hoe een filmpje als background doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilcovms

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
Goedendag,
Op het moment ben ik bezig voor een website en ik zou graag een filmje als achtergrond gebruiken. ik heb op internet wel wat tutorials gelezen maar dat is allemaal niet gelukt.
Ik heb het filmpje als mp4 bestand. Weet iemand hoe ik dit kan doen?
met vriendelijke groet, Wilco van Meppelen

ps/ Ik heb nu wel dit:

<video id="video_background" src="videos/My_Edited_Video.mp4" autoplay> </video>

#video_background {
position: fixed;
top: 0;
left: 0;
bottom: 0;
right: 0;
z-index: -1000;
width:100%;
height:auto;
}

alleen is het beeld nu zwart en speelt het niet af.

Laatst bewerkt:
1) Met welke browser heb je het getest?
2) Heb je dit onlne staan zodat we er naar kunnen kijken?
3) Controleer of de video echt staat waar je denkt dat hij staat staat door naar adresvanjesite/videos/My_Edited_Video.mp4 te gaan.
4) Bedenk of dit wel een goed idee is. Zelfspelende video's, zeker met geluid, kunnen je bezoekers enorm irriteren.

Goedendag,
Allereerst hartelijk bedankt voor het antwoord!
1) Ik heb het getest met: Chrome, firefox, Safari.
2) Helaas staat het niet online nu.
3) Ja check check dubbelcheck.
4) het is een rustig filmpje van waaiend gras voor op mijn homepage met slechts mijn logo en een quote. het filmpje is zonder geluid (denk aan zoiets: www.intothesource.nl).
Mvg Wilco

Het is me al gelukt! nu alleen nog 1 vraag, na 1 minuut stopt het filmpje, is er een manier om hem dan automatisch opnieuw af te laten spelen?

Mooi :) Wat heb je anders gedaan?
Herhalen kan door loop toe te voegen op dezelfde manier als autoplay.
HTML:
<video id="video_background" autoplay loop src="videos/My_Edited_Video.mp4" > </video>

NB: Oudere versies van FF, en FF zonder windows Vista of hoger kan geen mp4 bestanden afspelen. CHrome ondersteund geen autoplay lijkt het

Laatst bewerkt:
Oke vriendelijk bedankt! Ik had alleen de lage streepjes in de bestandsnaam weggehaald en ineens deed hij het :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan