Hoe maak ik (simpel en gratis) een multiplayer spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kyranio

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Ik zit al dagen te zoeken op google en op youtube maar ik vind niks, en toch lijkt het me gaaf om een multiplayer spel te maken. Je weet wel, zo'n spel waar meerdere mensen met elkaar kunnen spelen en chatten enzo. Zoals maplestory, habbo, dofus, runescape, roblox of zoiets. :D

Oke maar als ik nou gewoon gratis bedoel, kan dat wel?:o

Ja sorry voor het botte antwoord, maar een spel maken is nou eenmaal niet zo simpel. Denk aan simpele dingen als: Als je tegen de muur loopt ben je niet dood, maar tegen een ander mannetje wel.

Het enige dat ik kan aanraden is: Zoek eens op free game maker of free game creator.

Laatst bewerkt:
Ik heb wat gevonden, en oh ja: een game maken is erg simpel op sploder.com of dat klokhuis gedoe, maar das niet multiplayer en dus is troep. maar arcadia (ik heb geen idee wat het is) zegt dat je gratis een multiplayer game kan gaan maken. dus kga probere

Als je een echt succesvol spel wilt maken zoals runescape bevoorbeeld heb je kennis nodig van JAVA programeer taal is moeilijk om te leren in het begin natuurlijk andere spelletjes die op Directx runnen heb je andere programeer talen voor nodig

-ik hoop dat ik je geholpen heb

Ik heb wat gevonden, en oh ja: een game maken is erg simpel op sploder.com of dat klokhuis gedoe, maar das niet multiplayer en dus is troep. maar arcadia (ik heb geen idee wat het is) zegt dat je gratis een multiplayer game kan gaan maken. dus kga probere

kan je arcadia site geven?
Ik zou graag willen zien hoe goed dit programma eigenlijk is.
Aangezien ik al een tijde met gamemaker werk wil ik wel eens iets nieuws

Grzzz

vlamer12

nee arcadia was geen succes

je kunt er multiplayer games op spelen -_- niet mee maken, echt troep niet downloaden

hmm... game maker is wel een game maker maar daarmee kun je geen multiplayer game maken

hmm... game maker is wel een game maker maar daarmee kun je geen multiplayer game maken

Ik doe al een tijdje game maker en ik weet uit ervaring dat dit wel kan.
Wat voor multiplayer wil je? split screen of online?
Beide zijn mogelijk in game maker. Maar een veel gemaakte fout is dat mensen denken laat ik ff een multiplayer(of andere) game maken.
Dit doe je niet zomaar. Dit kost veel tijd en heel wat tuts kijken. Online is erg moeilijk en ik zou er pas na een lange tijd ervaringaan beginnen. Hoewel splitscreen al een stuk makkelijker is. Vragen? game-maker.nl is een goede site in het nl

ik heb game maker 8.0 gedownload maar ik weet niet hoe het werkt kan ik wa info krijgen???

Laatst bewerkt:
Gamemaken, ik denk dat je voor complete tuts beter op youtube kunt kijken. Of op google. Zoek volgende keer zelf even voordat je een vraag stelt. Want een game maken is geen kwestie van hoe doe ik het. Want er zijn duizenden verschillende dingen waarvan je moet weten hoe je het doet. En voor elk onderdeel bestaat er vast wel een tutorial over.

Mvg

vlamer12

vlamer12 ik heb eens geprobeerd op game-maker maar kun je ook games maken die goeie kwaliteit hebben(een beetje zoals het echte leven)

Dat kan zeker. Maar dit is ongeloofelijk moeilijk en daarvoor zal ik ook niet gamemaker aanraden. Als je een game met redelijke grapichs wil maken raad ik je unity 3D aan. Er zijn al een aantal mooie dingen voor je gemaakt(prefabs) en het is niet heel moeilijk. Vind meer informatie op de site zelf. (http://unity3d.com/) Wel raad ik je aan om de tuts te volgen aangezien deze veel helpen. Ook helpt youtube nogal wat als je op bepaalde punten vast zit. Er zijn zelfs tuts om een gehele goede en mooie game te maken. Deze helpen je goed op weg. Let er wel op dat het volgen van deze tuts tijd kost. En dat het maken van een game nog veel meer tijd gaat kosten. Ikzelf heb ook de fout gemaakt door te denken dat ik wel een mooie game kon maken in 1 weekje vakantie. Uiteindelijk liet ik mijn popetje lopen en wat vuurbaletjes afschieten en veel verder was ik nog niet. Maar als je de tuts gewoon volgt gaat alles sneller en kun je binnen dat ene weekje vakantie wat meer doen. Gamemaker is niet echt geschikt voor mooie 3D games. Hoewel het hierin wel mogelijk is raad ik je toch unity aan voor dit.
Als je goede kwaliteit games wilt kom je hiermee redelijk ver. Kijk maar eens naar wat al gemaakte games op de site. Deze zijn heel mooi en goed gemaakt(meeste dan)

Mvg

vlamer12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan