Hoe goed is mijn Videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamedog

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Hoi

Een paar weken geleden heb ik het spel GTA San Andreas aangeschaft. Het liep voor geen meter, totdat ik de graphics op 'low' zette, de resolutie stond weliswaar hoog (1280x1024). Maar ik zou dit spel graag willen spelen op de beste graphics, net als Rainbow Six Vegas, en de aankomende Assassins Creed.

De kaart die ik nu heb is ASUS X1300 Series, is deze goed of niet? En waar zou ik dan kunnen kijken voor een betere? Of ligt het misschien aan iets anders dat de spellen op lagere graphics moeten lopen? Dit is een vrij nieuwe computer, en de spellen deden het nogal gemiddeld, vandaar deze vraag.

P.S. Ik heb gekeken bij Beeldscherm > Eigenschappen > Instellingen en dan staat er onder Beeldscherm: 1. Plug and Play-Monitor op Asus X1300 Series, dit is de videokaart neem ik aan?

Bedankt voor de aandacht,

Flame

Laatst bewerkt:
mmm mijn 1300pro speel gta op 1280x1024 op very high.
maar wat is de rest van je hardware misschien dat het daar aan ligt.
en verder vind ik ook wel dat hij het erg slecht doet.
ik koop dan ook een 1950pro.

miss iets voor jij
oja heb je agp of pcie

Ik weet dat we een ASUS Rock Solid - Heart Touching (staat linksboven op de doos lol) type P5B hebben, onze processor is Intel Core 2 Kloksnelheid: 1,86Ghz en 1,00 GB RAM.

Heb je hieraan voldoende?

Dat is toch echt een low-budget kaartje, goed voor Office etc. niet om te gamen, uitgezonderd de oudere games.

mm dan word het een pcie kaart als het goed is

nou dan is het maar net of je echt zware dx10 games wilt spelen of zwaardere dx9
wil je perse dx10 of mag het ook dx9 zijn???

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is Dx9 of Dx10? En je hebt het over een PCIE-kaart, kun je me wat de weg wijzen, op welke site ik die bijvoorbeeld kan bestellen?

Want met de videokaart moeten we wel vooruit komen, ook de games die nog uit moeten komen, anders lopen ze binnenkort weer zo langzaam.

Flame

kijk eens op www.alternate.nl
pcie is de nieuwste interface voor een videokaart

http://www.sg.hu/kep/2006_06/0610cry.jpg
hier zie je het verschil tussen dx10 en hoe het in het echt is.
je ziet dus dat dx10 een techniek is die erg mooie beelden heeft.
dx9 is wat minder mooi.

http://images.google.nl/imgres?imgu...=/images?q=dx9&gbv=2&svnum=10&um=1&hl=nl&sa=N

op de link hierboven zie je nog een verschil tussen dx9 en dx10 en het verschil tussen pixelshader 1.1 en 3.0
nou het is bijna noodzakelijk dat je een kaart hebt met pixelshader 3.0 anders ziet het er niet uit.

heel leuk allemaal maar zware dx10 games gaat niet goed lukken denk ik hoor krijg die het zelfde als nu met gta alleen dan met zware dx10 games.

DirectX 10 is toch alleen van toepassing in Vista, speel je daar games of in XP? en heb je überhaupt wel games voor DirectX 10?

En daar heeft hij ook antwoord op gekregen, wel het hele topic lezen, hoor.

ja khad hem helemaal door gelezen en ik had het niet tegen jou.

maar jwamd komt meteen met nieuwe graka's aanzetten en dx10 etc.

dat bedoelde ik.

O.K. maar dat is op zich wel een goed idee, want dit is een flutkaart voor games.:cool:

wat bedoel je met DE 1950? Wijs me alsjeblieft een beetje de weg, misschien een directe link, waar de prijs bijstaat en andere informatie.

En zou ik eventueel ook andere dingen moeten kopen om zo'n kaart hierop te laten lopen? Want een goede videokaart is toch niet het enige?

je systeem is nog wel redelijk maar niet echt een dx10 systeempje dus ik denk dan dat je beter voor een x1650pro of x1950pro kan gaan.

maar dat is wat ik persoonlijk denk.

ik heb ong het zelfde systeem alleen is mijn processor nog ouder (p4 2.8ghz) en ik heb x1650 pro 512 mb agp en kan er nog wel mee gamen nieuwste games natuurlijk niet op max maar toch nog wel op medium/high en wat oudere games kan ik nog wel op max spelen.

neem bijv. need for speed carbon die kan ik nog wel op max spelen.

Laatst bewerkt:
Is het nodig dat ik per se Vista nodig heb om DirectX-10 te installeren? En als ik een goede videokaart heb, is het dan zo dat als ik bijvoorbeeld Medal Of Honor Airborne speel er automatisch DirectX (kan) worden geinstalleerd?

Bedankt,
Flame

ik dacht dat alleen vista dx10 ondersteuning had maar weet het niet 100% zeker.

en verder als je goede videokaart hebt en medal of honor ondersteunt dx10 kan je gewoon op dx10 spelen maar is het dx9 speelt die hem gewoon op dx9.

oh srry over heen gekeken :p mja antwoordt weet die nu wel. (wist die ook al ma nu weet die het zeker).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan