Hoe installeer ik een systeembackup

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorritdeJong

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
Berichten
56
Beste iedereen,

ik heb een poosje geleden een pc gekocht..... er zitten geen installatie cd's meer bij dus ik vroeg hoe herinstaller ik hem dan?

het antwoord was te simpel: je maakt een backup (gewoon via windows zelf, dus geen speciale programma's) als je je systeem wilt herinstalleren duw je gewoon je cd erin start overnieuw op en hij gaat installeren (als je daar toesteming voor heb gegeven).

nu wil ik hem herinstalleren en dat gaat niet zo gemakkelijk als de verkoper mij vertelde

ik heb het internet al afgespit maar ik krijg nooit een goed antwoord op de situatie zoals hij bij mij is (wel van andere back up's en programmatjes) ik heb de CDROM boot in de BIOS instellingen als eerste gezet maar dat werkte ook niet.

wat belangrijke info:
de stuctuur van mijn backup cd ziet er zo uit
DVD-RW station (E:) ACER_M3610 8-2-2008 20:01 Schijf
>(map) ACER M3610
>>(map)Backup Set 8-2-2008 20:01
>>>(map)Backup Files 8-2-2008 20:01
>>>>Backup files 2 t/m 6 in .ZIP
>>>(map)Catalogus
>>>>GlobalCatalogus (Catalogusbestand van Windows Back-up (.wbcat))
>Autorun bestand (.inf)
>MediaID.BIN
>restore (.ico)

hoop dat iemand dit snapt..

kan iemand mij helder uitleggen hoe ik van deze backup mijn systeem kan herinstalleren

Gr. Jorrit de Jong
 
Welke Vista heb je?

Kijk ook eens naar dit berichtje : Klik (De backup heb jij gelukkig wél gemaakt. Kijk onder Klik in het berichtje.)
 
reactie

maar hoe zet ik nu daadwerkelijk mijn bestanden trug op de C:/

en wat booten precies betekend weet ik niet

Gr. Jorrit

heb trouwens Home Premium
 
Hoe je de bestanden terugzet staat in die link die ik gaf! Je moet 'm wél doorlezen!!!

Booten is je pc aanzetten.
 
Laatst bewerkt:
ok

ik heb een backup gemaakt via windows en niet met acer recovery.

dat staat ook ik mijn acer widget vakje "er is geen systeembackup" of iets dergelijks

ik heb alles doorgelezen ook de .PDF

ik wil gewoon een herinstallatie doen van de backup cd (niet via acer recovery)
 
Met de Vista versie die jij hebt kun je géén systeem backup maken, alleen bestanden backuppen. Je kunt met jouw Vista dus géén systeem herstellen naar een eerder gemaakte backup omdat die er niet is.

Geldt dan tóch de volledige tekst van het bericht dat ik plaatste ook voor jou? Als je geen Windows CD meegeleverd hebt gekregen, waarom backupte je het systeem dan niet eerst voordat je het in gebruik nam?
 
Laatst bewerkt:
Zie bijlage. De versie die jij hebt, heeft een heleboel, maar dát niet.
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    48,5 KB · Weergaven: 74
Met de Vista versie die jij hebt kun je géén systeem backup maken, alleen bestanden backuppen. Je kunt met jouw Vista dus géén systeem herstellen naar een eerder gemaakte backup omdat die er niet is.

Geldt dan tóch de volledige tekst van het bericht dat ik plaatste ook voor jou? Als je geen Windows CD meegeleverd hebt gekregen, waarom backup je het systeem dan niet eerst voordat je het in gebruik nam?

dat heb ik gedaan maar niet met acer recovery maar met windows configuratiescherm>backup centrum
 
dat windows backup programma is niet bedoeld voor deze doeleinde.
je heb echt het acer programma nodig deze laat dan je pc op starten met de gemaakte,
cd/dvd's
wat je wel kan doen is het volgende.
leen een instalatie cd van een vriend/kennis. instaleer je pc/laptop er mee gebruik je eigen key code die op vermeld staat op het apparaat.
dan heb je een echte schoone instalatie.
maar let op je dien wel all je drivers te downloaden voor je op deze wijzen begin,
 
Laatst bewerkt:
dat heb ik gedaan maar niet met acer recovery maar met windows configuratiescherm>backup centrum

Dat probeer ik je net uit te leggen, met de Windowsversie die jij hebt, kún je geen systeembackup maken.

Ik zal het nog anders verwoorden. Als jouw harddisk crasht en er wordt een nieuwe ingezet, met daarop een mooie nieuwe Windowsinstallatie, dan kun je met behulp van de backup die je wél hebt, al je muziek / films / brieven / foto's etc. etc. terugzetten. Van dát soort bestanden bezit je nu een backup.
 
ok

dan ga ik maar is naar de winkel om te vragen warom ze mij foute informatie geven
 
ok hartelijk bedankt iedereen het is me duidelijk
ik ga een vista instalatie cd zoeken

Jorrit de Jong
 
dan ga ik maar is naar de winkel om te vragen warom ze mij foute informatie geven

Omdat het een Acer is en mijn (niet objectieve) inschatting is dat die nu niet direct verkocht worden in winkels waar erg veel kennis aanwezig is. Men zal het klokje wel hebben horen luiden (het bestands-backupklokje van Vista), maar niet geweten hebben dat het systeem-backup-klepeltje pas vanaf Business tot Ultimate begint te zwaaien.
 
Laatst bewerkt:
Omdat het een Acer is en mijn (niet objective) inschatting is dat die nu niet direct verkocht worden in winkels waar erg veel kennis aanwezig is. Men zal het klokje wel hebben horen luiden (het systembackupklokje van Vista), maar niet geweten hebben dat het backup-klepeltje pas vanaf business tot Ultimate begint te zwaaien.

haha het wat de Dynabite,
ze waren al pissig op mij omdat ze me eerst een pc gaven die tijdens het gamen de soep in liep omdat er een draadje door de fan van de videokaart heen zat en tijdens de reparatie in de winkel ontplofte,
en ik kwam terug met een beeldscherm met een dodepixel

dus ja.... ik heb al een cd geregelt
 
Maar nu even voor mijn nieuwsgierigheid als het mag: de laatste weken lees ik regelmatig dat Acer bezitters schrijven dat ze geen backup CD bezitten. Dit komt dan elke keer weer omdat ze bij de ingebruikname van het systeem die CD niet gemaakt hebben.

Wat mij bijzonder intrigeert is een antwoord op de vraag: "Wáárom wordt die backup niet gemaakt"? Zijn die Acerskopers nu zo eigenwijs of dom, of is Acer niet duidelijk met zijn instructies?
 
Laatst bewerkt:
Maar nu even voor mij nieuwsgierigheid als het mag: de laatste weken lees ik regelmatig dat Acer bezitters schrijven dat ze geen backup CD bezitten. Dit komt dan elke keer weer omdat ze bij de ingebruikname van het systeem die CD niet gemaakt hebben.

Wat mij bijzonder intrigeert is een antwoord op de vraag: "Waarom wordt die backup niet gemaakt"?


omdat er gewoon niet om gevraagt werd (je zet hem aan, hij installeerd, en je kan je gang gaan) en ik met het idee in me achterhoofd zat van het moet via windows
 
Wat wordt er geïnstalleerd als je 'm aanzet?
Bedoel je nu te zeggen dat de Acer software zelfs geen hint geeft dat er een backup gemaakt kan / mag / moet worden bij de (eerste) ingebruikname van het systeem?
 
Wat wordt er geïnstalleerd als je 'm aanzet?
Bedoel je nu te zeggen dat de Acer software zelfs geen hint geeft dat er een backup gemaakt kan / mag / moet worden bij de (eerste) ingebruikname van het systeem?

je haalt hem uit de doos en als je hem dat aan zet (gewoon het knopje) dan gaat hij vista installeren vanaf de harde schijf, als dat klaar is krijg je geen berichten van back up met acer (bij mijn eerste pc (die kapot ging) heb ik het gedaan met NTI, ook niet erg voordehandliggend maar niet of niemand vertelde mij dat ik acer moest gebruiken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan