Hoe installeer ik een systeembackup

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil ook een Acer.............................

vergeet dan vooral geen acer recovery te maken

ok een nadeel gemiddeld heb ik 65/70 processen draaien (bij taakbeheer) terwijl bij vrienden die geen acer hebben er z'n 30/40 proccen draaien
 
dat windows backup programma is niet bedoeld voor deze doeleinde.
je heb echt het acer programma nodig deze laat dan je pc op starten met de gemaakte,
cd/dvd's
wat je wel kan doen is het volgende.
leen een instalatie cd van een vriend/kennis. instaleer je pc/laptop er mee gebruik je eigen key code die op vermeld staat op het apparaat.
dan heb je een echte schoone instalatie.
maar let op je dien wel all je drivers te downloaden voor je op deze wijzen begin,

zijn dit de drivers van mijn moederbord, videokaart, cd/dvdrom, geheugenkaartlezer en de netwerkkaart?

en waar zet ik die drivers (cd ofzo)
 
Maar nu even voor mijn nieuwsgierigheid als het mag: de laatste weken lees ik regelmatig dat Acer bezitters schrijven dat ze geen backup CD bezitten. Dit komt dan elke keer weer omdat ze bij de ingebruikname van het systeem die CD niet gemaakt hebben.

Wat mij bijzonder intrigeert is een antwoord op de vraag: "Wáárom wordt die backup niet gemaakt"? Zijn die Acerskopers nu zo eigenwijs of dom, of is Acer niet duidelijk met zijn instructies?

Ik denk dat het eerder aan de gebruikers ligt die de scherm van erecovery wegklikt. Ik heb bij de pc ook een backup moeten maken van de fabrieksinstelling. Het wordt trouwens duidelijk genoeg aangegeven dat je een backup moet maken.
 
Ben ik weer XD

ok een vraagje over die drivers

als ik dan een orginele cd heb geinstalleerd en ik zet mijn bestanden terug van mijn (jaja) windows backup cd dan zouden op dat Back up cdtje van mij tog die drivers moeten staan? of niet

gr. Jorrit
 
Nee, helaas.
Ik probeer je al enige tijd duidelijk te maken dat bestandsbackup iets anders is dan systeembackup. Bij een systeembackup wordt van je hele systeem een backup gemaakt, bij een bestandsbackup alleen van je bestanden: foto's, brieven, mp3tjes etc. etc. etc.
 
ik heb in zie bestanden gekeken op me cd maar daar staan mappen van NVIDIA Acer en heel veel windoos bestanden ik heb een volledige back up van me complete harde schijf gemaakt dus daar zouden alle dingen in moeten zitten.

en nog iets ik heb direct na het voltooien van de installatie een volledige back up gemaakt dus ik had er nog geen plaatjes/muziek/films of boeken op staan

kan je me dan uitleggen wat die 3.2GB waarmee de cd vol staat dan wel is??
 
Nu wordt het tricky;

dé hamvragen zijn:
- óf jij idd. de Windowsversie hebt die je beweert te hebben
- of jij de Wizzard backup (bestanden) hebt gebruikt óf
- handmatig een backup hebt gemaakt.

Hieronder een stukje gekopieerde tekst uit de Hekpo van Vista:

Back-ups maken en bestanden terugzetten: veelgestelde vragen

Hier vindt u antwoorden op enkele veelgestelde vragen over het maken van back-ups en het terugzetten van bestanden.

Wat is een back-up van een bestand?
Een back-up is een kopie van een bestand die is opgeslagen op een andere locatie dan het origineel. U kunt meerdere back-ups van een bestand bewaren als u wijzigingen in een bestand wilt bijhouden.

Waarom moet ik back-ups van bestanden maken?
Wanneer u back-ups van uw bestanden maakt, voorkomt u dat de bestanden permanent verloren gaan of worden gewijzigd als ze per ongeluk worden verwijderd, als ze worden aangevallen door een worm of virus of als er een software- of hardwarefout optreedt. Als een van deze gevallen zich voordoet en er back-ups van uw bestanden zijn gemaakt, kunt u de bestanden snel en eenvoudig terugzetten. Zie Back-ups van bestanden maken voor informatie over het maken van back-ups van bestanden.

Van welke bestanden moet ik back-ups maken?
Maak een back-up van alle bestanden die niet of moeilijk te vervangen zijn. Maak regelmatig een back-up van bestanden die u vaak wijzigt. Voorbeelden van bestanden waarvan u een back-up moet maken zijn afbeeldingen, video's, muziek, projecten en financiële gegevens.

Het is niet nodig back-ups van programma's te maken omdat u programma's opnieuw kunt installeren met de originele productschijven. Bovendien nemen programma's meestal veel schijfruimte in beslag.

Hoe vaak moet ik back-ups van bestanden maken?
Dat hangt ervan af hoeveel bestanden u maakt en hoe vaak u bestanden maakt. Als u elke dag nieuwe bestanden maakt, is het aan te raden wekelijks of zelfs dagelijks back-ups te maken. Als u af en toe een groot aantal bestanden maakt, is het aan te raden meteen back-ups van deze bestanden te maken, bijvoorbeeld wanneer u een groot aantal digitale foto's van een verjaardag of diploma-uitreiking opslaat. Het is raadzaam regelmatig automatische back-ups te laten maken, zodat u er zelf niet meer aan hoeft te denken. U kunt kiezen of u dagelijks, wekelijks of maandelijks een back-up van uw bestanden wilt laten maken. Tussen de automatische back-ups door kunt u ook handmatige back-ups maken.

Opmerking
In Windows Vista Home Basic is het niet mogelijk om automatische back-ups in te stellen. U wordt er door Windows echter wel regelmatig aan herinnerd om een back-up te maken van uw bestanden.

Welke bestandstypen worden niet opgeslagen als er een back-up wordt gemaakt?
Met de wizard Back-up van bestanden maken wordt een back-up gemaakt van de meestvoorkomende bestandstypen. Van de volgende bestanden wordt geen back-up gemaakt:

Bestanden die zijn versleuteld met EFS (Encrypting File System)

Opmerking
EFS is niet opgenomen in Windows Vista Starter, Windows Vista Home Basic en Windows Vista Home Premium.

Systeembestanden (de bestanden die zijn vereist om Windows uit te voeren)

Programmabestanden

Bestanden die zijn opgeslagen op vaste schijven die zijn geformatteerd met het FAT-bestandssysteem

E-mail op het web die niet op de vaste schijf is opgeslagen

Bestanden die zich in de Prullenbak bevinden

Tijdelijke bestanden

Gebruikersprofielinstellingen


Hoeveel opslagruimte heb ik nodig om back-ups van bestanden te maken?
Dat is afhankelijk van de grootte van de bestanden waarvan u een back-up wilt maken. In Windows wordt bijgehouden welke bestanden zijn toegevoegd of verwijderd sinds de laatste back-up. U hoeft dus alleen de bestaande back-up bij te werken, zodat er minder schijfruimte is vereist.

Waarom wordt de locatie waarop ik de back-up wil maken niet weergegeven in de wizard Back-up van bestanden maken?
Als u de locatie kiest waarop de back-up moet worden opgeslagen, doorzoekt de wizard uw computer en wordt er een lijst weergegeven met alle locaties die u kunt gebruiken. Als de locatie die u wilt gebruiken niet in de lijst wordt weergegeven, kan dat het gevolg zijn van een van de volgende problemen:

De locatie is een tapestation. Het is niet mogelijk back-ups op te slaan op tapes.

De locatie is de schijf waarvan u een back-up wilt maken. Het is niet mogelijk een back-up van een schijf op te slaan op dezelfde schijf. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk een back-up van de inhoud van station E op te slaan op dezelfde schijf.

De locatie is een cd-rom-station. Het is niet mogelijk een back-up te maken met een cd-rom-station. U moet een cd-brander gebruiken, ook wel een cd-r-station of cd-rw-station genoemd.

De locatie is een externe vaste schijf of een externe cd- of dvd-brander die niet is aangesloten op de computer. Sluit de vaste schijf of cd/dvd-brander aan op de computer en klik op Vernieuwen in de lijst met locaties. Via de wizard wordt opnieuw op de computer naar het aangesloten apparaat gezocht.

De locatie is een USB-flashstation. Het is niet mogelijk back-ups op te slaan op een flashstation.

De locatie is niet geformatteerd als NTFS, FAT of Universal Disk Format (UDF) (ook wel Live File System genoemd). Back-ups kunnen alleen worden opgeslagen naar schijven die zijn geformatteerd met het NTFS-, FAT- of UDF-bestandssysteem. Zie Het NTFS-bestandssysteem en het FAT-bestandssysteem voor meer informatie.

De locatie is de systeemschijf (de schijf waarop Windows is geïnstalleerd, ook wel station C genoemd) of de opstartschijf (de schijf die door Windows wordt gebruikt om de computer te starten, ook wel opstartdiskette genoemd).

Kan ik een back-up maken op een cd of dvd als ik niet aanwezig ben om de schijven te plaatsen?
Alleen als de back-up op één schijf past en als de schijf zich in de computer bevindt wanneer de back-up wordt gestart. Als dit niet het geval is, plant u de back-up op een tijdstip waarop u wel aanwezig bent om de schijven te plaatsen. Later ontvangt u een melding van Windows die aangeeft dat de back-up niet is voltooid. Vervolgens kunt u een schijf plaatsen om de back-up te hervatten.

Wat kan ik doen als ik schijven te kort kom tijdens de back-up?
Als u schijven te kort komt tijdens de back-up, kunt u de back-up later voltooien.

Kan ik doorwerken op mijn computer als ik back-ups van bestanden maak?
Ja. Er wordt een back-up gemaakt van de laatst opgeslagen versie van elk bestand. Alle bestanden die u wijzigt tijdens de back-up moeten bij de volgende back-up worden meegenomen. U kunt instellen dat automatische back-ups 's nachts worden gemaakt of op een tijdstip waarop u niet aan de bestanden werkt. Tijdens een back-up kunt u de computer gebruiken om bijvoorbeeld e‑mail te lezen of te surfen op internet.

Kan ik bestanden terugzetten als ik back-upschijven kwijt ben?
Er zijn geen kopieën beschikbaar van de bestanden die zich op de ontbrekende back-upschijf bevinden. U kunt echter wel bestanden terugzetten vanaf de back-upschijven die u vóór of na de ontbrekende back-upschijf hebt gemaakt. Als u niet precies weet wat er op de ontbrekende schijf staat, kunt u een overzicht weergeven van de bestanden waarvan u een back-up hebt gemaakt. Als u met Windows Vista Business, Windows Vista Enterprise of Windows Vista Ultimate werkt, kunt u schaduwkopieën gebruiken om eerdere versies van bestanden rechtstreeks vanaf de vaste schijf terug te zetten in plaats van vanaf een back-up.

Een lijst weergeven met bestanden waarvan u een back-up hebt gemaakt
Klik hier om Back-upcentrum te openen.

Klik op Bestanden terugzetten.

U kunt in de inhoud van de back-up bladeren of deze doorzoeken.

Wat is het verschil tussen back-ups die worden gemaakt met de wizard Back-up van bestanden maken en back-ups die ik zelf maak?
Als u een kopie van uw bestanden op een cd of dvd brandt of op een externe vaste schijf opslaat, moet u elk bestand en elke map waarvan u een back-up wilt maken, handmatig selecteren bij elke back-up. Bovendien moet u er steeds aan denken back-ups te maken van nieuwe of gewijzigde bestanden en mappen. Dit kan een tijdrovend en vervelend karwei zijn. Als u de wizard Back-up van bestanden maken gebruikt, wordt in Windows bijgehouden welke bestanden en mappen nieuw of gewijzigd zijn. Als u vervolgens een nieuwe back-up maakt, kunt u een back-up maken van alle gegevens op de computer of alleen van de bestanden die zijn gewijzigd sinds de vorige back-up. Als u automatische back-ups instelt, wordt er regelmatig een back-up van uw bestanden en mappen gemaakt, zodat u er zelf niet meer aan hoeft te denken.


Vrij vertaald komt het erop neer (ook een beetje verrassing voor mij) dat er dus toch een behoorlijk aantal bestanden wordt gekopieerd die deeluitmaken van drivermapjes.

Maar rechtovereind blijft dat je met deze backup niet je gehele systeem kunt terugzetten. Dáárvoor moet je cht systeembackup hebben.
 
Laatst bewerkt:
Manufacturer: Acer
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 2046MB RAM
Hard Drive: 312 GB Total
Video Card: NVIDIA GeForce 8500 GT
Monitor: Algemeen PnP-beeldscherm
Sound Card: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Speakers/Headphones: USB Headphone
Keyboard: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Mouse: HID-compliant muis
Mouse Surface: GAMING 6 BUTTONS
Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6000) (6000.vista_ldr.071009-1543)


dit is mijn gaming rig die je via Xfire kan uploaden naar je profiel hier staat alles goed

ik ben nu de cd aan het uitpakken op de D:\ en dan ga ik zoeken naar drivers mbt NVIDIA acer sorfwaren en windows programma's


oja...
toen ik de backup heb gemaakt (geloof ik handmatig) het ik alle mappen en bestanden van de C:\ geselecteerd
 
Laatst bewerkt:
Knipsel.JPG


dit is een "knipsel van de D:\ waarom op me backup het teruggezet

hoop dat het duidelijker is
 
Als je handmatig een backup hebt gemaakt, dan heb je in wezen hetzelfde + meer dan wanneer je Windows backup (bestanden) zou hebben gebruikt, máár, het is nog steeds geen backup die je vanaf externe hdd op een geformatteerde hdd kunt terugzetten in de verwachting dat alles weer zou werken als je gewend was.
 
nee dat kan niet omdat home premium dat niet ondersteund (heb ik geleerd) maar het mapje DRV (drivers), daar staan de nvidia en en andere dingen is.

maar de vraag was;
1 ik installer vanaf een Vista installatie cd
en kan ik dan 2. deze cd op de C:\ uitpakken om weer compleet te zijn met alle drivers

dus Vista cd+Deze backup maken mijn pc weer compleet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan