Hoe merge ik meerdere excel rijen in een word 2007 doc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

zomerco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2012
beste mensen,
het internet staat vol met mailmerge oplossingen, maar die voldoen niet aan miijn vraag.
wat ik wil is het volgende:
Ik heb meerdere word docs waar in elk van die documenten op meerdere plaatsen NAW gegevens moeten komen.
sommige personen komen met hun NAW gegevens op meerdere plaatsen voor, in een document, maar ook in meerdere documenten.
deze NAW gegevens veranderen vrij frequent en om nu te voorkomen dat ik steeds al die documenten moet na lopen om die wijzigingen uit te voeren zou ik dat graag op één plaats willen doen, voor alle documenten. dat scheelt tijd en scheelt de kans op fouten.
Ik heb office 2007, dus excel-word zou kunnen, maar access-word kan ook.
ik zoek me suf op het net, maar vindt geen oplossing.
mijn vraag is, is dit mogelijk, en zo ja hoe.
je antwoorden worden op prijs gesteld.
groet
FranZ

En wat mankeert er volgens jou dan aan een mailmerge oplossing? Voor zover ik het kan beoordelen kun je elk Word document gewoon aan hetzelfde bronbestand koppelen. Dan hou je in één bronbestand je gegevens bij, en zijn alle merges die je uitvoert correct qua data. Dat je een merge veld op meerdere plekken in een document gebruikt boeit uiteraard niet, en dat je een Excel bestand aan meerdere Word documenten koppelt is dus ook geen enkel probleem.

Mailmerge voldoet niet.

beste Octafish,
Mailmerge doet gewoon niet wat ik wil. Wel eens geprobeerd?

Mailmerge pakt per document slechts 1 set van NAW gegevens op, en als je op meerdere plekken in een document verschillende gegevens wilt plaatsen, worden al die velden met hetzelfde
record gevuld, wat uiteraard niet de bedoeling is.

Mailmerge doet dus precies wat de naam zegt, nikt meer en niks minder, da's mooi, maar ik wil iets anders namelijk:
1) het centraal bijhouden van NAW gegevens in één bestand (Excel of Access)
2) het mergen van die records in ms Word structured fields, waarbij verschillende records (zo'n 40-50 records per document)
meerdere keren in een document voor kunnen komen en, maar dat is het minste probleem, ook in meerdere documenten.

met een vriendelijke groet,

FranZ

Als je de vraag gelijk duidelijk stelt, scheelt dat ons een hoop denkwerk ;)
Ja, ik doe best een hoop met mail merge, en het kan zat. Dus dat is het probleem niet. Je vraagstelling deugde dus niet, want je wilt niet gegevens van een persoon op meerdere plaatsen gebruiken in je document, wat prima kan met een mailmerge document, maar je wilt per document mergen met meerdere records uit je bestand. En dat kan in beginsel niet zonder een paar trucen uit te halen. Die heb ik ook niet zelf bedacht, maar je zou hier dus eens kunnen kijken; volgens mij biedt deze site wel een oplossing waar je wat aan hebt: http://www.gmayor.com/ManyToOne.htm

Many to many excel >> Word 2007

Beste mensen,
ik heb nog steeds geen oplossing om vanuit MS Word 2007 op meerdere plekken in het document te kunnen verwijzen naar meerdere tabellen in excel, of meerdere records in access.
Ik heb een gedeeltelijke oplossing gevonden met Paste special ->Past as link, Excel doc. maar deze methote heeft een aantal grote bezwaren:
1) de structuur van de excel sheets moet absoluut worden bevroren, anders wordt de resulterende paste rubbisch.
2) MSWord gebruikt in die link absolute paden van de bron computer, hierdoor is de documenten set nauwelijks overdraagbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan