Hoi,
Ik heb 2 tabellen:
1) een opzoektabel met categorienummers en categorieën, (bijvoorbeeld 10=dienstverlening, 20=verpakken etc.)
2) een basistabel met opdrachtgevers die o.a. de velden Op_catnr en Op_categorie bevat.
Wat ik wil is dat als ik in Op_catnr het cijfer 10 invul, dat Access naar de opzoektabel kijkt, daar vaststelt welke categorie er bij nr. 10 hoort, (in dit voorbeeld zou dat dus dienstverlening zijn) en deze tekst invult in het veld Op_categorie van de basistabel opdrachtgevers.
Wi kan mij helpen aan het stukje code of de macro waarmee ik dit voor elkaar krijg?
BVD
Ruud
Ik heb 2 tabellen:
1) een opzoektabel met categorienummers en categorieën, (bijvoorbeeld 10=dienstverlening, 20=verpakken etc.)
2) een basistabel met opdrachtgevers die o.a. de velden Op_catnr en Op_categorie bevat.
Wat ik wil is dat als ik in Op_catnr het cijfer 10 invul, dat Access naar de opzoektabel kijkt, daar vaststelt welke categorie er bij nr. 10 hoort, (in dit voorbeeld zou dat dus dienstverlening zijn) en deze tekst invult in het veld Op_categorie van de basistabel opdrachtgevers.
Wi kan mij helpen aan het stukje code of de macro waarmee ik dit voor elkaar krijg?
BVD
Ruud