Hoe maak ik een programma

• Onderwerp starter Onderwerp starter Takua
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Takua

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Ik zocht hoe ik een programma kon maken en eigenlijk niks over programmeertaal kunnen jullie tips geven?

eigenlijk wou ik het zonder die programmeertalen doen kan dat ook?

IK wou eigenlijk niet die moeilijke programmeertalen leren kan het ook zonder?

een programma maken zonder programeertaal? Wauw, dat is als... koken zonder ingredienten :p

Als je games wilt maken, kan ik je game-maker aanraden. Voor de rest word het lastig zonder programeertaal :p

Nee Ik bedoel geen games maken dat doe ik al met games maker ik bedoel programma's maken

Zul je toch een programmeertaal moeten leren.. Een huis bouw je ook niet zonder bakstenen

Zul je toch een programmeertaal moeten leren.. Een huis bouw je ook niet zonder bakstenen

Je hebt ook 'huizen' waar geen één baksteen aan te pas is gekomen... :P

(al geldt dit voor programmeren niet echt)

Je hebt ook 'huizen' waar geen één baksteen aan te pas is gekomen... :P

(al geldt dit voor programmeren niet echt)
Voor sommige talen kan je heel sterk visueel ontwikkelen, maar een strooien huisje houdt net iets minder lang stand ;)

Misschien dat je (TS) eerst eens kan aangeven wat je wil (kunnen) maken
want "Een Programma" is wel heel erg breed

Ach een programmeer taal leren terwijl ik al een beetje kan

Wauw een programmeer taal leren terwijl ik het al een beetje kan dat is als koken helemaal leren terwijl je het een beetje kunt Meer leren heet dat maarja eerst kon ik niks van programmeer taal maar ik kan alleen website programmeer taal een beetje kan ik programma ook een beetje leren en spel ook maar ik bedoelde echt programma niet spel maar nu wil ik website programma en spel gaan maken website wou ik eerst doen misschien zet ik dat spel op mijn site dat is toch mogelijk en die programma's website maker programma's en anderen programma's die sites enzo kunnen maken als ik die ga maken kan je al veel gratis maar als je 50 cent betaalt kan je wel meer maar je kunt al veel voor niks als je geen html kennis hebt kun je bij mijn site voor niks een goede site maken maar het kan ook mislukken zo'n programma maar ik geef niet op

VBS ik ben nu al bezig met html dus ik ga nu niet beginnen met VBS

Ik ga niet beginnen aan vbs ik ben al met html bezig misschien ga ik na html vbs doen of is vbs makkelijker en ik ga echt nog niet aan java beginnen die lijkt wel lastig eerst begin ik met makkelijkeren want java is een van de lastigste google enzo zijn met java gemaakt die zijn ook echte programmeurs :D :) :p :shocked: :eek:
Maar ja toch bedankt voor het zeggen voor vbs misschien kan ik die later gebruiken ik wist niet dat die bestond

Wie is ts

Huh wie is ts ik zie geen ts chatten :eek:

Laatst bewerkt:
Huh wie is ts ik zie geen ts chatten :eek:

TS= topicstarter= jij

VBS is naar mijn weten net ietsje moeilijker als HTML. Maar aleen als het je helemaal wil leren. De basis is echt zeer makkelijk. En ook VBS is een scripttaal en HTML een WEB-taal. Dus dat zijn 2 verschillende soorten talen.

kijk anders ook eens naar lingo das ook best makkelijk.
ff vraagje over de "ingredienten", wat blijft er van de compiler achter in het programma? ik dacht dat het alleen een tool was om alles samen te voegen en om te zetten

Wauw een programmeer taal leren terwijl ik het al een beetje kan dat is als koken helemaal leren terwijl je het een beetje kunt Meer leren heet dat maarja eerst kon ik niks van programmeer taal maar ik kan alleen website programmeer taal een beetje kan ik programma ook een beetje leren en spel ook maar ik bedoelde echt programma niet spel maar nu wil ik website programma en spel gaan maken website wou ik eerst doen misschien zet ik dat spel op mijn site dat is toch mogelijk en die programma's website maker programma's en anderen programma's die sites enzo kunnen maken als ik die ga maken kan je al veel gratis maar als je 50 cent betaalt kan je wel meer maar je kunt al veel voor niks als je geen html kennis hebt kun je bij mijn site voor niks een goede site maken maar het kan ook mislukken zo'n programma maar ik geef niet op
Er bestaan ook leestekens en een Entertoets...

Ik vraag me trouwens af waar je het idee haalt dat Java moeilijk is. Alles is moeilijk als je het niet kan, en makkelijk als je het wel kan.
Vraag eens rond naar een goed boek, dat zorgt er meestal voor dat de leercurve helemaal niet zo steil meer is.
Dit geldt trouwens voor de meeste programmeertalen. Ja, je kan veel info op internet vinden, maar weinig volledige tutorials. En als beginner is het moeilijk om een 'goede' tutorial te herkennen..

@Murdoci: de voornaamste 'sporen' die je compiler achterlaat zijn meestal in de vorm van optimalisaties ;)

Ja je hebt gelijk. Vroeger dacht ik ook dat html moeilijk is. Maar nu vindt ik het super makkelijk later doe ik javascript. Dus eerst ga ik xhtml doen. En vbs voor programma's.
Hebben jullie iets dat mij dat kan leren?

Ik bedoel een website maak programma. Dan laat ik ze betalen om het te gebruiken.

Zeg ga je nu al je vragen van 5 maanden geleden omhoog kicken door te antwoorden. Beetje laat vind je niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan