• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik mensen laten zien dat het formulier verzonden is? Na verzendbutton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat Wigi bedoeld

1. Je zegt een formulier gemaakt te hebben
2. De knop waar je op klikt om te verzenden heeft in je (gebruikers) formulier een specifieke naam zo kun je met VB die button aanroepen op basis van zijn naam.
Meestal iets van CommandButton(nr) 1 of 2 etc...

3. Het makelijkst is misshien het posten van een voorbeeldje van je formulier dan kijken we er wel even naar.

Jarod.

1. Je zegt een formulier gemaakt te hebben
2. De knop waar je op klikt om te verzenden heeft in je (gebruikers) formulier een specifieke naam zo kun je met VB die button aanroepen op basis van zijn naam.
Meestal iets van CommandButton(nr) 1 of 2 etc...

3. Het makelijkst is misshien het posten van een voorbeeldje van je formulier dan kijken we er wel even naar.

Jarod.

Ik za hem er morgen neerzetten, ik ben nu thuis namelijk!

Pffff, en ik kan hem er nog niet opzetten, kom niet door de beveiliging heen. Zal eventjes kijken of het via een omweg kan...

groet, Martijn

Wat dus ook niet wil... helaas. Sorrie, maar ik kan niets vanuit hier naar iets externs verzenden...

Laatst bewerkt:
Maar als je zelf een formulier gemaakt hebt, met knoppen en zo op, dan weet je toch waar je dat hebt neergezet in VBA. Niet?

Normaal gezien kijk je in VBA bij Forms, tussen Microsoft Excel Objects, en Modules (als die er zijn).

Wigi

Jep,

Alleen is dit het enige dat er tussenstaat :(

Sub Macro1()
ActiveWorkbook.SendMail _
Recipients:=Sheets("Blad2").Range("B1"), _
Subject:="Try Me "
End Sub

En waar staat je knop Verstuur? Staat die niet op het formulier? Je moet toch iets hebben als:

Code:
Sub Verstuur_Click()
' code die moet worden uitgevoerd als er op de knop Verstuur geklikt wordt
End Sub

Of niet?

En waar staat je knop Verstuur? Staat die niet op het formulier? Je moet toch iets hebben als:

Code:
Sub Verstuur_Click()
' code die moet worden uitgevoerd als er op de knop Verstuur geklikt wordt
End Sub

Of niet?

Nee, echt niet.

Ik heb een button op het formulier geplakt, er een code aan gegeven die in eerste instantie niet werkte. Vervolgens heb ik van ozzgrid een andere code gehaald en die erover heen gezet. en das dus de code die ik hier weergeef

Verstuur het even naar mij.
Als je wilt plaats ik het bestand dan wel hier.

Nadien neem ik mijn emailadres terug weg.

Laatst bewerkt:
Sorrie Wigi, maar dat kan ik dus helaas niet. Binnen deze organisatie is onmogelijk om bestanden via externe mail te verzenden of binnen te halen. Dit is alleen voorbehouden voor een select gezelschap.

Sorrie Wigi, maar dat kan ik dus helaas niet. Binnen deze organisatie is onmogelijk om bestanden via externe mail te verzenden of binnen te halen. Dit is alleen voorbehouden voor een select gezelschap.

Dan vrees ik dat het hier ophoudt. Wij hebben onvoldoende idee over hoe jouw userform eruit ziet.

Hey,

Ik heb hem zelf al opgelost. Was eigenlijk heel simpel, gewoon een nieuwe makro gemaakt en tijdens het opnemen de knop gedelete, en dat stukje script toegevoegd. Aldus komt er dit scriptje...

Sub Macro1()
ActiveWorkbook.SendMail _
Recipients:=Sheets("Blad2").Range("B1"), _
Subject:="Try Me "
ActiveSheet.Shapes("Button 23").Select
Range("J50").Select
ActiveSheet.Shapes("Button 23").Select
Selection.Delete

End Sub

echter, nu is het irritante wel weer dat de map word verstuurd en dat bij de ontvanger de knop wel weer op het formulier staat. Maar, ik heb mijn vraag opgelost. Weet jij toevallig hoe ik het kan maken dat de ontvanger dan de knop ook niet meer ziet?

Lees hier eens onder 4. User forms hoe je een userform degelijk in mekaar steekt. Voorbeeldbestandje downloaden en bestuderen.

Lees hier eens onder 4. User forms hoe je een userform degelijk in mekaar steekt. Voorbeeldbestandje downloaden en bestuderen.

Bedankt, ik ga me er thuis eens in verdiepen. Ik kan dus om, veiligheidredenen ook niets downloaden op het werk. Een van de nadelen op een ministerie :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan