Een backup....
Je hebt niet toevallig je schijf gepartioneerd?
Heb je een usb schijf om aan je laptop te hangen?

Op deze site vind je een link naar Hiren's boot cd: http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=1026
Op deze schijf staat een schat aan programma's. Hoe je die moet branden weet je ondertussen. Eh, imgburn staat er ook op...

Onder programs -> backup staan de nodige backup programma's:
ScreenShot027.jpg
Drive image is geen slechte keuze.
Zelf zou ik True Image (boven Selfimage) nemen, MAAR, dan moet je van de dvd booten, voor mini xp kiezen en dan via het menu voor dit programma kiezen.
Nadeel, je moet met deze schijf booten om het programma te gebruiken.
De kopie die je van je schijf of partitie maakt mag je NIET op C: zetten.
Daarom vroeg ik of er meerdere partities zijn.
Zijn die er niet is het het overwegen waard om die te maken (partition -> partition wizard) en al je data op die tweede partitie te zetten.
Misschien voor de backup nog veiliger om die dan direct op een externe schijf te zetten.

Vragen?
Laat horen.
Succes ermee.

Thanks kostenzer :cool: nope heb geen partities alleen de C maar ut goede nieuws is dat ik wel een externe harddisk heb!
Ben nu eerst met AVG tuneup 2014 mun lappy aan ut scannen om alle problemen? Op te lossen en op te ruimen lol ben te lui om te zoeken ;) (grapje) morgen moet ik de hele dag werken en zaterdag een ijshockeywedstrijd maar zondag zal ik er eens voor gaan zitten om Hiren's boot cd te bekijken. Maar waar staat boot cd hierbij? Moet je die progjes dan al op je lappy hebben of kun je die erop zetten via die cd? De verdere vragen zullen waarschijnlijk over een paar dagen wel komen ;) kan ik die dan hier neerzetten of is ut beter om dan een nieuw bericht te plaatsen zodat ut overzichtelijker blijft? Fijne avond groetjes Ellen

Haai,

Als je de cd/dvd voor het booten in de laptop doet en dan zorgt dat je in het bootmenu komt, kun je van de schijf booten. Gewoon eens doen ter lering.
Klungel maar wat. Zolang je niets op de hdd schrijft, daar moet je meestal nadrukkelijk toestemming voor geven, kan er niets fout gaan.

Als je gewoon boot zonder die schijf en dan de schijf er in stopt zal autorun je naar het hierboven afgebeelde menu brengen.
Lukt dat niet, dan moet je naar: d:\HBCD\HBCDMenu.exe, als ik het goed heb.
Ik hoor (eh, lees) het wel.

in "ut" weekend.
Uit welk postcode gebied kom je?
Ik kom uit 64..
blijf even in de buurt van je pc

Laatst bewerkt:
tot zondag

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan