Hoe maak je een browser?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takua

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Berichten
162
Hoi mensen,

Ik wil namelijk een eigen browser ontwerpen.

Stap 1 Ik download veel anderen browsers

Stap 2 Ik open een browser maak programma.

Stap 3 Ik zoek wat dingen bij die anderen browsers op en kies van elke browser wat

Stap 4 Ik zet die dingen gemixt in mijn browser.

Stap 5 Ik verzin nog wat dingen erbij die de browser nog goed maken.

En klaar is kees!

Maar ik zocht al heelveel download links voor programma's maar ik vindt geen goede dat zijn alleen maar anderen dingen browser skin makers of anderen dingen die niet werken. Oke bedankt ik ga die vb.net dan proberen.


Alvast bedankt,

Ik geef jullie ook wel een download link als ie klaar is om hem uit te proberen.

Maar ik kan vb.net niet gebruiken want dat is toch het zelfde als visual base 2008 of niet? En ik heb windows me.
 
Laatst bewerkt:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel programmeren......

Succes!
 
Sorry hoor maar mis je nu niet een beetje realisme?

Je denkt zo maar even een browser te kunnen maken zonder ook maar enige programmeerkennis?

Daarnaast vraag je je dan ook nog af waarom de moderators zo vaak jouw topics er uit pikken :rolleyes:
 
Als je echt je eigen browser wilt, dan zou ik beginnen met RFC's lezen:
http://www.rfc-archive.org

Er zijn er een paar duizend, die samen beschrijven hoe een browser zich dient te gedragen en hoe pagina's gerenderd worden.

Daarna kun je een programma schrijven dat een HTML document kan interpreteren en weergeven, en vervolgens heb je nog een programma nodig dat verbindingen kan maken naar websites om de documenten op te halen :)

Persoonlijk zou ik een simpeler project kiezen om mee te beginnen...
 
Renderen,interpreteren etc. ? Hoeft niet zo moeilijk:p Met vb.net kan je een browser control importeren en heb je die zooi niet meer. Nog een adresbalk en de andere leuke dingetjes erbij maken en je bent klaar:D
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor maar mis je nu niet een beetje realisme?

Je denkt zo maar even een browser te kunnen maken zonder ook maar enige programmeerkennis?

Daarnaast vraag je je dan ook nog af waarom de moderators zo vaak jouw topics er uit pikken :rolleyes:

Ja idd ik kan alleen maar html en Javascript en dat is voor websites maken. Maar ik wist niet eens dat je dan moet programeren voor een browser.
 
Laatst bewerkt:
----Knip-------------------------------------------------




Kapot gemaakt door mijzelf Takua






____________________________________________----
 
Laatst bewerkt:
hij bedoelde niet de website vb.net (? xD), hij bedoelde de programeer-omgeving vb.NET, dat staat voor Visual Basic .NET - hierin kun je programeren, en dan van je project een .exe maken.

In vb.NET kan je heel makkelijk een niet-geskinde web-browser control gebruiken om zo een 'webbrowser' te maken. Wat je eigenlijk doet is de browser in een ander jasje steken. Dus alleen de knoppen enzovoorts veranderen. Je kan op deze manier NIET de browser zelf veranderen, dat wil zeggen de inhoud van de pagina's anders inlezen etc. Als je dat wilt, dus echt je eigen browser, moet je zoals hierboven gezegd HEEL VEEL kennis hebben en HEEL VEEL tijd om het te maken! Niet echt haalbaar denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Als je wilt leren programmeren zou ik eens een cursus, boek of inleiding ergens zoeken... maar het is een bijzonder tijdrovend proces...

Het duurt waarschijnlijk een paar jaar voor je echt iets nuttigs kunt gaan doen met je verworven kennis, en een serieuze applicatie schrijven (en een browser is een héel serieuze applicatie) duurt ook zeker een jaar, als je er elke avond mee bezig bent.

Programma's maken kost heel veel tijd :)
 
hij bedoelde niet de website vb.net (? xD), hij bedoelde de programeer-omgeving vb.NET, dat staat voor Visual Basic .NET - hierin kun je programeren, en dan van je project een .exe maken.

In vb.NET kan je heel makkelijk een niet-geskinde web-browser control gebruiken om zo een 'webbrowser' te maken. Wat je eigenlijk doet is de browser in een ander jasje steken. Dus alleen de knoppen enzovoorts veranderen. Je kan op deze manier NIET de browser zelf veranderen, dat wil zeggen de inhoud van de pagina's anders inlezen etc. Als je dat wilt, dus echt je eigen browser, moet je zoals hierboven gezegd HEEL VEEL kennis hebben en HEEL VEEL tijd om het te maken! Niet echt haalbaar denk ik.

Oh Visual Basic nu snap ik wat ie bedoelt. En ja dat is idd zo want vorig jaar toen ik voor het eerst een scripting taal leerde kon ik de site met kladblok niet publiceren en later vondt ik op internet een html editor. Dat was dit jaar dus het kan echt 1 jaar duren voordat je iets vindt om het te publiceren of zonder een programma op je computer maar met een programma op internet. En van welke programmeertalen moet ik dan kennis hebben? Hoe werkt Visual Basic? Werkt dat ook in een html editor?

Als je wilt leren programmeren zou ik eens een cursus, boek of inleiding ergens zoeken... maar het is een bijzonder tijdrovend proces...

Het duurt waarschijnlijk een paar jaar voor je echt iets nuttigs kunt gaan doen met je verworven kennis, en een serieuze applicatie schrijven (en een browser is een héel serieuze applicatie) duurt ook zeker een jaar, als je er elke avond mee bezig bent.

Programma's maken kost heel veel tijd :)

Ik kan al programeren. Lees jij geen handtekeningen ofzo? Daar staat dat ik kennis van de scripting talen Javascript en Html en van de programeertalen een beetje Java. En ik heb het ook geleerd met een tutorial op een site Java en Javascript wel en Html met een boek.

Renderen,interpreteren etc. ? Hoeft niet zo moeilijk:p Met vb.net kan je een browser control importeren en heb je die zooi niet meer. Nog een adresbalk en de andere leuke dingetjes erbij maken en je bent klaar:D

Wil je me dan vb.net leren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mhhh... dit ga je nooit redden voor woensdag

html is niet helemaal echt programmeren. Het is eigenlijk een design taal, waarmee je iets maakt in een programma, een browser dus. Zoals je ook een map kan maken in een map editor (hoewel html wel moeilijker is). Javascript komt al dichter in de buurt van een programmeer taal, maar daar kan je ook geen browser mee maken of een applicatie. Je kan nooit browser maken met zo weinig kennis voor woensdag, daarvoor moet je nog veel leren. Veel plezier nog verder en veel succes!:thumb:
 
Wil je me dan vb.net leren?

Dit gaat echt niet even voor woensdag :p Maar als je er naar wilt gaan kijken is dit een goed begin:
http://www.sitemasters.be/tutorials/13/1/536/.NET/Simpele_Webbrowser_maken_(VB.NET)

kijk maar is of je er mee overweg mee kan. Hier is de "editor" om ermee te beginnen:
http://www.microsoft.com/express/vb/default.aspx

Zoals verschillende andere leden zeggen, het kost nou eenmaal tijd en is niet in een middag te leren. Ik ben nou eenmaal vroeg begonnen en computer verslaafd:p
 
Je kunt een browser maken in Javascript (hint: FireFox is 100% javascript powered) maar erg blij wordt je er niet van.

Anyway. Wat voor programma's heb je al gemaakt? Ik ben wel benieuwd naar je ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt een browser maken in Javascript (hint: FireFox is 100% javascript powered) maar erg blij wordt je er niet van.
uhw wat?... Zover ik weet is javascript nogsteeds een script taal... Wat bedoel je precies? :p:confused:
 
Sorry hoor maar mis je nu niet een beetje realisme?
Je denkt zo maar even een browser te kunnen maken zonder ook maar enige programmeerkennis?
pikken :rolleyes:

hohoho, iedereen kan een basis webrbowser maken zonder enige basis kennis:
- Youtube.com
- Tik 1 keer in: Make your own webrowser vb 2008!
en vo,g de tutorial en klaar.
google ff naar andere functions of zoek op youtube naar:
Make your own advanced webrowser vb 2008

Voorbeelden:
http://www.youtube.com/watch?v=AT-O72yPJoA << Source code in beschrijving!
http://www.youtube.com/watch?v=4RUtrUlkmD0&feature=related << VB 6

Good luck
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan