Hoe een groot bestand verzenden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: mogelijkheid vergeten?!

Geplaatst door sebas
Beste mensen,

Volgens mij vergeten jullie de mogelijkheid rechtstreeks verbinding te maken met de andere computer dus zonder tussenkomst van internet.

Is volgens mij ook de enige echt veilige manier!

Als je bedoelt een directe kabelverbinding, dan moeten de compu's wel naast elkaar staan. :rolleyes:

En in dat geval zou iemand de pc moeten meenemen daarnaartoe en dan lijkt het me eenvoudiger om de cd persoonlijk te gaan brengen :D

Nico
 
Volgens mij is kopen, zeker als je een telefoonverbinding hebt, nog altijd voordeliger :D
Per liedje 15 a 20 min met een 56k (als je geluk hebt). Tel uit je verlies!!!
 
De meeste computers hebben een progje voor communicatie waarmee je een verbinding tot stand kunt brengen via een modem met een andere computer.

Bijv. in Works.

Nadeel soms kan zijn dat je telefoontikken hebt. Maar als je het bestand zipped en in de daluren verbinding maakt moet ook dat beheersbaar zijn.
 
Geplaatst door sebas
De meeste computers hebben een progje voor communicatie waarmee je een verbinding tot stand kunt brengen via een modem met een andere computer.

Bijv. in Works.

Nadeel soms kan zijn dat je telefoontikken hebt. Maar als je het bestand zipped en in de daluren verbinding maakt moet ook dat beheersbaar zijn.

ehh... Ik denk niet dat je 700 MB in alleen de daluren redt met het modem :D

Nico

[Edit] 56k is a-symetrisch. Dat betekend dat je wel kunt downloaden met 56k , maar als je upload dit max. 33k6 haalt. Deel dat door 8 en je komt max op ongeveer 4,5 Kbyte/sec *3600 = 16,2 MB per uur.
Voor 700 MB kom je in dat geval uit op iets meer dan 40 uur. Voor de prijs die dat aan tikken kost kun je de cd persoonlijk gaan brengen hoor :D :D [/edit]
 
Laatst bewerkt:
700 meg met een modem is gewoon niet te doen. Gewoon een cd-tje opsturen, want via internet is echt veel te duur.

De map zippen heeft geen zin, omdat je MP3 files niet (veel) kleiner kunt maken dan ze al zijn.
 
Geplaatst door buick


ehh... Ik denk niet dat je 700 MB in alleen de daluren redt met het modem :D

Nico

[Edit] 56k is a-symetrisch. Dat betekend dat je wel kunt downloaden met 56k , maar als je upload dit max. 33k6 haalt. Deel dat door 8 en je komt max op ongeveer 4,5 Kbyte/sec *3600 = 16,2 MB per uur.
Voor 700 MB kom je in dat geval uit op iets meer dan 40 uur. Voor de prijs die dat aan tikken kost kun je de cd persoonlijk gaan brengen hoor :D :D [/edit]

Je moet wel van de downloadsnelheid uitgaan, want sami_nl heeft kabel:
Geplaatst door Sami_nl

Ik heb ook chello verbinding Martin, maar de ander heeft telefoonlijntje daarom zocht ik naar een oplossing om het sneller te laten lopen.
 
De ontvanger heeft alleen een modem, dus dat is "zuivere" download time.

De uploader als ik het goed begrepen heb is ADSL of kabel.

Buick worden jouw up - en download cijfers dan niet anders?
 
De snelste moet zich aanpassen aan de langzame.
56K dus :)
 
Geplaatst door Elisa
De snelste moet zich aanpassen aan de langzame.
56K dus :)

meestal nog minder. Als ik inbel kom ik zelden tot nooit boven de 50. Meestal 45,2 kbps
 
Geplaatst door sebas
De ontvanger heeft alleen een modem, dus dat is "zuivere" download time.

De uploader als ik het goed begrepen heb is ADSL of kabel.

Buick worden jouw up - en download cijfers dan niet anders?


In dat geval moet je uitgaan van de max download van het modem. in het meest ideale geval (wat zelden gehaald kan worden) haal je een download van 7Kbyte/sec. Ga je dan rekenen dan kom je op een snelste tijd van ongeveer 27 uur. Dat betekend dat de ontvanger gedurende die tijd via de telefoon online moet zijn en niets anders met de computer kan doen.
Bij een rechtstreekse verbinding moet je dan ook nog zorgen voor errorcorrectie en een mogelijkheid om afgebroken bestanden voort te zetten anders moet je ook steeds opnieuw beginnen als het fout gaat.

Verder is de ontvanger (als hij gewone telefoon heeft) ook gedurende die tijd telefonisch bereikbaar.

Je kunt je dus afvragen of het allemaal de moeite waard is.

Een lege cd heb je voor 0,50 of minder. Verzenden misschien €1 ,00.

Dus voor € 1,50 heb je de CD opgestuurd en heeft de ontvanger hem nog sneller (vaak de volgende dag) als dat hij hem moet downloaden :D

Nico
 
<b>Ik kreeg onderstaande e-mail van het Helpmij team. Nou, ik weet het niet. Naar mijn gevoel is de vraag nog niet opgelost en ik weet niet hoe moet ik erop reagren. Moeilijke vraag hoor. Want het is me nog niet gelukt om dat bestand te versturen</b> :)

Beste Sami_nl,
Je hebt op helpmij.nl de vraag gesteld met als titel Hoe een groot
bestand verzenden?,
Het is nu 14 dagen geleden dat er voor het laatst op is gereageerd.
Nu vragen we je om indien je vraag is opgelost om de status aan te
passen.

Dat kun je doen op de volgende 2 manieren:

ga naar het volgende adres:
…
en klik daar onderaan de pagina op opgelost;

je kunt ook direct op de onderstaande link klikken, de status wordt dan
automatisch aangepast.
…
Is je vraag nog niet niet opgelost, reageer dan zelf even op je vraag.
Hij wordt dan namelijk weer bij de mensen onder de aandacht gebracht.

Waarom is het zo belangerijk om de status aan te passen?
Dit doen we om aan te geven aan andere mensen met hetzelfde probleem
dat ze daar de oplossing kunnen vinden.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Het helpmij.nl team.
 
Geplaatst door Sami_nl
Naar mijn gevoel is de vraag nog niet opgelost en ik weet niet hoe moet ik erop reagren. Moeilijke vraag hoor. Want het is me nog niet gelukt om dat bestand te versturen :)

Deze vraag is volgens mij al opgelost. Versturen via internet is te duur omdat de ene partij een modem heeft.
Dus is de enige oplossing de gegevens op een schijfje zetten en ze gaan brengen of opsturen.

Wat voor antwoord wil je nog meer op je vraag??
 
Idd als je gelijk het op cd had gezet en had verstuurd was het allang aangekomen bij de andere partij.

Soms moet je het jezelf niet te moeilijk maken
 
Nou, nou, nou easy hoor, Meelman
Als het mogelijk was om die cd te brengen of op te sturen had ik het al lang geleden gedaan hoor. Zo gierig ben ik ook niet hoor.
 
Zie niet in waarom een cd branden en opsturen een probleem moet zijn (of je hebt geen brander)

Dan lijkt me toch een ftp server de oplossing
 
Ging het niet om de verbinding die de ander had?
Ga jij maar eens een cd downloaden met een 56k :D
Kan best maar kost een hap geld.
 
Geplaatst door Sami_nl
Nou, nou, nou easy hoor, Meelman
Als het mogelijk was om die cd te brengen of op te sturen had ik het al lang geleden gedaan hoor. Zo gierig ben ik ook niet hoor.

het gaat helemaal niet om gierigheid. Je moet het alleen niet moeilijker maken dan het is. Als je geen brander hebt (en je hebt geen buurman die er wel een heeft :)) of als je om welke reden dan ook de bestanden niet per post kunt verzenden, dan zul je je er helaas bij neer moeten leggen dat je die bestanden niet kunt overdragen. Tenzij die andere geen probleem heeft met een hoge telefoonrekening...

p.s. Ik vind ook dat er een soort 'pending'-knop moet komen voor berichten die niet zijn opgelost of geen oplossing hebben.
 
Ik vrees dat er voor jou maar 1 oplossing is in dit geval: Probleem opgelost ;) voor jou.
Het probleem ligt n.l. bij de ontvangende partij :D
En dat is meestal: ik heb geen zin geld te betalen voor internet. En dat soort mensen komen dan wel bij jou of je dat en dat even wilt binnenhalen.
En daarvoor wring jij je in allerlei bochten :cool:

groetje Elisa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan