Hoe een groot bestand verzenden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sami_nl

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
230
Hallo
Is het mogelijk om een map van 700MB aan mp3’s naar iemand verzenden? Via e-mail of een ander programma? En als ja, hoe?
Alvast bedankt.
 
Je zou het met KaZaa of een soortgelijk programma kuunen proberen

Gr JoZo
 
Nee ik denk het niet, althans niet via e-mail.
Ik zit zelf bij chello en die hebben een limiet van 5 MB
Dat zullen alle providers wel hebben (een limiet)

Wat je wel kan doen is versturen via icq of msn.
Dan maak je een peer to peer verbinding en dan kun je de pc net zo lang laten aanstaan tot de file of filtjes over zijn.

Net zoiets als bij Kazaa of Edonkey, maar dan tussen jou je je maat/vriend.

groet
Martin
 
Nee Kazaa kan niet want dan kun je zelf niet bepalen wie er van jou allemaal kan downloaden. Er zijn bij Kazaa zoveel servers dat je iemand anders soms helemaal niet kunt vinden, althans dat heb ik wel eens geprobeerd, maar zonder succes.
 
met msn heb ik niet echt goede ervaringen.

na een tijdje stopt het verzenden
 
Geplaatst door hajo1000
met msn heb ik niet echt goede ervaringen.

na een tijdje stopt het verzenden

Ja maar met 700 MB dan vraag je ook wat....
Idee van mij.......

Ik ben ooit eens bezig geweest met allemaal films uploaden naar een vriend in Luxenburg. Dat deed ik met hotclient. Tot dat ik op het lumineuze idee kwam om hem gewoon 10 cd's te sturen in een doosje met daarop de films ...duh......:cool:

Kan je hem niet gewoon een cd per post sturen???

cd kost ongeveer 50 eurocent en de postzegel 39.
 
per post is natuurlijk een goed idee maar wij gierige nederlanders willen als het kan niets uitgeven :D
 
Dan hoop ik voor Sami dat hij kabel heeft en geen telefoonlijntje, want dan ga je vet over die cd-kosten heen :p
 
Iemand vertelde mij dat het met ICQ veel sneller gaat dan met MSN. Aardige optie dus.
 
Geplaatst door martin van de mortel


Als je bij Chello zit (net zoals ik) dan krijg je gedonder (net zoals ik) omdat het niet mag van die hansworsten.
:mad:

Dat meen je niet! En ik was nog wel van plan om een abonnement bij chello te nemen.... Dat wordt iets anders zoeken dus.
 
Ja die liggen wat te zeiken (excuus) op dit moment.

Ook massaal downloadenmag niet. Ze stellen een limiet van 5 gig per maand.

Maar ik trek me daar geen %$$# van aan en je ziet...

nog steeds online
 
Geplaatst door Elisa
Iemand vertelde mij dat het met ICQ veel sneller gaat dan met MSN. Aardige optie dus.

Je zit hoe dan ook vast aan je eigen uploadsnelheid. En als je die maximaal gaat benutten ligt je eigen internet ook bijna stil.

Gemiddeld zit je toch aan 16 - 20 uur om een cd te uploaden


Nico :)
 
Met een uploadsnelheid van mij van 13.00kbps duurt het toch echt geen 16 tot 20 uur hoor.
Hooguit 3,5 uur voor een album.
En dat internet stil ligt..........alleen maar rottig voor diegene die wat willen downloaden. Voor de rest kan ik lekker mijn gang gaan.

Ja wacht even, we hebben het over 700mb.
Tsja, dan gaat het die richting wel uit maar wat dan nog? Alles is afhankelijk van het soort verbinding.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.
Ik heb ook chello verbinding Martin, maar de ander heeft telefoonlijntje :( daarom zocht ik naar een oplossing om het sneller te laten lopen. (Ik heb ook nooit iets van UPC gehoord over download grens van 5 gig, maar ik download ook niet zoveel misschien ligt het daar aan.)
Caveman ik denk ook dat het via een FTP inderdaad sneller gaat, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Het is wel de moeite waard om het te proberen. Want met MSN, Yahoo en ICQ heb ik zo nu en dan een liedje verzonden maar het gaat niet zo snel omdat de ander een telefoonlijntje heeft natuurlijk.
En trouwens, is het niet handiger om de map eerst Zippen en dan verzenden?

P.S. Verzenden via post is niet mogelijk, anders had ik al gedaan. Het kost trouwens meer dan 39 eurocent om een cd per post te sturen :)
 
mogelijkheid vergeten?!

Beste mensen,

Volgens mij vergeten jullie de mogelijkheid rechtstreeks verbinding te maken met de andere computer dus zonder tussenkomst van internet.

Is volgens mij ook de enige echt veilige manier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan