Jan_Kol
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 apr 2007
- Besturingssysteem
- Linux Mint en af en toe Windows 10
- Office versie
- LibreOffice 7.3.7.2
Bij dit onderwerp: Kan in bios "launch CSM" niet op enable zetten wordt een instructie gegeven hoe je "Launch CSM" kunt inschakelen om een opstartvolgorde in te stellen. Direct in het UEFI wil dat niet, want de instellingen, die je denkt op te slaan, worden niet vastgehouden. Gevolg is dat de opstartvolgorde een tombola wordt, waarbij het zelfs voorkwam dat een schijf zonder besturingssysteem als opstartschijf wordt gepresenteerd en dat dan de opstartschijf met W8.1 en/of de in het DVD/CD-apparaat aanwezige Hersel DVD niet worden gezien. Enfin, dit advies opgevolgd, want ik moest wat omdat de (Medion Akoya E7227) laptop niet meer wilde starten want er dit verscheen:
– – – – – – – – -
Herstel
Uw computer moet worden hersteld
De toepassing of het besturingssysteem kan niet worden geladen omdat een vereist
bestand ontbreekt of fouten bevat.
Bestand: \Windows\system32\winload.efi
Foutcode: 0xc0000225
U moet de herstelhulpprogramma's op uw installatiemedia gebruiken. Als u niet beschikt
over installatiemedia (zoals een schijf of een USB-apparaat), neemt u contact op met uw
systeembeheerder of de fabrikant van uw pc.
Druk op Enter om het opnieuw te proberen
Druk op F8 voor opstartinstellingen
Druk op Esc voor UEFI-firmware-instellingen
Druk op F9 als u een ander besturingssysteem wilt gebruiken
– – – – – – – – -
Nu ben ik van de regen in de drup gekomen, want na het uitvoeren van de instructies kom ik in een situatie terecht waarmee ik helemaal niets meer kan, althans ik kan niet meer in het BIOS of in de UEFI geraken, want als ik ESC indruk tijdens het starten van de computer verschijnt dit:
– – – – – – – – -
Intel UNDI, PXE-2.1 (build Ø83)
Copyright (C) 1997-2ØØØ Intel Corporation
This Product is covered by one or more of the following patents:
US6, 57Ø, 884, US6, 115, 776 and US6, 327, 625
Realtek PCIe GBE Family Controller Series v2.55a (Ø5/24/13)
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-MØF: Exiting PXE ROM.
Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key
– – – – – – – – –
Als ik niets doe start de computer wel, maar ik kan op één of ander manier niet meer in het BIOS c.q. de UEFI geraken. Iemand een advies? Alvast dank daarvoor!
Jan
– – – – – – – – -
Herstel
Uw computer moet worden hersteld
De toepassing of het besturingssysteem kan niet worden geladen omdat een vereist
bestand ontbreekt of fouten bevat.
Bestand: \Windows\system32\winload.efi
Foutcode: 0xc0000225
U moet de herstelhulpprogramma's op uw installatiemedia gebruiken. Als u niet beschikt
over installatiemedia (zoals een schijf of een USB-apparaat), neemt u contact op met uw
systeembeheerder of de fabrikant van uw pc.
Druk op Enter om het opnieuw te proberen
Druk op F8 voor opstartinstellingen
Druk op Esc voor UEFI-firmware-instellingen
Druk op F9 als u een ander besturingssysteem wilt gebruiken
– – – – – – – – -
Nu ben ik van de regen in de drup gekomen, want na het uitvoeren van de instructies kom ik in een situatie terecht waarmee ik helemaal niets meer kan, althans ik kan niet meer in het BIOS of in de UEFI geraken, want als ik ESC indruk tijdens het starten van de computer verschijnt dit:
– – – – – – – – -
Intel UNDI, PXE-2.1 (build Ø83)
Copyright (C) 1997-2ØØØ Intel Corporation
This Product is covered by one or more of the following patents:
US6, 57Ø, 884, US6, 115, 776 and US6, 327, 625
Realtek PCIe GBE Family Controller Series v2.55a (Ø5/24/13)
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-MØF: Exiting PXE ROM.
Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key
– – – – – – – – –
Als ik niets doe start de computer wel, maar ik kan op één of ander manier niet meer in het BIOS c.q. de UEFI geraken. Iemand een advies? Alvast dank daarvoor!
Jan