Hoe kan ik windows photo viewer uitschakelen of de-installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

valley5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2012
Berichten
3
Hallo!

Weet iemand toevallig waar ik windows photo viewer kan uitschakelen of de-installeren in Windows 7 Ultimate met service pack 1?

Ik kan hem niet terugvinden via 'control panel' - 'programs' - 'turn windows features on or off' en via google werd ik er ook niet echt wijzer van. Misschien zit ik wel naar het verkeerde te zoeken maar ik kan het echt niet bedenken wat ik fout doe.

Alvast -heel erg- bedankt!
 
MNhh listig. Ga ervan uit dat dit een onderdeel in van windows live essentals. Je kunt eens proberen om deze handmatig te verwijderen.

Je moet bij Windows zijn aangemeld als administrator om Windows Essentials of Microsoft-programma's te installeren of te verwijderen.

Dus voer het uit als administrator anders gaat het niet.

Klik.
Let op 32 bits of 64 bits.

by the way in windows forums vind je hier (bijna) niets over of onvolledig.

Lukt dit niet dan download nog eens compleet je windows live essentials opnieuw. Hij geeft vanzelf aan als dit niet nodig is. (dus als alles erop staat)

Klik

Misschien heb, of is er een beschadigd bestand of zo. Als je deze weer hebt gedownload dan voer de stap weer uit die ik eerder vermeldde.
 
Wanneer je ergens een afbeelding hebt staan en je klikt deze met rechts dan kun je in het menuutje kiezen voor Openen met.
Kies hier Programma kiezen....
Zoek of selecteer het programma waarmee je voortaan afbeeldingen wilt openen, selecteer ook het vakje Dit type bestand......
Vervolgens zal na een dubbelklik de afbeelding geopend worden in het door jou gekozen programma.

Ook kun je in je startmenu zoeken naar Standaard programma's, hier kun je vervolgens kiezen dat afbeeldingen e.d. voortaan geopend moeten worden met een ander programma dan Photo viewer.

Groeten Marcel
 
Inderdaad, wat Marcel zegt. In het startmenu op Standaardprogramma's klikken, vervolgens Standaardprogramma's instellen.

Dan klik je op het programma waarbij je wél je foto's en plaatjes wilt zien. Vervolgens klik je op selecteren wat standaard met dit programma geopend wordt en selecteer je alle extensies die je nodig vind.

Op deze manier heb je Windows Photo viewer dus min of meer uitgeschakeld.

Groet,

Chris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan