Hoe maak ik een homepage op 20 MB gratis ruimte bij Orange provider?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angel59

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Hoi,

Ik zit nog erg te klungelen om deze homepage in elkaar te steken.
Heb tot hiertoe wel al wat ervaring met site opzetten met site builders als freewebs en bravenet enz...........maar met die van orange is het anders.

Enige tips? Ik krijg dingen wel in de ftp client map en ook op het www. adres te zien..........maar heb geen idee hoe ik bv een html code wat ik al op een kladblok document heb.........als homepage moet laten maken enz??

Ik lees elders dat er normaal al mappen moeten staan met bv

index%20forum.jpg

Op mijn ftp adres van orange : ftp://gebruikersnaam@home.orange.nl/ staat gewoon een blanco pagina.
Ik kan daar wel een kladblok document in slepen met Html codes waar mijn hele homepage bv op staat zoals ik die zou willen.........ik kan het ook bekijken en dat ziet er goed uit, maar krijg het niet naar het www.adres , laat staan als home page??

met een simpele site builder heb ik wel een en ander te zien gekregen op het www. adres maar dat programma blijft steeds hangen waardoor ik dus niet echt verder kom.

Ik wil het graag zelf invullen maar waar is die root dan met die mappen bij orange?

Wie helpt mij?

De gemaakte pagina moet "index.html" heten.(zonder de aanhalingstekens)
Als je die pagina hebt geupoad en je surft naar het adres, dan vind je browser die pagina.

Als je die pagina hebt geupoad en je surft naar het adres, dan vind je browser die pagina.

Bedankt voor je snelle reactie.

Moet ik die map zelf eerst aanmaken op eigen pc en dan uploaden via de Orange Web ftp ?

Moet ik in die map dan mijn eigen kladblok met de Html codes in daarin plaatsen en naar orange uploaden bedoel je dat?

Ik zoek me scheel naar Html editors en vind er wel maar weet niet waarmee beginnen...........heb ik die daarvoor nodig of niet?

Hhhhhhhmmmmmmmm...........effe al gedaan en ja der gebeurt wat......alleen misschien wil je effe gaan kijken?

http://home.orange.nl/havdmijle/

je ziet er niet dadelijk mijn homepage
je moet dan op index.html klikken eer je de pagina te zien krijgt die ik eigenlijk als homepage wil?

Hoe moet dat dan aub?:rolleyes:

Je bent er bijna, je moet de extensie .txt die achter .html staat weghalen.
Daarna opnieuw uploaden.

Laatst bewerkt:
Ik heb de opties:

Bestand uploaden
directory maken ( wat moet ik daar mee eigenlijk?)

Sorry voor de vele vragen.ben maar beginner.........maar dat had je wel al in de gaten :o

Met uploaden kun je je bestanden uploaden.
Je index.html moet je in de root zetten op de server.

Je kunt een directory (map) maken om plaatjes en andere bestandjes in te zetten, zo blijft het wat overzichtelijker.

:rolleyes: heb ik de extentie weggehaald en geupload.........maar zitten 0 bytes in..dus niks te zijn op de www. ???:eek:

De root ..... je moet je index.html niet in een map zetten.
In je plaatje van je eerste post, staat het bestandje public_html in de root.

Ik neem aan dat je html pagina nog hebt...... noem het bestandje index.html en dan uploaden.
Eventule bestaande index.html kun je verwijderen of overschrijven.

Laatst bewerkt:
De root ..... je moet je index.html niet in een map zetten.
In je plaatje van je eerste post, staat het bestandje public_html in de root.

Ik neem aan dat je html pagina nog hebt...... noem het bestandje index.html en dan uploaden.
Eventule bestaande index.html kun je verwijderen of overschrijven.

Die root................dat afbeeldingkje is niet van mij ......zag ik staan ergens om te tonen hoe het eruit moet zien, maar bij orange staat dat dus niet....

die moet er wel bij dus he?

als je wil plaats ik hier effe een print screen zodat je misschien beter merkt waar ik tegen aan loop?

Ik probeer nog een het bestand anders te benoemen.........ik had het met txt achter alweer verwijdert en dan weer geupload.........maar het zet er vanzelf weer txt achter.......dus in het tekstvakje van bladeren heb ik dan voor op ok te drukken eerst de extentie txt verwijdert maar dan was er dus helemaal niks meer te zien :eek:

web%20orange.jpg

Zo ziet het eruit.............zie helemaal geen root of what.......die index html en directory "homepage" heb ik aangemaakt.......anders staat er dus verder niks van root of zo?

In principe hoeven er geen mappen te staan als je een eenvoudige pagina zonder veel plaatjes hebt.

Waarom er automatisch weer .txt achter komt te staan is me niet duidelijk.
Met welk programma heb je de site gemaakt?

In principe hoeven er geen mappen te staan als je een eenvoudige pagina zonder veel plaatjes hebt.

Waarom er automatisch weer .txt achter komt te staan is me niet duidelijk.
Met welk programma heb je de site gemaakt?

Ik heb simpel de Html code gekopieerd van een msn groep waar ik dit aangemaakt heb.
die heb ik in een kladblok doument geplakt en dan van mijn pc geupload naar de web ftp van orange

Als ik die txt er achter laat staan krijg je het ook te zien op het orange www adres.
alleen niet dadelijk als homepage.

Had je hier nu niet eerder gepost dat ik er index.Html moest benoemen en dan uploaden?ik vind dat hier namelijk niet meer terug?

post van 19:46

Als ik de bron van je pagina kijk zie ik geen goede html-code.

Ik weet niet of het daarom automatisch wordt hernoemd naar.txt

Het volgende hoort er in te staan:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Het simpelste HTML Document</TITLE>
</HEAD>
<BODY>Html-en valt best mee</BODY>
</HTML>

lees hier meer over HTML: http://www.tiscali.nl/content/article/cmulth/html_les_1_uw_eerste_htmldocument/527950.htm

Er zijn ook wel programmaatjes waarbij je vrij makkelijk een site kunt maken met een goede code, NVU bijvoorbeeld: http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/

Ik was in de veronderstelling dat je je pagina via FTP ging uploaden, maar je werkt via je browser, ik weet niet hoe flexibel dat is, t.o.v FTP.

Als ik de bron van je pagina kijk zie ik geen goede html-code.

Ik weet niet of het daarom automatisch wordt hernoemd naar.txt

Het volgende hoort er in te staan:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Het simpelste HTML Document</TITLE>
</HEAD>
<BODY>Html-en valt best mee</BODY>
</HTML>

lees hier meer over HTML: http://www.tiscali.nl/content/article/cmulth/html_les_1_uw_eerste_htmldocument/527950.htm

Er zijn ook wel programmaatjes waarbij je vrij makkelijk een site kunt maken met een goede code, NVU bijvoorbeeld: http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/

Ik was in de veronderstelling dat je je pagina via FTP ging uploaden, maar je werkt via je browser, ik weet niet hoe flexibel dat is, t.o.v FTP.

Bedankt voor de "cursus"tip ga er werk van maken. verder heb ik nu Websitx5 smart edition en ga proberen het daarmee aan te maken en up te loaden.eens kijken of dat lukt.

Thx!

:confused: nou alles lukt maar van zodra ik er dus zelf een bestand in upload gaat dat allemaal nog naar wens het is te zetten, het komt netjes in de map te staan index.html die ondertussen door de Website X smart erin staat te zien enz.......als ik er op klik zie ik ook alles zoals ik zou willen dat het eruit ziet....maaarrrrrrrrrr.............van zodra ik dan vb van de www. vraag of er gewoon naartoe ga.........dan zie je er niks van......:shocked:

Eens je een bestand hebt geupload het in de index html ziet staan en kan zien daar is het toch ook gepublished en zou je het toch op je echte site www. moeten zien staan want dat is toch de hele bedoeling?

Snif snif.........:(

Bedankt voor je geduld:o

Volgens mij werkt je site prima, ik zie alle plaatjes.

Als je op je site bent, druk dan eens op ctrl+f5, op die manier wordt je cache geleegd en de pagina helemaal herladen in je browser.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan