Hoe krijg ik Windows 10 in de veilige modus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larsdepars

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2015
Hoi,
Ik heb een aantal weken geleden mijn Windows 8.1 geüpdatet naar 10.
Nu heb ik een programma gedownload waarvan ik vermoed dat het een virus heeft meegebracht.

Na het opstarten blijft hij hangen en kan ik nergens meer op klikken.

Aangezien de F8 functie niet werkt in 10 en ik vanuit het startscherm niets meer kan, weet ik niet hoe ik hem in de veilige modus krijg om het uit te zoeken.
Iemand enig idee? Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt door een moderator:
Met de gemaakte systeemherstelschijf opstarten.

Kun je op elke W10 comp maken.

Of het F8 menu (veilige modus met zijn diverse opties) weer activeren in Windows 10 : Klik

Vanzelfsprekend ná het gebruik van de gemaakte 10 opstartschijf ;)
Het is wel handig om daarna het oude vertrouwde F8 bootmenu terug te hebben.

In veilige modus komen kan ook nog op andere manieren:
Optie 1:
In het 1e inlogscherm waar Naam en Wachtwoord ingevuld moeten worden de volgende stappen:
1. Klik rechts onderin het aanmeld scherm op het Aan/Uit icoontje
2. Houd de SHIFT toets ingedrukt alvorens te klikken op Opnieuw Opstarten
3. U komt tijdens het opstarten in het geavanceerde opstartmenu
4. Klik op Geavanceerde opstartopties
5. Navigeer met de pijltjestoetsen naar Veilige modus en druk op ENTER
6. Probeer in veilige modus in te loggen en vervolgens de services aan te vinken die u heeft aangevinkt
Optie 2:
1. Tijdens het bootscherm met het Windows venster en draaiende cirkel een geforceerde stop bewerkstelligen( AAN/UIT knop lang vasthouden). Dus niet softwarematig afsluiten !
2. Deze handelingen herhalen ~3 keer, totdat het geavanceerde opstartmenu verschijnt
3. Klik op Geavanceerde opstartopties.
4. Navigeer met de pijltjestoetsen naar Veilige modus en druk op ENTER
5. Probeer in veilige modus in te loggen en vervolgens de geplande aanpassingen te doen.

Na het opstarten blijft hij hangen en kan ik nergens meer op
Mosterd na de maaltijd en werkt niet bij uefi systemen en sowieso niet bij W10 zonder dat eerst ingesteld te hebben.

@Helpers,
Ik heb de beginposting beter leesbaar gemaakt en verwacht dat er geen onduidelijkheden meer zijn.
Het heeft geen zin tips te geven over handelingen die je kunt uitvoeren die alleen op een werkende pc van toepassing zijn.
Ik ga dit topic opschonen en aangezien TS niet meer reageert verwacht ik verder geen onderlinge discussies meer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan