• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe hyperlink uit Excel behouden in pdf doc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Heb een Excel documentmet een groot aantal hyperlinks.

Graag wil ik de gegevens als pdf naar mensen sturen.

Met Cutepdf en/of PDFcamp lukt het afprinten naar pdf wel maar de hyperlinks zijn dan weg.

Wat moet ik doen om deze toch te behouden ?

Liefst met bg progs maar als dat niet kan dan graag aangeven met welk prog dan wel.

Hoop wel dat het niet alleen kan met Adobe (niet dat ik dat weet...) want dat programma is zo verschrikkelijk duur.

Als je mij het bestandje via de mail zend dan maak ik er een pdf van voor jou via adobe 7.0

puppie@helpmij.nl is het adres.

stuur mij even..

Dat is heel aardig maar het is een maadelijks terugkerend bestand. Maar goed met Adobe (volledige versie) is het dus wel te doen.

Weet iemand of er ook goedkopere programma 's zijn die het zelfde kunnen ?

Probeer PDF Factory eens. Ik garandeer niks, maar volgens mij kan deze wel de linkjes behouden.

James :)

Primopdf..

Bedankt !

Zal het zo downloaden. Heb je gewoon een afdruk gemaakt via het printer menu of heb je andere bewerkingen gedaan om de hyperlinks erin te krijgen ?

Heb programma gedownload en geprobeerd maar de hyperlinks werken niet in het aangemaakte pdf bestand.

Als je weet hoe het moet zou ik het graag willen weten.

Alvast bedankt.

Heb je beide suggesties opgevolgd? dus ook die van James?

Ik heb in een cel een hyperlink aangemaakt naar een internetadres.
Daarna document geprint naar een pdf-bestand.
Pdf-bestand opgeroepen in Adobe-reader 7.0 en de dubbelklik op delink opende netjes de bewuste site.
Hoe staat je beveiliging ingesteld? Mogelijk is er ingesteld dat je niet vanuit een link in een document internet op mag.

Dank. Ik zal het morgen eens met een weblink proberen.
Maar wat ik werkelijk zoek is het behouden van hyperlinks binnen de Excel werkmap.

Zeg op wb1 staat een lijst met namen (plaatsen) die weer voorkomen op wb2 of 3 of 4 of 9 enz.

Door op deze namen te klikken spring je gelijk naar de aangewezen cel in de betreffende werkblad.

En deze links zou ik graag willen behouden. Kan je dat ook eens proberen?

Alvast dank !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan