Hoe kom ik in de Bios van compaq armada 1700?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb via andere hits op Google (o.a. deze) wat gevonden dat je helpen kan:
1. Ga naar deze link
Daar kun je weer zo'n floppy maak-programma downloaden. Doe dat en maak de floppy.
2. Stop de floppy van 1. in de floppydrive van de Armada, start de laptop op terwijl je de Fn toets en de F8 functietoets ingedrukt hebt en ingedrukt houdt. Druk daarna de F11 toets (ik neem aan dat je dan de Fn en F8 toets weer vooraf los moet laten). Er wordt je dan (hopelijk) gevraagd of je de instellingen wilt opslaan. Doe dat, en daarna zou de laptop zonder interventie in staat moeten zijn vanaf die Laptop setup-floppy van 1. op te starten.
Hiermee zou je óók toegang moeten krijgen tot de BIOS instellingen.

Verder:
1. Vlgs. de informatie zou het bootmenu (=keuzemenu opstarten van floppy of harde schijf etc.) onder de F8 toets kunnen/moeten zitten bij opstarten.
2. Mocht het met de bovenstaande link/software niet lukken, dan kun je ook kijken wat er gebeurt als je een floppy maakt van deze Softpaq
3. Het lijkt op dat de BIOS setup (normaal gesproken) tóch op een deel van de harddisk hoort te staan, en dat díe dan gestart wordt met F10. De informatie hierboven zou het mogelijk moeten maken in de BIOS instellingen aanpassingen te doen zónder zo'n partitie.
Ik zat er in dat geval er dus naast met mijn informatie van eerder in deze discussiedraad. Excuus aan Crash e.a. in dat geval. :o

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal!

Het is gelukt om hem te booten met winxp installatie CD!:thumb::thumb:

Eduard

(Hier kan een slotje op)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan