Hoe kan ik windows aero laten werken???

Status
Niet open voor verdere reacties.

WILLIAMXXX

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
1.246
Heej,

Heb nu een videokaart van 256MB in me pc gezet.
Heel veel grapische toepassingen werken al beter.
Maar hoe krijg ik windows aero erop zonder alles OPNIEUW te installeren.
Want tot mijn onderzoek zit die NIET op me pc.

Hoe kan ik hem er weer opkrijgen?
 
Ik heb een nieuwe videokaart geïnstalleerd die voldoet aan de minimale vereisten voor Aero, maar ik kan Aero nog steeds niet krijgen. Kan ik nog iets anders doen?

Ja. Als de videokaart en het bijbehorende stuurprogramma zijn geïnstalleerd na de installatie van Windows Vista, moet u mogelijk, afhankelijk van de fabrikant, de prestatiescore van de computer bijwerken. Hierdoor wordt Aero automatisch ingeschakeld.


Bron: Windows help en ondersteuning.

Probeer dit eens

edit Ook niet onbelangrijk:

Controleer of uw computer voldoet aan de minimale hardwarevereisten voor de uitvoering van Aero:

1 gigahertz (GHz) 32-bits (x86) of 64-bits (x64) processor

1 gigabyte (GB) RAM (Random Access Memory)

128 megabyte (MB) videokaart

Voor het uitvoeren van Aero is tevens een grafische processor uit de DirectX-klasse vereist die een Windows-beeldschermstuurprogramma, Pixel Shader 2.0 in hardware en 32 bits per pixel ondersteunt.

Voor optimale resultaten kunt u de volgende aanbevelingen voor de grafische processor in acht nemen:

64 MB grafisch geheugen voor het ondersteunen van één beeldscherm met een resolutie van minder dan 1.310.720 pixels (bijvoorbeeld een 17–inch plat LCD-scherm met een resolutie van 1280 × 1024)

128 MB grafisch geheugen voor het ondersteunen van één beeldscherm met een resolutie van 1.310.720 tot 2.304.000 pixels (bijvoorbeeld een 21,1–inch plat LCD-scherm met een resolutie van maximaal 1600 × 1200)

256 MB grafisch geheugen voor het ondersteunen van één beeldscherm met een resolutie van meer dan 2.304.000 pixels (bijvoorbeeld een 30–inch plat LCD-scherm met een resolutie van maximaal 2560 × 1600)
 
Laatst bewerkt:
Ga naar Start (Het Vista logo linksonder), kies voor help en ondersteuning, type Aero in het zoekvenster en ziedaar: een complete uitleg hoe te werk te gaan!
 
Welke vista versie heb je? Niet elke versie heeft Aero
 
Windows vista ultimate
Hij ondersteunt directx 9.0
 
Windowstoets+Tab, Als Aero inderdaad in jou Windows Vista zit.
 
Winkey + Tab is Flip 3D, en de normale Flip is Alt + Tab.
Zie hier voor meer info.

Home Basic heeft Aero niet, Home Premium en Ultimate en Business wel.

En niet alleen de videokaart bepaalt of Aero mogelijk, kijk naar het volgende:

Hoe krijg ik Aero?
De Aero interface is niet aanwezig in alle versies van Windows Vista. U krijgt deze alleen wanneer u Windows Vista Home Premium, Business, Enterprise of Ultimate aanschaft. Daarnaast dient ook uw pc aan bepaalde eisen te voldoen, dat wil zeggen dat deze ‘Windows Vista Premium Ready’ moet zijn. Dit zijn de belangrijkste eisen:

* 1 GHz 32-bits (x86) of 64-bits (x64) processor
* 1 GB systeemgeheugen
* Ondersteuning voor DirectX 9-graphics met een WDDM-stuurprogramma,
* 128 MB grafisch geheugen (minimaal), Pixel Shader 2.0 en 32 bits per pixel
* Vaste schijf van 40 GB met 15 GB vrije schijfruimte
* Dvd-station
* Audio-uitgang
* Internettoegang.
 
Winkey + Tab is Flip 3D, en de normale Flip is Alt + Tab.
Zie hier voor meer info.

Home Basic heeft Aero niet, Home Premium en Ultimate en Business wel.

En niet alleen de videokaart bepaalt of Aero mogelijk, kijk naar het volgende:

Daar voldoet die aan.
 
Kijk eens bij Start --> Uitvoeren --> dxdiag --> OK --> tabblad Beeldscherm en dan de tests en kijken of alle dingen aanstaan.
 
Hoi !

En klik es rechts op Computer - eigenschappen.

Was is je rating ?

Voor Aero moet je tenminste 2.0 hebben, liefst 3.0 of hoger.

Staat die op 1.0 hoef je niet verder te zoeken: of je videokaart is onvoldoende of de drivers zijn niet/goed geinstalleerd !


Greetz,

Harry.
 
Als je een nieuwe videokaart hebt geinstalleerd en de juiste drivers dan moet je ook eerst de prestatiescore van je computer bijwerken. (zie 1e bericht)
 
Dat heb ik gedaan eerst had ik een 1,0 nu een 3,5

Heb het nu weer gedaan heb nu het volgende resultaat:
 

Bijlagen

  • resultaat.jpg
    resultaat.jpg
    31 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
En werkt Aero nog steeds niet? Met deze score zou hij gewoon moeten werken.
 
Hoi !

Op dit ouwe ding ook 3,6, en daar werkt AERO, flip 3D, Dreamscene etc. prima.

Heb je bij: "Instellingen voor vormgeving" wel AERO geselecteerd ?

Rechtsklikken op bureaublad, ....aan persoonlijke voorkeur aanpassen - kleur en vormgeving van vensters - eigenschappen van klassieke vormgeving openen voor meer kleuroptie's.

Succes,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan