Hoe krijg ik in deze gallery de thumbnails NAAST mijn main picture?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
He mensen, het gaat om de gallery op mijn nieuwe site waar ik mee bezig ben.. je vind deze op

http://www.allardtimmermans.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=128&Itemid=99

het is de bedoeling dat ik de thumbnails verticaal naast de main picture krijg..nu lukt me dit in firebug door float:left toe te voegen aan het element.style... alleen heb ik geen idee hoe ik dit nu moet opslaan.. omdat ik dit element.style nergens in de css bestanden terug vind.. het lijkt alleen in de html die gegenereerd wordt voor te komen (het is een joomla plugin).. heeft iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar krijg? zie het plaatje voor de firebug output (ik heb dus rechtsboven in float left toegevoegd aan het element)
[smallIMG]http://feweb.uvt.nl/allardtestdingen/firebug.jpg[/smallIMG]

alavst bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik je pagina zonder Javascript bekijk, is er niets te zien. Overgens staat er een foutieve }; zie regel 600 (regel 4 in dit snippet):
HTML:
<title>Untitled Document</title>
<style type="text/css">
<!--
}
#containerLeftRight {
	margin: 0px;
	padding: 0px;
Anywho, ik ga niet eens beginnen. Alleen al het aantal stylesheets en Javascripts is onmogelijk (en wss nutteloos), maar daarnaast staan er 2x een <head> en zo nog meer rare dingen. Fix deze errors eerst: http://validator.w3.org/check?verbo...ion=com_content&view=article&id=128&Itemid=99

:thumb:

Laatst bewerkt:
:( maar ik weet dus wat ik moet toevoegen om het te laten wereken zoals ik wil..alleen dit is dus in Firebug.. het enige wat ik wil weten is waar ik, in welk bestand dus, dit op de server moet invoeren.. daar kun je me niet mee helpen? :( :(

Ik heb er ook 'ns naar gekeken. Eigenlijk zelfs vrij lang naar gekeken, omdat ik Firebug dingen zag doen die ik Firebug nog nooit heb zien doen. Heel apart.
Ik vrees echter dat ik me bij Vegras moet aansluiten. De fouten die in de code zitten zijn geen kleine fouten. Het verbaast me eigenlijk dat er überhaupt iets op het scherm verschijnt. Op regel 600 of zo 'n compleet nieuw doctype, head, html, enz, met daarna 'n - zo te zien - volledige tweede pagina...

Dus echt eerst die fouten wegwerken uit de validator. Zoals 't nu is garandeer ik je dat je in verschillende browsers 'n totaal andere site te zien gaat krijgen. (Alleen al de lege regel voor het eerste DOCTYPE betekent dat IE 6 in zogenaam 'quirks' mode schiet en dus je hele lay-out sloopt, tenzij je heel veel geluk hebt).
De code is echt 'n oerwoud van divs, tot wel 20 niveau's diep genest. 'n Ongelooflijke hoeveelheid JavaScript en css. Daar kan echt niemand wijs uit worden.

Alleen de css is al zo'n 4000 regels. En ergens daarin zou je dan dat float: left moeten toevoegen. De class-namen zijn ook nogal onduidelijk en verdeeld over 10 css-bestanden, dus er is ook nog 'ns alle kans dat 'n declaratie op de ene plek overruled gaat worden door 'n andere.
(Met onduidelijk bedoel ik dat 'yoo' voor jou misschien duidelijk is, maar dat ik niet direct zie waar dat bij hoort. En heel vaak de classnaam wrapper en zo.)
Mocht je het desalniettemin toch willen proberen omdat je echt denkt dat dit gaat werken, dan moet je float: left toevoegen aan div#yoo-gallery-l (of #yoo-gallery-1, dat kan ik niet goed zien). Of aan div.yoo-gallery. Of aan div.slideshow.
In welke bestanden die staan? Geen flauw idee.

Dat Firebug het element.style noemt komt simpelweg omdat Firebug er ook niet achter komt hoe het element heet. Dat komt niet vaak voor en zegt ook iets over de ingewikkeldheid van de code.
Als dit trouwens allemaal gegenereerd wordt door 'n Joomla-plugin, dan zou ik persoonlijk die plugin linea recta retourneren naar de makers met daarbij 'n link naar les 1 over html...
't Is dus geen onwil of zo, maar hier is echt geen wijs uit te worden.

Laatst bewerkt:
Ja nee natuurlijk begrijp ik dat het geen onwil is :) pfff wist ik veel dat die joomla module zon ontzettende bende was..ik wil best een ander gebruiken, maar ik kan nergens iets vinden wat er op lijkt:
gewoon een main window met daarnaast de thumbnails (en dat plaatjes automatisch worden ingeladen uit twee mappen (gewone plaatjes en thumbs) op mijn server)...

iemand een alternatief hiervoor anders?

super bedankt alvast in ieder geval voor jullie hulp!

Nou... zelf ben ik compleet tegen alles wat lijkt op gevallen als joomla (vanwege de slechte gegenereerde code) en javascript libs (VEEL te veel code voor 1 of 2 effectjes, en nog wat andere dingen, maargoed), vandaar dat ik al mn websites zelf maak, met de hand. Lekker hardcore notepad-den ;)

Ik raad je aan HTML, css en javascript te leren (ook in die volgorde). Het is mischien niet je ideale oplossing, maar je hebt er echt heel veel aan. Je kan gewoon google'n op xxx tutoruial waar xxx een van de talen is; ik raad je aan op de W3C website te beginnen.

nou daar vraag je me me wel wat even haha.. Ik snap je punt hoor daar niet van, maar dit is niet mijn beroep en ik heb niet de ambitie om er ZO veel tijd in te steken, laat staan de tijd. Dan ben ik jaren verder voor ik de site heb zoals ik wil.. Dus ja, shame on me, maar dan kies ik toch voor de wat makkelijkere Joomla weg. Hoop dat je dat begrijpt :) Ik ben wel inmiddels afgestapt van die module.. gebruik nu gewoon simple Shadowbox...

thanks in ieder geval voor je hulp!!

Als je er geen tijd in kan of wil steken, is het uiteraard logisch om voor de 'makkelijkere' oplossingen te gaan, daar is verder niets mis mee, daar zijn ze juist voor. Maargoed, mocht je nog ooit eens een regenachtige zondagmiddag hebben en je vervelen, het is een erg leuke hobby hoor! (vind ik tenminste, maargoed, dat's een mening he? :p)

Overgens ken ik dit shadowbox niet, maar zolang de code niet zo vreselijk is als die joomla ding, is het goed ;)

ik zie het zeker wel als een hobby en ik vind het ook leuk om te doen, maar om me er ZO ver in te verdiepen, daar heb ik gewoon de tijd niet voor.. dus blijf ik maar een amateur denk ik :)
shadowbox is een variant op lightbox, dat ken je vast wel... groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan