Hoe keuzelijst kopieren op tekstvak van tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCR69

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2012
Hoi :confused:

De formulier tabel adressenbestand id 3. apart tabel formulier daar ook andere invullen. begint wil ik eerst keuzelijst te kiezen ID 3 (adressenbestand) naam,achternaam, id nummer. kies ik 3 klikken gaat de automastoch alle plakken tekstvak eropde adressen (naam, adressen) in apart formulier, zie u voorbeeld bijlages dat bedoel ik het.

sein helpen nu antwoord oplossing komen.

grt marco

Bijlagen

• voorbeeld acc 2.jpg
    voorbeeld acc 2.jpg
    69,1 KB · Weergaven: 80
  • voorbeeld acc.jpg
    voorbeeld acc.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 63
Als je de tabellen goed aan elkaar hebt gekoppeld d.m.v. KlantID (KlantID uit Klanten aan KlantID uit Facturen) dan vult Access vanzelf het klantid in als je een nieuwe factuur maakt. Als dat niet gebeurt, dan klopt er dus iets niet met je koppelingen. Kijk daar eerst naar.
Verder zou ik de klantnaamgegevens niet over laten nemen, want als je een KlantID weet, heb je automatisch ook al de rest van de gegevens tot je beschikking. Dus waarom zou je die nog extra meenemen?

Post anders de db, want op basis van plaatjes kunnen we meestal niet zoveel.

GESLAAGD! ik heb www gevonden. (HM help)

tabel Id=factuurID

keuzelijst [factuuropdracht] kies andere tabel naam lijst op factuur ID

=[factuuropdracht].[Column](1) in tekstvak.

ik ben erg blij mee, eindelijk oplossing, maar ik wil jou ook zeer dank, hoor!

Heel goed :thumb: Mag de vraag nog op <Opgelost> worden gezet!

Sorry, keuzelijst van de adresID op testvak"=[opdracht].[Column](1)" in apart formulier opdracht ID werkt het goed. maar opdracht ID kan niet opslaan van adresID, hoe? dat scheel ik erg veel aan het zoeken. ik had hoodpijn. lol :-)

ik bedoel dat opdrachtID staat niet op adresID opslaan

Doe er een voorbeeld bestand bij, dat kijkt makkelijker voor ons.

hier is een voorbeeld 4, als ik de keuzelijst[opdracht] van de klantennummer gehaald., plakken op klantnummer (forms) is goed, ik wil dat OOK adres, naam plakken (colum(0) is niet vast. kijk maar een voorbeeld. voorbeeld acc 4.jpg

Da's niet het voorbeeld dat ik bedoel; kun je de database er niet bij doen?

En dan nu nog de vraag op <Opgelost> zetten!

Vraagje, het gaat over een klikken op de nummer gaat de snel naar ID nummer aparte (open) formulier. hoe? ik bedoel subformulier lijst (rijen ID nummer) alles, ik wil welke nummer inklikken 7 (hyperlink) dan gaat naar formulier ID 7 ( nummer hetzelfde ID=ID ) ik heb vaak probeer via MACROS lukt niet, hoe hoe :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan