Hoe maak je makkelijk een eigen site?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrissiepolo

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2012
Hallo allemaal..

In mijn vrije tijd ben ik actief als dj. Ik mix nummers en maak mijn eigen nummers. Nu wil ik graag een eigen site maken.
Ik heb al wat onderzoek verricht en kom ik met het volgende: Je kunt een site maken via een andere site bijvoorbeeld met weebly.com
Zo kun je zelf je eigen site ontwerpen enzovoort. Maar het is heel beperkt en dan krijg je bijvoorbeeld: mijnsite.weebly.com tenzij je het koopt. Dan krijg je bv mijnsite.nl
En weebly.com host dan de site.
Je kunt ook je eigen site maken doormiddel van html, css en php. Een vriend van mij doet dit. Het is heel ingewikkeld en je leert het niet zomaar.
Hebben jullie misschien een oplossing of tips voor mij hoe ik mijn eigen site kan maken waarbij het niet te ingewikkeld word maar toch professioneel uit ziet. Ik weet dat een eigen site geld kost en ik heb er best wat voor over

alvast bedankt,

groetjes chris

Alleen ter overdenking - ik ben altijd met websites beziggeweest: Dreamweaver t/m CMS (Joomla).

Eigenlijk werk ik nu alleen nog met blogs. Je kunt alle content kwijt die je wilt (kunt pagina's aanmaken), het is zeer gebruiksvriendelijk,
kost niets en ziet er professioneel uit.

Als je wat geld wilt/kunt uitgeven heb je extra mogelijkheden. Blogger bijv. (en meer) draait op Wordpress, ook oneindig veel templates voor te vinden én je kunt heel veel aanpassen.

Laatst bewerkt:
Wil je een makkelijk en gratis programma? Ga dan naar www.kors-soft.nl en download het programma mini-kors. Voor jouw doel, meer dan genoeg.

Html / css is veel makkelijker dan het lijkt,php is toch wel wat lastiger.

Om eventuele bestanden databases en php te gebruiken met 000wbhost,
Is helemaal gratis met opties als wordpress joomla enz,

Als je site bijv. muziekchrisse.000webhost heet, Gebruik dot.tk en hem op te zetten naar (eigenaam).tk

Hoi,

Om een goede en professionele website te maken heb je een aantal dingen nodig:
- Een host (de plek waar de website op komt te staan, een soort "opslag")
- Een (gratis?) domein (www.jouwwebsitenaam.nl)
- De website zelf (installeren of zelf maken?)

1. Je hebt gratis maar ook betaalde hosts. Gratis is natuurlijk handiger omdat het geen geld kost maar heeft veel nadelen. Als je er een koopt ben je maar een klein bedrag per jaar kwijt en brengt dit veel voordelen met zich mee, zoals ondersteuning en andere zaken. Lees hieronder voor een tip voor een goede host en domein.

2. Om naar je website te gaan, heb je een domein nodig. Je hebt al domeinnamen vanaf 9 euro. Zelf zit ik bij Antagonist, goedkoop, vriendelijk en de hoogste kwaliteit. Je hebt al een host en .nl domeinnaam voor 29 euro per jaar!

3. De website. Je kunt er zelf een maken, hiervoor raad ik Sharepoint Designer 2007 aan. Simpel, maar dan ook echt simpel. Niet zo super mooi. Wat handig is voor beginnende gebruikers is Wordpress. Dit installeer je dmv een aantal super simpele stappen op je host (let op dat je host wel php ondersteund, veel gratis hosts doen dit niet!) en je hebt duizenden thema's en toevoegingen die je binnen seconden op je site hebt staan.

Ik ben al jaren lang een gebruiker van Wordpress en ik raad het zeer aan!

Groet

Tegen een heel kleine vergoeding ben ik bereid om u te helpen.

Kom op, je kan toch wel iemand even helpen?

Wat ik voor hem wilde doen was:

1- Het installeren van CMS wordpress op uw server.
2- Het installeren van de template.
3- De template correct instellen.
4- Uw website optimaliseren en versnellen, voor een snelle laden/loading.
5- Het beveiliging van uw website met speciale plugins/codering etc
6- Uw website optimaliseren voor socialmedia websites zoals facebook/twitter etc.
7- De website beveiliging tegen spam reacties/comments.

En dat is niet even helpen, dat kost veel tijd:)

Laatst bewerkt:
Iemand met 8 jaar ervaring kan dat toch wel even in een korte tijd,zeker wordpress is gewoon een eitje.

Iemand met 8 jaar ervaring kan dat toch wel even in een korte tijd,zeker wordpress is gewoon een eitje.

Ja dat kan allemaal in 1.30 seconden. Autopilot ofzo.

Ik ben bereid om te helpen. Wel tegen een kleine vergoeding. Dat wil zeggen, 100 ipv 1000.

Einde discussie.

Ja dat kan allemaal in 1.30 seconden. Autopilot ofzo.

Ik ben bereid om te helpen. Wel tegen een kleine vergoeding. Dat wil zeggen, 100 ipv 1000.

Einde discussie.

Dus jij noemt €100,- goedkoop?

Wat is nu het probleem? Chrissie is bereid te betalen voor het laten maken van een site, louai2 wil voor geld best een site maken. Het lijkt me dat die twee er samen wel uit komen niet? (aangenomen dat hij nog op het forum komt, hij heeft al bijna twee weken niet gereageerd).

Dus jij noemt €100,- goedkoop?
Afhankelijk van wat louai2 levert is het best schappelijk.

Wat ik Gratis voor hem wilde doen was:

1- Het installeren van CMS wordpress op uw server.
2- Het installeren van de template.
3- De template correct instellen.
4- Uitleg geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan