Hoe fotoalbum maken in office Publisher?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aagolf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2009
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig om een site te maken met Publisher.
Ben nu op het punt gekomen dat ik een fotoalbum wil invoegen op de site, zodat bezoekers mooi en overzichtelijk foto's kunnen bekijken.

In Publisher zelf vond ik daar geen optie voor, nu wil ik graag een programmaatje als Gallery of jalbum enz.. invoegen.
Ik krijg dit echter niet voor elkaar.

Waar en hoe kan ik dit invoegen in het ontwerp van de website?

Hoop dat er mensen zijn die me wat op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Gr.

Waar en hoe kan ik dit invoegen in het ontwerp van de website?
Je kan dat overal invoegen en door middel van een link naar je fotoalbum.
Ik maak mijn fotoalbums met jalbum en plaats die in mijn html pagina of ik maak een link naar de de index pagina van mijn fotoalbum die ik gemaakt heb met jalbum.
Ik heb een vb staan op http://www.defietser.net/guldenberg.htm
Dit fotoalbum is gemaakt met jalbum en dan achteraf in de code de kleuren aangepast naar de kleuren van de website.
Je moet wel al de bestanden die aangemaakt zijn met jalbum uploaden naar je server.
En zo plaats je de link naar je fotoalbum
HTML:
<a href="fotoalbum.htm">Fotoalbum</a>
in je pagina of je menu.
Mvg
defietser

Bedankt voor je reactie.

Ik snap je bedoeling, de code van het album met daarin de verwijzing naar het album op jalbum moet ik plakken in mijn ontwerp.

Echter, hoe zet ik het gemaakte ontwerp in publisher om naar een html codering?
Is de site die je als voorbeeld gaf ook in publisher gemaakt? Het is inderdaad de bedoeling dat het fotoalbum er zo uit komt te zien.

Dank.

Nog even aan de slag geweest, heb een 'html code fragment' ingevoegd met de code die je aangaf.
Nu krijg ik echter een link naar mijn fotoalbum op 'Jalbum'.
Maar hoe krijg ik deze zo op de site, dat ik net als op uw site, het fotoalbum geintegreerd op mij site zie.

Hoor graag van u.

bedankt!

Aagolf,
Je moet een album aanmaken met jalbum. Dus jalbum downloaden installeren en opstarten. dan op toevoegen klikken, map kiezen waar fotos staan dan map kiezen waar die naar toe moeten worden geschreven.
In die map zal je dan de volgende mappen en bestanden vinden:
map res daar staan al de bestanden van het foto album
map slides daar staan de slides(fotos) met hun respectivelijke htm pagina.
map thumbs daar staan de thumbnails van je fotos
bestand album.rss xml pagina met de data van je fotos.
help.html de help pagina van het album
index.html de pagina die je moet opstarten om uw album te tonen.
Dan kan je uw album ofwel integreren in een pagina via bv een layer of een iframe ofwel een link leegen naar de index.html van het album.
Als uw album die op jalbum zelf staat kan je die dan ook openen in een iframe ofwel een layer.
Om de code in je pagina te krijgen moet je de html pagina die aangemaakt werd door publisher moet je die openen met kladblok of met een programma zoals dreamweaver of microsoft visual webdevelopper of iets dergelijks.

Mvg
defietser

Hoe een fotoalbum invoegen

Hallo,
Ik ben ook aan het klooien geweest met publisher want ik ben ook een website aan het maken. Ik snap echter de bedoeling met de HTML- codes maar bij mij krijg ik alleen een link naar de website. Moet ik ze gewoon uploaden naar de server en dan diet ie het wel?

Groeten Olivier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan